Hoeveel geef jij uit aan de verjaardag's cadeau's van je kind en hoeveel cadeautjes?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Deedee91, 17 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Voor haar 2e verjaardag kreeg ze een cadeau van 8 euro. Dit cadeau wou ze graag. Ik vond het niet nodig om nog meer cadeaus te geven omdat ze tussendoor ook wel wat krijgt. Dit kan een kleurboek zijn, maar ook een trampoline of fiets
     
  2. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Hier krijgen ze met hun verjaardag een wat duurder cadeau van ons en een kleinere van beide broertjes.
    Oudste kreeg de laatste keer een hele dure fiets alvast voor de middelbare school. Jongste kreeg een kidizoom flix, maar die was maar 25 euro in de uitverkoop. Middelste is nu bijna jarig en hij heeft wel hele dure wensen.... een Nintendo switch of een eigen telefoon.. voor beiden voelen wij niet zoveel, maar ja, je gunt hem ook wel wat natuurlijk.

    In elk geval geen grote hoeveelheden cadeaus hier. Met 3 jongens in verschillende leeftijden hebben we al zoveel en ik wil juist graag minder spullen in huis en zeker niet allemaal goedkope troep erbij.
     
  3. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Ik heb een dochter van 12 en een zoon van bijna 10. Hier krijgen ze in principe 1 groot cadeau van ons, 1 van het andere kind en 1 van de konijntjes. Van opa's en oma's krijgen ze ook altijd een kado. Fietsen en nieuwe bedden zijn noodzakelijk en krijgen ze als ze het nodig hebben. Hoeveel wij er aan uitgeven wisselt per jaar, hangt er vanaf wat ze willen. Meestal rond de 100 - 120 euro voor het grote kado en 20-euro voor het kado dat ze van hun broertje of zus krijgen en van de konijntjes krijgen. Vorig jaar stonden er niet echt dure kado's op mijn oudste haar verlanglijst, naar allemaal dingen van rond de 20/30 euro dus toen kreeg ze meerdere kado's van ons. Dit jaar een box van 190 euro dus die hebben we samen met opa en oma gegeven. Zoon wilde vorig jaar dolgraag een Nintendo 2ds xl en heeft dat ook gekregen maar dat was een gezamenlijk cadeau van ons. Hij wil ook al een paar jaar een Nintendo Switch voor sinterklaas of zijn verjaardag. Dit vinden we echter te duur en ook oneerlijk om hem een cadeau van ruim 300 euro te geven, terwijl het grote cadeau van zijn zus "maar" iets van rond de 100 euro krijgt. In december hebben we gezegd dat we best dat aan hem willen geven maar dat te duur en vinden en waarom en als hij dat zo graag wil, hij iets van de helft moet meebetalen, dus sparen en geld voor zijn verjaardag vragen. Hij is sinds die tijd ook druk aan het sparen en doet sindsdien al zijn zakgeld, rapportgeld, kerstbonus van opa's en oma's, zijn gedeelte van het geld dat we bespaard hadden door geen vuurwerk te kopen in zijn spaarpot en zit nu op ruim 150 euro, dus dat ding komt er wel.
     
  4. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Geen vast bedrag maar 1 groot kado met 2 kleintjes erbij. Losse troepjes koop ik tussendoor wel en er komt genoeg visite. Sinterklaas begint in dezelfde periode en met kerst doen we ook altijd kado’s dus ik vind het wel goed met 3 kados.

    Bedrag kijk ik overigens nooit naar, ik koop gewoon wat ik leuk vind. Voor vrienden, familie en diens kindjes.
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Vorig jaar veel te duur. +/-1000€ ( speelhuisje in de tuin) dit jaar €25 een houten poppenhuis en houten autootjes ( beiden 2e hands)

    Het speelhuisje is natuurlijk een mega groot cadeau. Eenmalig en hopelijk voor nog een kindje ( hoewel misschien alleen voor mn dochter)
     
  6. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.292
    2.218
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Heel wisselend: Zoon meestal €350 euro die krijgt ieder jaar nieuwe schaatsen voor zijn verjaardag ivm zijn sport
    Dochter: Dit jaar 250,- (weekendje weg met mama, dus hotel en eten enzo) en vorig jaar ook zoiets (hockeyspullen) Jaar daarvoor 50,- voor bed van marktplaats.
    Ligt er hier echt aan wat ze willen.
     
