Hoeveel geef jij aan collectanten?

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 3 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoveel geef jij aa collectanten

1. Niets

27 stem(men)
    21,4%
  2. € 0,00 tot € 1,00

33 stem(men)
    26,2%
  3. € 1,00 tot € 2,50

35 stem(men)
    27,8%
  4. € 2,50 tot € 5,00

7 stem(men)
    5,6%
  5. € 5,00 tot € 10,00

1 stem(men)
    0,8%
  6. Meer dan € 10,00

0 stem(men)
    0,0%
  7. Net wat er aan (klein)geld binnen handbereik ligt

21 stem(men)
    16,7%
  8. Anders

2 stem(men)
    1,6%
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Niets want wij hebben na genoeg nooit muntgeld in huis.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

1 of 2 euro.
    Wij hebben speciaal voor collectanten een bakje met wat euro's op de kast staan, want verder pinnen we alles.

En er zijn twee doelen die we maandelijks steunen.

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Niets, wij hebben zo'n anti colportage sticker hangen voor collectes, geloofsovertuigers en verkopers. Als ze bijvoorbeeld voor de voedselbank staan in de supermarkt, koop ik wel iets. Maar geld geven aan welk doel dan ook staat me tegen.

4. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Wij geven aan vijf goede doelen maandelijks vijf of zes euro. In een collectebus doe ik meestal 50 cent of 1 euro. Als ze komen om geld op te halen voor activiteiten in het dorp doe ik 10 euro. Dat is 1 keer per jaar voor t hele jaar en wordt verder allemaal door vrijwilligers gedaan.
    Verder geven we ook nog geld aan schoolkinderen die bijv sponsorloop doen. Dan geef ik max 5 euro. Bij elkaar toch best wat geld.ik ben alleen gestopt met lid worden van goede doelen. Vijf is echt genoeg en ze blijven hier maar aan de deur komen.

5. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ik heb mijn eigen dochter die met haar spaarpot komt als ze kleingeld ziet en hoort ;) (wat we zelf ook accepteren omdat we amper klein geld hebben ivm alles pinnen)

Dus als er een collecte is aan de deur dan heb ik 99 van de 100 x geen geld in huis.

Wel maandelijks geld naar goede doel. En als er bij supermarkt een actie is van product kopen (pak rijst etc.) Dan doe ik dat meestal ook wel.

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Meestal iets van 50 cent in de collectebus.

Helaas komen er tegenwoordig ook vaak fondsen langs waarbij je meteen maandelijks een vast bedrag moet doneren. Ik wil gewoon zelf bepalen hoeveel ik geef. Niemand anders hoeft dat voor mij te beslissen.

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb gestemd op wat ik net binnen handbereik heb. Sommige doelen zoals KiKa, longfonds, KWF wat meer. Degene die pushen om lid te worden krijgen niks.

Overigens steun ik hier bij de plaatselijke supermarkt de voedselbank en het dierenasiel als ze met de feestdagen een kar/mand hebben staan. Dan gaat er altijd wat lekkers in en wat ze goed kunnen gebruiken.

8. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Wisselend. Ik heb een sticker, dus in principe niks. Maar ik heb een aantal bekenden die collecteren en die weten dat ik voor hen een uitzondering maak. Dan is het nog afhankelijk van welk doel, wat ik in huis heb, en wat ik zelf op dat moment kan missen.
    Het wisselt zo veel dat ik dus 'anders' gestemd heb.

9. Anna1083

Anna1083 Bekend lid

21 okt 2016
    841
    323
    63
    Ja dat vind ik ook erg.
    Ik schrik er niet van. Heb ooit een keer gecollecteerd. Was echt erg om te doen. Je doet je best om voor een goed doel ( kankerfonds) geld op te halen. En ik werd regelmatig behandeld als een een of andere golddigger/low life.
    Alsof ik voor mezelf om geld aan het bedelen was...
    Een keer maar nooit meer.
    Helaas.

10. Anna1083

Anna1083 Bekend lid

21 okt 2016
    841
    323
    63
    Lekker aardig.
    Echt serieus, beetje respect voor de medemens.
    Ze doen het niet voor zichzelf maar voor een goed doel.

11. Anna1083

Anna1083 Bekend lid

21 okt 2016
    841
    323
    63
    Woow,
    0 inlevingsvermogen.
    Nogmaals: de mensen die collecteren verdienen er niets aan en doen dit helemaal vrijwillig.
    Hoe jij over ze spreekt vind ik respectloos en zo heb ik me regelmstig gevoeld.

Als je geen geld hebt over hebt of niets thuis heb liggen of om een andere reden niets wil geven us geen probleem hoor. Maar blijf gewoon vriendelijk tegen de collectant.

QUOTE="Averlhach, post: 20712428, member: 49582"]Waarom zou ik elke keer als we aan het eten zijn of de kinderen op bed doen geld geven omdat ze mij storen?
    En waarom zou ik elke collectant geld moeten geven?

Ik doe het op mijn manier, jij op die van jou. Als jij iedereen een euro wilt geven veroordeel ik je daar niet op.[/QUOTE]

12. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ben zelf collectant geweest dus weet precies hoe het is.
    Maar nee ik doe niet open. Ze bellen altijd aan als ik aan het eten ben of na 20:00 uur en ik kan niet zien wie er voor mijn deur staat. Dan moeten ze beneden aanbellen zodat ik via de intercom kan zien wie het is. 'S avonds gaat de deur hier niet open als ik geen bezoek verwacht.

13. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Wij geven tussen de 1 en 2 euro aan de deur
    Verder geven wij nog aan 2/3 goede doelen per jaar een groter bedrag.
    Deze doelen wisselen.

14. Anna1083

Anna1083 Bekend lid

21 okt 2016
    841
    323
    63
    Aah ok, dan snap ik het.:)
    QUOTE="Chocochippie, post: 20713678, member: 84740"]Ben zelf collectant geweest dus weet precies hoe het is.
    Maar nee ik doe niet open. Ze bellen altijd aan als ik aan het eten ben of na 20:00 uur en ik kan niet zien wie er voor mijn deur staat. Dan moeten ze beneden aanbellen zodat ik via de intercom kan zien wie het is. 'S avonds gaat de deur hier niet open als ik geen bezoek verwacht.[/QUOTE]

15. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Niks. Sinds dit jaar gelukkig geen 12 collectes meer aan de deur maar 1, die een brief bij heeft waar betreffende 12 goede doelen op staan. Dan kun je per goed doel invullen hoeveel je wil geven, en die komen ze een week later weer ophalen.

Maarr.. ik geef aan vrienden die bv de kika run doen, crowdfunding op internet die me aanspreekt of de school van dochter bijvoorbeeld. Niet aan collectes

16. Koon

Koon Niet meer actief

1 à 2 euro.
    Kwf krijgt €10,- of meer.
    Verder steunen wij maandelijks een aantal goede doelen.
    Aan de deur ga ik geen donateurschap aan. Ik wil er over na denken voor ik ergens mijn handtekening onder zet. Die mensen stuur ik dus wel weg.

Deel Deze Pagina