Hoeveel geef je uit voor Sinterklaas?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chocoholic, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel geven jullie uit aan Sinterklaas cadeaus per kind?

1. €0 - €25

2. €25 - € 50

3. €50 - €75

4. €75 - €100

5. meer dan €100

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    100 eur per kind ofzo.
    Ik denk dat ik voor de jongste op iets minder uit kom.

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij trekken lootjes, 12,50 per lootje en allemaal iets voor de kids kopen van ongeveer een tientje. Nu nog 2 kids van 3 jaar aanwezig, volgend jaar 5! kinderen..

Dus nu zitten we op 45 euro.. volgend jaar 75 ongeveer

3. wachtend

wachtend Niet meer actief

Wij vieren het 2x 1x bij ouders en 1x bij schoonouders en ik wil niet hoger komen dan 30 euro per kind.

Voor zoon een tafeltent al gekocht bij de action a 4,50 euro
    Voor dochter ga ik stapelblokken kopen denk dat die 10 euro zijn.

Dan bij schoonouders
    Zoon krijgt een kussen op bed (wil hij al lang)
    En dan nog iets voor dochter bedenken.

Zijn zelf dus voor nog geen 20 euro klaar per kind maar ze krijgen nog wat van ooms en tantes en opa's en oma's dus ik vind het wel gezegend!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen er in onze familie nog niet veel kinderen waren, ging het ook zo, iedereen kocht van alles. Kinderen vonden het helemaal niet meer leuk en wij als ouders ook niet. Dus nu ingesteld, 3 cadeaus per kind. Mijn man vindt het eigenlijk nog teveel, maar ik vind 2 wel erg weinig.

Wij geven voor pakjesavond 24 euro per kind, daarnaast nog schoencadeautjes voor 20-25 euro. Dus heb tussen de 25 en 50 euro gestemd.

5. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Ik vind speelgoed duur...met 2 cadeaus (duplo en baby born) zat ik ook al op 80 euro...

400 is wel erg veel voor alleen sinterklaas maar zo heel veel heb je er nu ook weer niet voor vind ik.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier krijgen ze zulke duurdere dingen voor hun verjaardag. Maar vaak ook nog niet eens, ze zijn tevreden met kleinere dingen en wij vinden grote/dure dingen niet nodig.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Maar er zit toch iets tussen 80 en 400 euro. Een cadeautje of 4/5 per kind is toch zat en je koopt toch geen 3 duplodozen of baby borns

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Ik vind het aantal belangrijker dan het budget, in het begin kreeg de oudste (toen enige kleinkind) van iedereen cadeautjes, na 3 pakjes was hij het helemaal zat, dat uitpakken.
    Dus daarna ingesteld dat mijn ouders 1 cadeautje doen, en wij max 4.
    Mijn moeder geeft max 15 euro uit per cadeau, ik 25 per kind max, en 3 keer iets voor in de schoen, maar dat zijn dingetjes van ongeveer 2 euro.
    En dat lukt prima, voor de oudste heb ik nu een modelvliegtuig om zelf in elkaar te zetten (8 euro), voor dochter een skippybal (2 euro in de uitverkoop) en een beginnend leren lees/schrijf boek (5 euro) en voor de jongste een houten loopwagentje (20 euro) en een houten treintje (3 euro in de uitverkoop).
    oudste krijgt van mijn ouders een grote goocheldoos, middelste een grote doos bruynzeel potloden, jongste een vormenstoof.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Ik heb voor dochter incl schoenkadootjes 205 euro uitgegeven maar dit is voor zowel kerst als sint (ik weet nog niet wanneer ik wat geef)
    Voor zoon is dit 235 euro.
    Hierbij zit voor beide kids van oma 35 euro en opa en oma 50 euro.
    Dus zelf resp. 120 en 150 euro voor beide feesten.
    Voor 2 nichtjes en 1 neefje heb ik in totaal 65 euro uitgegeven.
    Opa en oma van de andere kant en hun ooms en tantes regelen zelf de kado's

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik schat tussen de 150 en 200. Wil het niet eens meer natellen.
    mijn gedachte was tussen de 50 en 100. Playmobilhuis en kinetic sand en ik zat al aan mn budget,...
    speelgoed is gewoon duur en ik koop graag spullen die heel degelijk zijn en waar hij heel lang plezier aan heeft.

