Wij hebben voor onze eerste Mobigo + extra spel Speelzand met dino's 2 Wii spellen Een tamagoti Een soort lego Dino klei set, En aantal dingen wat nodig is zoals onderbroeken en sokken Voor onze dochter Een aap van furreal friends Een dikkie dik knuffeltje Een tamagoti Een m3 microfoon Frozen bordspel Speelzand van Anna en Elsa Mobigo roze + extra spel Onze tweede dochter 3 popjes, 1 grote pop Paar kleertjes voor de pop Servies van vtech met geluid Boodschappen speelset microfoon Onze jongste doen we dingen als luiers flesjes speentjes knuffeltjes nieuwe kleertjes jn een maatje groter. Totaal voor 4 kinderen 200 euro kwijt. Wel dingen die ze echt leuk vinden en we zeker weten dat gebruikt gaat worden,
Niks.... Dat staat toch ook nergens dat er wat mis mee zou moeten zijn... Buiten het feit dat je voor 5 niet veel krijgt is er niks mis mee.
Voor zoontje van net 2: 2 puzzels Toet toet wegdelen Klei Stiften en tekenfiguurtjes Memory Vishengel spelletje Vorige week heeft hij in zijn schoen ook een puzzel gekregen, vindt ie fantastisch. Denk dat ik in totaal 50 kwijt was. Beide opa's en oma's en tantes hebben ook nog van alles gekocht, dus hij gaat heel erg verwend worden.
Ik geef zelf 35-40 euro per kind uit, maar omdat ze ook nog krijgen van 2 tantes en 2 oma's krijgen ze uiteindelijk wel voor meer dan 100 euro cadeaus, vrees ik.
75-100 euro incl schoen cadeaus per kind voor onszelf 3 cadeautjes ( pan, sloffen, kaarsen etc. ).Voor kerst kopen we niets meer voor de Kids . Dan krijgen ze van opa en oma. Wij kopen dan wel voor zwager en schoonzus en voor opa en oma wat.
Dit jaar waren we voor 2 kinderen 80 kwijt. Nog een cadeautje per kind van tante. Opa en oma hebben een bedrag gegeven, maar aangezien ik zelf niet weet wat te kopen, weggezet. Zoon: Doos Lego Flipsies Toettoet auto wegdelen Pyama Lego friends Houten blokken Dochter: Theeservies Puzzel Pop Pluche tasje Pipknuffel Pyama
Oops ik kom uit op 13 kado's in l van ouders en schoonouders. Wel erg veel he? Of hebben jullie ook zoveel? (3 jaar)
Nee onze ervaring is dat dat teveel is. Hier 4 kadootjes per kind en morgen nog 1tje van schoonmoeder.
Hier totaal 100 uitgegeven voor 3 kids Oudste een radio/cd speler,boek en pyama Middelste nijntje verstoppertje,cd, kinder bezem (hij is gek op schoonmaken) en een pyama Jongste een rammel bal, speeltje voor op tafel met een zuignap en ook een pyama Pyama hadden ze gewoon nodig En verder gewoon wat "simpels". Met kerst krijgen ze ook nog wat en de oudste gelooft niet meer. De jongens zijn nog te klein om het te snappen
Dit is inderdaad te veel. Wij hebben het gisteren gevierd en zoveel hadden we niet maar na het vijfde kado zijn we ermee gestopt. Wat overblijft ( 3 stuks) krijgt ze met de Kerst. Volgend jaar houd ik het dan ook echt bij 5 kadootjes want kind raakte iets teveel overspoeld maar ze is wel heel blij met haar spulletjes en overzichtelijk. Hier storten opa en oma een bedrag op de spaarrekening van de kinderen, 3 kinderen.
Hier 4 kado's van de ouders en nog één van oma. En ik hoop echt dat het daarbij blijft. Arm kind zei van de week al; mama ik wil niets meer hoor, heb nu zoveel gekregen! Thuis schoentje zetten, bij oma elke week (belachelijke grote) kado. Op KDV, op papa's werk, in het dorp. En nu vanmiddag dus nog! 13 is echt teveel hoor, zo kan ze niet eens haar kado's verwerken... Pakt het uit en gooit het op de grote hoop!
Wel mooi dat ze het zelf zo goed kan aangeven. Onze dochter van 3 jaar vond het ook echt welletjes bij het vijfde kadootje. We hebben nu nog 3 leuke pakjes staan en die krijgt ze met de Kerst. Gisteren was ik met de jongste op de school van de oudste kinderen en daar kwamen Sint en Piet en ze moest bijna huilen. Kind vind er ook nog weinig aan. Het mooiste was nog wel dat grote broer en zus op het raam gingen kloppen en er 2 zakken voor de deur stonden. Ik met de jongste gaan kijken en toen ik vroeg van wie komen deze zakken toen zei ze heel droog Ik weet het niet en ging weer naar binnen om tv te kijken haha. Uiteindelijk heeft ze lekker meegedaan maar ik merk nu al dat ze rustiger is dan voorgaande dagen met al die Sint en Pieten die je overal tegenkomt. Vorige week waren er ook Pieten in de binnenspeeltuin en ze liep direct met een pruillip. Zal volgend jaar wel beter gaan. Op tv de Sint kijken vindt ze overigens wel heel leuk.
Per kind hebben we rond de 150 euro uitgegeven. Dit is inclusief schoen kadootjes. Kerst vieren we zonder kado's. Ze hadden vandaag ieder 5 pakjes om uit te pakken en 1 pakje voor beide. Verder krijgen ze geen kado's van opa of oma
Normaal geven wij rond de 60 euro per kind uit. Dit jaar was het meer omdat mijn schoonvader erg ziek is, niet meer beter wordt, en ons geld gegeven had met de opdracht er grote sinterklaascadeau's van te kopen. Nu ongeveer 100 euro per kind uitgegeven. Ik let er wel op dat ik niet meer dan 4/5 cadeautjes per kind heb. Bij meer overzien ze het niet meer. Van de andere opa en oma hebben ze nog alle drie een doos Lego/Duplo gekregen. Met Kerst ligt hier alleen voor iedereen een boek onder de boom.
Hier hadden ze bij elkaar uiteindelijk een cadeau of acht: drie van ons, een van mijn zusje, drie van opa en oma en een chocoladeletter. Dat was prima.