Hoeveel geef jij uit aan de verjaardag's cadeau's van je kind en hoeveel cadeautjes?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Deedee91, 17 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier een groot cadeau met wat extra's.

    Dit jaar bijvoorbeeld een politiebureau van playmobil voor mijn zoon gekocht en daarbij dan een politieauto en helicopter.
     
  2. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Hoe doen jullie dat dan als ze heel graag iets willen krijgen wat je zelf onzin vindt?
    Mijn dochter wil bijv graag een LOL surprise koffer maar ik vind hem zo duur voor wat je ervoor krijgt...
     
  3. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    In ons geval: het is hun verjaardag dus ze krijgen wat zij graag willen hebben. Zij vinden mijn cadeaus waarschijnlijk ook onzin:p.
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Meestal krijgen ze 1 groot cadeau.
    Of 2 kleinere cadeaus.
    Prijs ligt tussen de 150-200 euro.

    N krijgt een cadeau van C die ze zelf gaat uitzoeken.
    Max is dan 30 euro.
     
  5. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    Wij geven als ouders een cadeau en ze krijgen iets van hun broer/zus. Het 'grote' cadeau is net wat uitkomt. Het is een keer een speelhuisje van 400 euro geweest (toen we toevallig de tuin aan het opknappen waren), maar ook wel eens een waterbaan van 30 euro. Dit jaar worden het waarschijnlijk een duikelrek (die we ooit gekregen hebben, maar wemoeten er nog palen voor kopen en hem installeren) en een fietsje (als hij tegen die tijd zonder zijwieltjes kan). Broer/zus mag zelf het cadeau uitkiezen, soms slagen we dan op de rommelmarkt, soms in de speelgoedwinkel, soms gaan we iets leuks doen.
     
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.194
    113
    50euro van ons, 50 verdeelt over 3 kadootjes van de broers/zussen. Maar dat kan ook 80 en 20:3 zijn.

    Mijn broers en zussen doen gezamenlijk, mijn ouders wisselt. Soms bij ons, soms los, soms bij broers en zussen. Van de schoonfamilie komt vaak weinig tot niks
     
  7. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier wisselt het nogal. Ik heb niet echt een budget waaraan ik me houd. Dit jaar een nieuwe fiets van Puky voor de oudste van 5 (+-200 euro), eigenlijk had ik een Switch voor zijn verjaardag gekocht maar die brandde in mijn handen en heb ik dus gewoon "zomaar" gegeven, best bizar en een wijze les om niet al 2 maanden vtv cadeaus te kopen :roflmao:.

    De jongste van 3 wilde visjes, die heeft dus een aquarium gekregen, rond 150 euro.

    Maar vorig jaar hebben ze allebei veel minder gehad, de oudste een tweedehands Berg skelter van 50 euro en de jongste een nieuwe kamer die toch moest :D.

    Ik geeft wel nog kleine dingetjes erbij maar geen prul.
     
  8. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.356
    5.610
    113
    Meestal rond de 100 euro. Kan ook minder zijn als het cadeau 80 euro of zo kost. Ik ga dan niet speciaal aanvullen. Ik vind het ook niet erg als de 2 cadeaus van verschillende bedragen krijgen. Ze krijgen cadeaus die ze zelf willen hebben en meestal geen functionele cadeaus, zoals een nieuw bed of nieuwe fiets.

    Mijn jongste is binnenkort jarig en we geven hem een skelter. We gaan ver over ons bedrag heen, maar dat ding komt de hele dag buiten te staan, dus moesten we een goede hebben. Het werd er een van Berg daardoor. Die waren in de wijde omgeving niet tweedehands te vinden. Maar hij gaat hier veel mee spelen en hij krijgt ook de fietsen van zijn broer doorgeschoven, die alle fietsen nieuw krijgt. Het mocht dus wel een keertje.
     
  9. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    M krijgt hier sinds vorig jaar dure cadeaus (tv) en dit jaar een nieuwe fiets. Jaren daarvoor max 100 euro.

    A zal waarschijnlijk max 100 euro aangezien ze het toch nog niet echt snapt
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik denk dat je wel echt veel kadoos hebt, niet eens op het geld.

    Zoon kreeg vorig jaar een stoffen pop, een auto en sambabal.
    Dit jaar een houten keuken met keukengerei en servjes. En een dikkie dik boek en knuffel omdat hij in de dikkie dik fase zit.

    Dochter krijgt dit jaar een houten poppenwagen. Met een dekentje erin. De pop heeft ze al voor sint gekregen.

    Ik vond het voor mn zoon al teveel worden. Vanaf nu is het max 3 kadootjes.
     
  11. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Qua bedrag kan het 100 zijn of 300 euro maar net wat er nodig is.

