Hoeveel geef jij uit aan de verjaardag's cadeau's van je kind en hoeveel cadeautjes?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Deedee91, 17 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Wat is dat toch met die mannen:roflmao:.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  2. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Zo rond de €100 is t budget. Maar soms is t minder, dochter die 3 werd wilde een stofzuiger ;)
    Dochter van 7 kreeg een grote Lego set. En wat kleine dingen.
    En ze krijgen altijd een nieuwe jurk erbij, dit jaar in de sale, 2 voor €15 dus dat viel ook wel mee.

    Ik vind verjaardagen echt geweldig en een mooi moment om Mn kind enorm te verwennen.
     
  3. Flan82

    Flan82 Lid

    13 jan 2019
    95
    45
    18
    Vrouw
    Leuk om te lezen.

    Hier van ons vaak een groter cadeau en dan wat van grote broer en nu ook kleine broer. Er staat voor dit jaar een nieuwe fiets. En altijd een setje nieuwe kleren met schoenen. Vond ik vroeger zo speciaal dat ik dat mocht kopen. Dus dat doe ik nu ook.

    Vorig jaar een winkeltje en aan alle visite spulletjes gevraagd. Einde dag helemaal leuk aangekleed.
    Maar hier dus altijd heel druk met verjaardagen en drie keer een opa/oma.

    Mijn zoon wilde heel graag naar Lego-world en heeft kaartjes gehad voor zijn verjaardag en een bon om Lego te kopen.

    Maar kinderverjaardagen vallen hier altijd duurder uit dan bedacht. Leuke taart, leuk aankleden van de tafel etc komt er ook nog bij
     
  4. dina88

    dina88 Fanatiek lid

    7 nov 2008
    2.356
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Dit doen wij ook, hij wou idd ook de swith, die heeft hij zelf voor de helft betaalt rond kerst en wij de andere helft (omdat ik hem zelf ook wou)
    Nu wou hij een spelletje ervoor die was 30 en krijgt hij 20 euro los. Hij weet zelf meestal niet wat hij wil hebben, dus vraagt aan iedereen geld, nu wil hij sparen voor een goede tablet voor zichzelf :)
     
    NiVa0230 en G89 vinden dit leuk.
  5. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind dat het erom gaat wat je kind wil, en niet om het bedrag. Dus het kan zijn dat ze 3 dingrn krijgen met een waarde van €30 maar ook iets groots met een waarde van €60 oid.
    Ik ga geen dingen kopen omdat het anders te weinig kost. Ze komen niks te kort.
     
    Champetter en Melief vinden dit leuk.
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Het verschilt flink wat ik eraan uit geef. De afgelopen jaren gaf ik makkelijk 150 euro uit aan een verjaardag. Maar toen was het speelgoed nog in opbouw. Nu hebben ze genoeg om zich mee te vermaken. De middelste is helemaal into puzzelen dus zal een stapel puzzels a 25 euro genoeg zijn om zijn dag te maken. Ik doe niet aan cadeaus tellen. Ik kijk liever naar waar er behoefte aan is.
     
    MaritS en Strandbal vinden dit leuk.
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik had voor sinterklaas en z’n 3e verjaardag een boel liggen, maar heb er juist bewust voor gekozen niet alles te geven. Zoveel in 1 keer geeft alleen maar onrust, niks krijgt volledige aandacht.
    Ik vind het juist leuk om af en toe tussendoor ook wat te geven.

    Ik zou zelf een of twee van die kleine cadeaus uitkiezen en met de verjaardag geven. En de rest laten liggen.
     
  8. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ergens tussen de 50 en 100 euro. Ligt er een beetje aan wat er nodig is, de oudste zal straks echt zelf iets willen.
    Een groot cadeau doe ik alleen iets kleins bij als ze er niet direct mee kunnen spelen (fiets bijvoorbeeld). Maar zou geen 5-6 cadeautjes geven. Ik wil ze leren dat ze blij mogen zijn met wat ze krijgen. Het gaat niet om de hoeveelheid. Daarbij, heb al genoeg zooi in huis.
    Aan opa en oma vragen we 1 ding. Misschien nog iets erbij dat praktisch is, kleding of zonnebril en de rest mag naar de spaarrekening. Zullen ze later blij mee zijn.