  7. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.603
    1.322
    113
    Westland
    1 groot cadeau van ons en een klein cadeau van zus(je). Het is al een keer een fiets en een bureau geweest, dat is dan weer een stuk duurder dan een set van lego, maar als t een nuttig cadeau is vind ik het niet erg als het duurder is.
     
  8. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik doe het ongeveer net zoals jij. Een groot/nuttig cadeau van rond de €100,- en nog wat puzzels/spelletjes/klein doosje Duplo/Lego/Playmobil erbij bijvoorbeeld.
    Voor mijn dochtertje nu bijvoorbeeld een houten poppenwagen met pop en daarnaast een bedelarmbandje.
     
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Mijn dochter wordt over 3 maanden 1 jaar. Ik heb wat dingen gekocht of tweedehands/gratis. Ik kijk tegen die tijd of ze al loopt. Zo nee dan ga ik het loopfietsje nog niet opknappen en bewaar ik het voor sinterklaas. Misschien de leesboekjes ook ...

    Voor nu 2 leesboekjes, loopfietsje, grimms regenboog, nijntje theeserviesje en loopkar met blokken + doos met houten diertjes/poppetjes. Ik heb ooit 2 tassen duplo gehad, dat wil ik uitsorteren en aanvullen met tweedehands duplo. Gaat in een grote opbergbox met een papiertje erom.
     
  10. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Ze krijgen van ons altijd 1 groot cadeau.
    De prijs wisselt nogal. Vorig jaar kreeg de jongste heel veel voor de duplotrein (in 1 curverbak, allemaal 2e hands) totaal 40 euro denk ik. De oudste kreeg een grote doos van lego van 80euro.
    Nu is de jongste weer bijna jarig, hij krijgt een legodoos van 60euro.

    100 euro is wel de max denk ik.

    Van opa en vriendin mogen ze altijd een uitstapje kiezen (met opa en vriendin)
    Van mijn moeder krijgen ze 25euro waarvan ze zelf mogen uitzoeken met haar.
    Ooms/ tantes meestal 1 cadeau tussen de 15 en 25 euro. Kinderen geven aan wat ze graag willen.
     
  11. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Wij zijn niet zo gefocust op cadeautjes. Natuurlijk krijgen ze iets wat ze leuk vinden, maar ik vind het zelf heel belangrijk dat onze kinderen beseffen dat ze het super goed hebben en dat ieder cadeautje dat je krijgt leuk is! Een hijskraan, een pop, een trampoline, een spelletje. Zo even wat cadeautjes wat ze krijgen.
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Dit jaar ben ik voor N goedkoop uit.
    Zijn trap tractor met aanhanger kostte 80 euro :)
     
  13. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Pfoe het verschilt best wel. Ik merk wel dat ik het nu wat moeilijker vindt dan toen mijn zoontje wat jonger was. Waarschijnlijk omdat hij dingen toen sneller ontgroeide. Hij wordt 6 dit jaar en voor het eerst weet ik nog niet wat ik hem zal kopen. Normaal gesproken wist ik dat altijd ruim van tevoren. Qua bedrag heb ik ook niet echt een vaste regel. Soms wat meer, soms wat minder. Door het jaar krijgt hij ook nog dingen en bovendien is hij in de decembermaand jarig en we doen aan Sinterklaas dus meestal heb ik allerlei cadeautjes die ik vervolgens verdeel. Ik denk dat ik voor zijn verjaardag meestal rond de €100 zit.
     

Deel Deze Pagina