    Eigenlijk altijd 1 groot kado en nog wat kleine dingetjes erbij
    Vorig jaar een mega hotwheel garage van 100 euro daarbij nog wat auto'tjes
    Hotwheel koffertjes voor de auto's en losse banen voor er aan vast

    Jaar daarvoor een politiefiets met helm en wat losse dingetjes
    Ik vind het wel leuk om dan iets te kopen wat ook bij het grotere kado past.
     
  12. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde!

    Ik heb geen budget..

    Vorig jaar was het een salta trampoline met trapje.

    Aankomend april krijgt ze van ons:

    Autoped
    Roze radio voor op der kamer en een cd van k3 en kinderen voor kinderen
    Foam clay met piepschuim vormen

    Volgend jaar zal het waarschijnlijk een nieuwe fiets worden!

    Ik kijk gewoon naar wat ze graag wil en wat ze "nodig" heeft
     
  13. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    De verjaardagen zijn al een overkill aan cadeaus, dus 1 mooi cadeau is wel genoeg. Alleen omdat we de verjaardagen combineren (2 weken na elkaar in vakantietijd) krijgen ze nog iets kleins op hun eigen dag.
    We zoeken iets moois en duurzaams uit. Fietsje (Toen ze klein waren, nu is het functioneel en gaat het tussendoor), skates, step, houten treinset...
    We hebben dure dingen ook wel samen met familie gegeven.
     
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Ik denk dat we zitten rond de 50 euro. Hij is nu bijna 5 en krijgt een grotere fiets (20). Deze komt van marktplaats en zorgen we er voor dat hij weer mooi is en knappen we hem op. Hij krijgt nog een tiptoi wereldbol (15 euro nieuw). Een bordspel (75% korting) en een tiptoi dino (marktplaats)

    Verder geen grote familie, hij heeft ook niet veel nodig. We vragen daar iets van lego en willen gt0raag de maan roos vis magnetisch rekendoos vragen
     
  15. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Rond €75. Onze oudste is in december jarig, ze krijgt in die maand zat cadeautjes. Ze had een kindertablet gehad. Toevallig kregen we er nog een hoesje erbij, die hadden we ook in gepakt. Had ze toch twee cadeautjes.
    De jongste wordt volgende maand 1 jaar. Ze heeft al een tweedehands puky driewieler gehad, en krijgt er nog een zomerjasje bij..
     
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Is nog nooit in mij opgekomen om meerdere cadeaus te geven:oops:. Hier dus 1 cadeau en dan een cadeau van broer/zus ( maar dat wordt tegenwoordig van zijn/haar eigen geld gehaald)

    Dat komen de cadeaus van de visite dan nog bij.

    Willen ze iets groots (Zoals dochter die wil een Nintendo switch) is ons advies geld vragen aan iedereen een sparen.
     
  17. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier meestal 1 kado. Op zich geen budget. Probeer altijd wel te kijken of ze nog iets nodig hebben. Een fiets bv. Mijn middelste krijgt in april een bureau voor haar verjaardag.
    Ze hebben genoeg. In het kader van de duurzaamheid laat ik de onzin-kado’s over aan haar klasgenoten. Die krijgen dat doorgaans heel goed verzonnen :)
    Veel en duur is ook meestal niet nodig (volgens mij een tick van volwassenen). Zo zwom mijn middelste laatst af voor B. Ze wilde heel graag roze labello. En zo geschiede. Een kado van 100 euro had daar niet tegenop gekund.
     
    NiVa0230 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  18. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.074
    3.516
    113
    Gemiddeld 100 Euro maar het verschilt per jaar. Net wat ze willen hebben en daar krijgen ze natuurlijk steeds meer zelf idee bij.
    De oudste heeft voor haar eerste verjaardag een zandbak en speelhuisje met schommels gekregen (mede van grootouders). Maar daar doen ze natuurlijk jaaaaren mee en de jongste uiteindelijk ook. Net als de trampoline. Ze hebben beide voor hun 3e verjaardag een fiets gekregen (marktplaats koopjes) maar de vervolgfietsen zullen ze gewoon krijgen wanneer dat nodig is.
     
  19. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Toen dochter 1 werd een Nijntje verstoppertje, toen ze 2 werd een puzzel, toen ze 3 werd een schommel, toen ze 4 werd een prinsessen outfit en met haar 5e verjaardag een nieuwe fiets. Maar meestal deden we er nog een kleinigheidje bij van de action. Qua bedrag verschilt het dus nogal. Net wat ze nodig heeft, leuk vindt.
     
  20. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Qua aantal weinig van ons omdat hij net na de feestdagen jarig is. Prijs kan enorm verschillen. Dit jaar de nintendo switch met enkele spellen dus tja.
     

Deel Deze Pagina