En aan 400 is ook niet moeilijk om aan te komen. Stel je koopt die magformers, playmobilset of ander duur spul, dan zit je snel aan die 400 euro en heb je nog maar 2 cadeaus ofzo. Hangt ervan af wat die persoon voor haar kindje koopt. En misschien krijgt dat kindje in het jaar heel weinig. Kan ook he. Dure cadeaus zijn niet nodig maar als iemand dat graag uitgeeft, waarom niet?

11. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik zou niet weten hoe ik aan 400 euro moet komen voor 1 kind. Ook niet voor 2 overigens. Ja 3 playmobile kastelen en uitbreidingssets maar wie koopt dat dan in 1 jaar.

Het duurste wat ik ooit van playmobil heb gekocht is het kdv...was 60 euro. Als ik daar een boek, leuke stiften en iets van bv top models bij doe zit ik nog niet eens aan 80 euro. Dan heb ik al 4 cadeau's.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

13. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ja goed ik vind het bezopen om zoiets te geven.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Dat is natuurlijk je eigen instelling en de interesses van je kind. Ik vind speelgoed ook echt wel heel erg duur tegenwoordig hoor. Gezelschapsspellen zitten als snel rond de 30 euro, de grotere playmobil/lego sets rond 75 a 100 euro. Een leuke goede pop is ook al rond 50 euro minimaal.
    Dan is het je eigen keus of je 1 set geeft en desnoods nog kleinere kadootjes of dat je inderdaad 3 van die sets koopt.
    Bovendien vind ik het voor jongens veel lastiger goedkopere kadootjes te verzinnen dan voor meisjes

15. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik denk dat de afweging moet zijn hoeveel cadeaus je geeft. Ik lees bij een paar peuters dat er echt flink boven de 10 cadeaus geshopt wordt. Ik geloof niet dat een peuter interesse en geduld heeft om zo veel uit te pakken en te bevatten. Denk dat de ouders zelf meer lol beleven aan het kopen dan het kind aan de cadeaus.

Ik koop zelf ook redelijk dure dingen maar geef niet veel in aantal. Dan is je eindbedrag wel hoog maar de zak niet overvol.

16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb daar ook een stokje voor gestoken, hier liep het vorig jaar ook spuigaten uit.
    Onze kinderen zijn nog steeds de enige kinderen in beide families en kregen kado's van ons, beide opa's en oma's, 2 ooms (incl aanhang) en 2 tantes (incl aanhang), op mijn werk en op het werk van mijn man.

Er liggen hier nog steeds 4 onuitgepakte kado's van vorig jaar sinterklaas.
    Nu hebben we gezegd Max 4 kado's per kind voor pakjes avond, circa 100e per kind.

17. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    is het (zoals in ons geval) dan ook bezopen op niks te geven omdat je dat gewoon weg niet kan betalen?

ik vind 400 euro ook veel maar ieder bepaald toch zijn eigen bedrag?:);)

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb nog geen kinderen. Maar tjee las op een ander forum ook al iemand die ruim 100 euro aan kado's geeft per kind. Ik kreeg als kind maximaal 100 gulden aan kado's, zeg maar 50 euro. Vaak kregen we dan nog een nieuwe piama en sloffen die werden dan niet meegerekend.

En als ik zie wat diegene geeft denk ik dat kan je voor de helft op marktplaats kopen. Verpak het in een leuke doos of mooie opbergbox en pak het in. Ik vraag mij dus af zijn er mensen die hier tweedehands dingen kopen? Ik zou dat straks zelf wel doen. Ik vind alles in de winkel zo duur. Ik wil niet als een krent komen maar ik heb liever meer kado's en dan maar tweedehands.

19. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Als ik het zo bij elkaar tel zit ik over de €100.. schrik er zelf een beetje van. Grote doos Duplo is al bijna de helft. Denk dat ik tegen de €125 zit dit jaar.

20. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ooit van inflatie gehoord :D

Deel Deze Pagina