    Tussendoor krijgen ze soms ook wel eens wat. Straks voor de grote vakantie zullen ze ook wat leuks krijgen. Even wat nieuws om de verveling tegen de gaan (Lees: voor mama om de 6 weken door te komen).
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Geen vast bedrag. Maar inprincipe krijgt ze 1 groot cadeau.

    E. gaat ook een fiets krijgen. Moet me er alleen nog in gaan verdiepen wat voor één we willen.
     
  10. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Bedrag staat niet vast maar van ons een groot cadeau en nu dit jaar van broertje dan ook een klein cadeautje maar ze krijgen genoeg dus ik vind 1 cadeau best.
     
  11. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.090
    4.264
    113
    Home
    Hier gaat het niet om een "groot" cadeau maar iets wat ze graag willen
    Dat is 1 cadeau en dan nog een cadeautje van de broer/zus
    Vind 6 of 7 cadeaus wat je soms ziet echt overdreven voor een verjaardag
     
  12. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Wij hebben geen vast bedrag, maar ze krijgt wat ze graag wil. 1 of 2 cadeautjes vind ik voldoende.. Met heel veel cadeaus weet ze toch niet meer waar ze mee spelen moet, en ze krijgt van de visite ook nog vanalles.
    Als haar broertje er dadelijk is, krijgt ze ook wat van hem. En hij met zijn verjaardag van haar :).
     
  13. Melief

    Melief Niet meer actief

    Geen budget eigenlijk, toen ze 4 werd kreeg ze een fiets van 160 euro, toen ze 5 werd een baby Born van 45 euro een paar setje kleertjes van Ali expres. Ons zoontje krijgt voor zijn 1e verjaardag een houten loopbakfietsje van marktplaats van 15 euro. Leuk ding en hij ziet de waarde toch niet. In principe ben ik van 1 groter kado en als ik er iets bij geef wil ik het liefst iets geven wat daar dan ook bij hoort. Zal niet zo snel random losse kados geven om maar meer pakjes te hebben.
     
  14. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    We letten niet op het geld hier.
    Ze krijgen wat ze graag willen voor hun verjaardag en/of wat handig/praktisch is. Dochter heeft vorig jaar een schommel gekregen voor haar verjaardag. Jongste is bijna toe aan een nieuw bed. We knappen dan gelijk haar kamertje op. Op haar verjaardag krijgt ze dan nog wel een kleinigheidje om mee te spelen.

    Bedragen kunnen variëren van 20 euro tot 500 euro.
     
  15. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Hier krijgen ze van ons een cadeau. Kan €30,- zijn, maar ook €300,-. Ligt er net aan wat ze willen.

    Daarnaast krijgen ze van hun broer/zus ook altijd nog een of twee cadeautjes.

    Dus ze krijgen wel meerdere cadeautjes. Een van ons (of twee) en dan van elke broer/zus nog eentje.
     
  16. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Ze krijgen bij ons altijd van alle gezinsleden een cadeau (dus nu 3: papa, mama en broer/zus). Een wat groter cadeau (dit jaar voor zoon fiets), verder kleinere en/of nuttige dingen (boek, beker voor school, etc.).
    Wij doen niet aan kleinigheidjes tussendoor, alleen met verjaardag, Sint en in zomervakantie krijgen ze wat.
     
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.510
    10.344
    113
    Als je verder niet veel visite krijgt, snap ik dat je er nog wat cadeautjes bij doet. Hier grote familie en grote vriendengroepen die langs komen, dus ik ben blij als ik genoeg cadeautjes kan bedenken.
     
  18. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.701
    2.346
    113
    Limburg
    Dat wisselt per jaar. Dit jaar hebben ze beide een fiets gekregen, omdat ze allebei een nieuwe nodig hadden. Vorig jaar hebben ze lego en een keukentje gekregen, dus dat bedrag was een stuk kleiner dan dit jaar.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ja dat is bij ons zo. Hier een heel kleine familie waarvan een deel bovendien nooit kan. Koop ik altijd zelf wat meer.
     
  20. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier voor de verjaardagen 1 kado. Ze krijgen al zoveel die dag dat 1 echt genoeg is. Budget hebben we niet ervoor. Het kan 30 euro zijn en het kan 130 euro zijn.
     

Deel Deze Pagina