Wat ptts en depressies kunnen doen (noa haar verhaal)

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 4 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    "onze" noa

Erg lang getwijfeld of ik dit ging plaatsen maar ze verdiend aandacht deze situatie verdiend aandacht.

Noa is er niet meer. Falende hulpverlening, geen passende hulpverlening, ellenlange wachtlijsten voor zorg.
    Uiteindelijk heeft noa een keuze gemaakt en hoewel ik geen hechte band etc had is de schok groot binnen de familie.

Een klein beetje awareness Noa is/was niet de enige die tegen muren oploopt zonder passende zorg.
    Je hebt geknokt je zag geen andere uitweg. Ik hoop dat je de rust vind die je verdient. Rust zacht

https://www.linda.nl/nieuws/noa-pothoven-overleden-instagram-post/

Hier een stukje over noa. Zoek je op haar naam dan vind je talloze items.

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Sterkte. Echt zo schrijnend dat ze niet geholpen kon worden. :(

Rust zacht Noa.

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.809
    8.474
    113
    Vrouw
    Ik zat vanmorgen nog te twijfelen of ik een topic zou openen over haar maar nu zie ik dat er al eentje is.

Ik ken haar niet persoonlijk maar ik heb haar denk ik wel eens zien lopen op mijn werk... zo'n mooi meisje en als je dan leest hoe moeilijk ze het had en wat ze allemaal heeft meegemaakt... afschuwelijk gewoon. Ik kan me goed voorstellen dat ze deze keuze heeft gemaakt en zo graag rust wilde. Arm meisje...

4. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Vreselijk:(. Arm kind. Hopelijk heeft ze haar rust gevonden:(.

5. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Helaas is Noa niet de enige en ook zeker niet de laatste...De (jeugd)zorg is zo veranderd, de wachtlijsten zijn zo lang sinds het overgedragen is aan de gemeentes zelf.Vooral met dit soort stoornissen ,de moeilijk te begrijpen stoornissen , is er te weinig kennis beschikbaar.De wachtlijsten zijn zo lang dat het voor een enkele anorexiapatiënt al te laat is voor ze aan de therapie mag beginnen ,echte noodopnames zijn er niet mogelijk omdat de ernst hiervan nog regelmatig onderschat word.
    Ik noem nu anorexia als voorbeeld maar het is met meer dingen het geval, de hoge kosten omdat de meeste behandelingen eerst ten koste gaan van je eigen risico ,zorgen ervoor dat een flink aantal mensen die noodzakelijke stap niet durft te nemen omdat het financieel al zwaar is. De traagheid bij de gemeentes ,ik ben al een jaar bezig met een PGB aanvraag ,zonder resultaat tot nu toe.Ik ben al meerdere keren van het kastje naar de muur gestuurd en inmiddels best wel "regelmoe" .Ik kan me zo goed voorstellen dat je ,als je al zo "diep" zit , je tot een beslissing komt als deze.Hulp willen ,om hulp vragen,schreeuwen zelfs maar het niet (voldoende) krijgen is helaas iets van deze tijd...Ik hoop van harte dat er mensen wakker geschud worden en iets hier aan kunnen en willen veranderen door o.a. Noa zodat ze niet voor niets gestorven is....rust zacht...

disaro vindt dit leuk.
  6. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik heb er een dubbel gevoel bij.
    Enerzijds maakt het schrijnend duidelijk hoe de toestand in de GGZ is.
    Ik heb zelf ook met een wachtlijst te maken gehad bij mijn PND, echt idioot lang. Kind was bijna 1 toen ik de juiste hulp kreeg. Ik had geluk dat het vanzelf al wat opknapte, anders weet ik niet of ik mezelf niks san had gedaan. In die zin goed dat dit bekend wordt.

Anderzijds zie ik veel reacties met ‘trots’ en ‘stoer’ erin. Dat baart mij toch ook wel zorgen, in die zin dat ik niet hoop dat ‘vrijwillig sterven’ (sorry, kan er even geen betere term voor bedenken) ‘verheerlijkt’ gaat worden onder jongeren. Ik vind het alleen maar in- en intriest dat dit zover komt.
    Ik vind het lastig om het goed te verwoorden en hoop niet dat ik hier iemand mee kwets en wil benadrukken dat ik het echt verschrikkelijk vind.

Peppabig, Marleen31, Ysabella en 9 anderen vinden dit leuk.
  7. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Ik had het vanmiddag al gelezen, maar wist even niet wat te zeggen.

Heel triest dat zij dit als een oplossing zag. Dat zou vanzelfsprekend niet zo moeten zijn.

Daarnaast vind ik het dubbel. Het is zo onnatuurlijk om een jong meisje op een bepaalde manier te steunen in deze wens.
    Ze geeft ook aan dat haar proberen om te praten geen zin heeft en dat ze dat niet wil. Maar dat is natuurlijk wel de reactie die je voelt als je haar ziet. Je ziet haar leeftijd, haar schoonheid, leest over haar intelligentie. Je ziet dan toch potentie. En dan denk je, wat als... wat als je nou nog eventjes wacht..
    En ik snap echt wel dat het zo niet altijd werkt, maar het voelt tegelijkertijd ook heel gek als je je kan verplaatsen in de wens van deze mooie meid. Het zou zo niet moeten zijn. Heel moeilijk uit te leggen. Zal vast wel onduidelijk zijn voor iedereen:oops:

Ik kan me niet voorstellen hoe het voor haar ouders en familie is. Na zoveel jaar verdriet en toch ergens hoop.

Ik hoop zo dat de hulpverlening verbeterd en dat mensen o.a. depressie beter leren begrijpen. Iedereen die ooit depressief is geweest weet hoe vreselijk moeilijk het is.

Zonnestralen en Paardenbloem vinden dit leuk.
  8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Afschuwelijk en mijn grootste angst als moeder van een meisje dat al jaren worstelt met PTSS.
    Ook hier de ervaring dat de hulpverlening te wensen overlaat.
    Ik snap deze keus maar voel ook zo intens mee met haar ouders.
    Tegelijkertijd gun ik haar, hoe triest dan ook, deze rust

9. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ach dat moet heftig zijn om te lezen voor jou. Sterkte!

10. Niets

Niets Actief lid

1 mrt 2019
    129
    109
    43
    Vrouw
    Ik kan me haar beslissing zo goed voorstellen na alles wat ik van haar al gelezen had en de afgelopen dagen nog heb. Ze heeft zoveel geprobeerd, zo hard gevochten. Sommige dingen zijn niet op te lossen en onmogelijk mee te leven of je nou 17 bent of 70.

Ontzettend mooi dat haar omgeving haar deze gelegenheid heeft gegeven voor een waardig afscheid en einde.

Deel Deze Pagina