1 of 2 euro. Wij hebben speciaal voor collectanten een bakje met wat euro's op de kast staan, want verder pinnen we alles. En er zijn twee doelen die we maandelijks steunen.
Niets, wij hebben zo'n anti colportage sticker hangen voor collectes, geloofsovertuigers en verkopers. Als ze bijvoorbeeld voor de voedselbank staan in de supermarkt, koop ik wel iets. Maar geld geven aan welk doel dan ook staat me tegen.
Wij geven aan vijf goede doelen maandelijks vijf of zes euro. In een collectebus doe ik meestal 50 cent of 1 euro. Als ze komen om geld op te halen voor activiteiten in het dorp doe ik 10 euro. Dat is 1 keer per jaar voor t hele jaar en wordt verder allemaal door vrijwilligers gedaan. Verder geven we ook nog geld aan schoolkinderen die bijv sponsorloop doen. Dan geef ik max 5 euro. Bij elkaar toch best wat geld.ik ben alleen gestopt met lid worden van goede doelen. Vijf is echt genoeg en ze blijven hier maar aan de deur komen.
Ik heb mijn eigen dochter die met haar spaarpot komt als ze kleingeld ziet en hoort (wat we zelf ook accepteren omdat we amper klein geld hebben ivm alles pinnen) Dus als er een collecte is aan de deur dan heb ik 99 van de 100 x geen geld in huis. Wel maandelijks geld naar goede doel. En als er bij supermarkt een actie is van product kopen (pak rijst etc.) Dan doe ik dat meestal ook wel.
Meestal iets van 50 cent in de collectebus. Helaas komen er tegenwoordig ook vaak fondsen langs waarbij je meteen maandelijks een vast bedrag moet doneren. Ik wil gewoon zelf bepalen hoeveel ik geef. Niemand anders hoeft dat voor mij te beslissen.
Ik heb gestemd op wat ik net binnen handbereik heb. Sommige doelen zoals KiKa, longfonds, KWF wat meer. Degene die pushen om lid te worden krijgen niks. Overigens steun ik hier bij de plaatselijke supermarkt de voedselbank en het dierenasiel als ze met de feestdagen een kar/mand hebben staan. Dan gaat er altijd wat lekkers in en wat ze goed kunnen gebruiken.
Wisselend. Ik heb een sticker, dus in principe niks. Maar ik heb een aantal bekenden die collecteren en die weten dat ik voor hen een uitzondering maak. Dan is het nog afhankelijk van welk doel, wat ik in huis heb, en wat ik zelf op dat moment kan missen. Het wisselt zo veel dat ik dus 'anders' gestemd heb.
Ja dat vind ik ook erg. Ik schrik er niet van. Heb ooit een keer gecollecteerd. Was echt erg om te doen. Je doet je best om voor een goed doel ( kankerfonds) geld op te halen. En ik werd regelmatig behandeld als een een of andere golddigger/low life. Alsof ik voor mezelf om geld aan het bedelen was... Een keer maar nooit meer. Helaas.
Lekker aardig. Echt serieus, beetje respect voor de medemens. Ze doen het niet voor zichzelf maar voor een goed doel.
Woow, 0 inlevingsvermogen. Nogmaals: de mensen die collecteren verdienen er niets aan en doen dit helemaal vrijwillig. Hoe jij over ze spreekt vind ik respectloos en zo heb ik me regelmstig gevoeld. Als je geen geld hebt over hebt of niets thuis heb liggen of om een andere reden niets wil geven us geen probleem hoor. Maar blijf gewoon vriendelijk tegen de collectant. QUOTE="Averlhach, post: 20712428, member: 49582"]Waarom zou ik elke keer als we aan het eten zijn of de kinderen op bed doen geld geven omdat ze mij storen? En waarom zou ik elke collectant geld moeten geven? Ik doe het op mijn manier, jij op die van jou. Als jij iedereen een euro wilt geven veroordeel ik je daar niet op.[/QUOTE]
Ben zelf collectant geweest dus weet precies hoe het is. Maar nee ik doe niet open. Ze bellen altijd aan als ik aan het eten ben of na 20:00 uur en ik kan niet zien wie er voor mijn deur staat. Dan moeten ze beneden aanbellen zodat ik via de intercom kan zien wie het is. 'S avonds gaat de deur hier niet open als ik geen bezoek verwacht.
Wij geven tussen de 1 en 2 euro aan de deur Verder geven wij nog aan 2/3 goede doelen per jaar een groter bedrag. Deze doelen wisselen.
Aah ok, dan snap ik het. QUOTE="Chocochippie, post: 20713678, member: 84740"]Ben zelf collectant geweest dus weet precies hoe het is. Maar nee ik doe niet open. Ze bellen altijd aan als ik aan het eten ben of na 20:00 uur en ik kan niet zien wie er voor mijn deur staat. Dan moeten ze beneden aanbellen zodat ik via de intercom kan zien wie het is. 'S avonds gaat de deur hier niet open als ik geen bezoek verwacht.[/QUOTE]
Niks. Sinds dit jaar gelukkig geen 12 collectes meer aan de deur maar 1, die een brief bij heeft waar betreffende 12 goede doelen op staan. Dan kun je per goed doel invullen hoeveel je wil geven, en die komen ze een week later weer ophalen. Maarr.. ik geef aan vrienden die bv de kika run doen, crowdfunding op internet die me aanspreekt of de school van dochter bijvoorbeeld. Niet aan collectes
1 à 2 euro. Kwf krijgt €10,- of meer. Verder steunen wij maandelijks een aantal goede doelen. Aan de deur ga ik geen donateurschap aan. Ik wil er over na denken voor ik ergens mijn handtekening onder zet. Die mensen stuur ik dus wel weg.