Onze hond heeft gevochten

Discussion in 'De lounge' started by jada08, Oct 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Pfff vanmiddag flink geschrokken.
    We waren lekker naar het strand van Julianadorp.
    De hond was mee en speelde lekker met haar bal. Mijn man gooit de bal weg en ze rent er achteraan, vervolgens rent er nog een Bull Mastiff achteraan. Maar goed de bal is haar alles dus ze gingen vechten. Onze hond kwam terug rennen naar het gevecht, en ik dacht dat ze wat mank liep. Toen zag ik ineens allemaal bloed op de grond liggen. Er is gewoon een heel stuk van haar oor afgebeten door die hond.

Ik baal echt zo, ze was de laatste 2 jaar best wel agressief naar andere honden, niet vechten maar even grommen en een andere hond op zijn plaats zetten. De laatste maanden ging dat steeds beter en speelde ze zelfs weer wat met honden. Na vanmiddag is dit weer helemaal mis, na het gevecht gromde ze steeds weer naar honden die ze tegen kwam.

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad met hun hond? Zo ja, wat hebben jullie hier mee gedaan?

Morgen ga ik in ieder geval een man bellen in onze woonplaats die ook een hondenschool heeft. Ik hoop dat hij ons kan helpen.
    Ook moet ik aan mezelf werken want ik merk gewoon dat ik zelf nu weer zenuwachtig word als er een andere hond aankomt. Dit heeft natuurlijk ook weer een wisselwerking met onze hond. Zij reageerd dan weer op mij.

2. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    He wat vervelend, nu is ze dus weer terug bij af? :(
    Ik ken het gelukkig niet met onze hond, die van ons is juist altijd té enthousiast naar andere honden. Daardoor moeten ze juist niks van hem weten. ;)
    Ik hoop dat die hondenschool je kan helpen!

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ja ik denk echt dat ze weer terug bij af is door haar reactie naar andere honden vanmiddag.

Ik baal er behoorlijk van want voorheen namen we haar vaak niet mee omdat ze dus zo raar kan reageren, en nu ging dat wat beter.
    Dus vanmiddag dachten we nog van het gaat zo goed dus ze gaat maar lekker mee, niet dus.

Ze was laatst op een pension omdat wij op vakantie gingen, en daar hadden ze het idee dat ze heel onzeker is, zagen ze aan de stand van haar staat.

Hopelijk kan die man ons ind helpen, want zo ontnemen we haar natuurlijk wel veel leuke uitjes zoals bos, strand etc

4. mausyi

mausyi Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    1,452
    0
    36
    Was het wel echt vechten, of was het veel lawaai en gesnauw? Oren bloeden nogal snel nl. en is vaak het eerste wat bij een snauw o.i.d. geraakt word.

5. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ja was echt vechten, ze mist ook een flink stuk er af.

6. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hier net hetzelfde meegemaakt.
    Wel al een tijdje geleden, onze hond was als pup best dominant naar andere honden toe, ging zich steeds over andere honden heen stellen, hoofd en staart heel hoog, ...
    Zagen daar vroeger nooit geen probleem in en hebben haar dus nooit gecorrigeerd, totdat het eens helemaal mis ging en ze de hond van mijn zus beet, gevecht begon doordat we ze beiden een koekje gaven...
    Ik ben toen eigenlijk het vertrouwen in mijn hond verloren en werd al nerveus toen er nog maar iemand voorbij liep met een andere hond met als resultaat dat het probleem van onze hond gewoon steeds erger en erger werd!
    Wij hebben heel erg veel nuttige en bruikbare tips gehaald uit de afleveringen van the dogwhisperer met cesar milan.
    Hebben zelf een Amerikaanse stafford dus die krijgen zowieso al onmiddelijk een stempel met "gevaarlijk ras"
    Nu moet ik wel zeggen wij hebben een schat van een hond wat mensen (en natuurlijk het belangrijkste, onze zoon!) betreft echt een droom van een hond, maar naar andere honden is ze (soms) echt gemeen!
    Nu zijn we veel vaker gaan letten op haar houding en heeft ze geleerd om een andere hond op een normale manier te begroeten want hier ging het bij haar vaak mis.
    Wij hebben hier zooooooo een ongeloofelijk verschil gemerkt, ze is een pak rustiger en vriendelijker naar andere honden toe, heeft wel een hele sterke voorkeur moet dus niks hebben van andere teefjes speelt enkel met reutjes en dan ook enkel met grote honden.
    Ze heeft nu zelfs al enkele vriendjes waar ze gewoon lekker los mee kan spelen, heerlijk is dat! Ik voel wel dat ik vaak nog wat onzeker ben en dan geef je die negatieve energie door aan je hond dus meestal wandelt mijn vriend met haar, die is een pak koeler.

Dus om een lang verhaal kort te maken, ik zou je als raad geven probeer het vertrouwen in je hond niet te verliezen en herken heel goed de veranderingen in haar lichaamshouding (opstaande haren, staart recht omhoog, hoofd hoog, oogcontact, ...)
    En zoek zeker eens wat filmpjes op van the dogwhisperer daar haal je echt zo'n goede tips uit!

Succes ermee! Ik weet hoe je je voelt en is helemaal niet prettig!

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ohja, is hier trouwens niet bij dat ene incident gebleven helaas maar wij merkten zo'n verschil in vechten.
    De eerste keer had ze dus naar mijn zus haar hond gebeten en de keer erna had ze gevochten met haar vriendje (een bull terrïer)
    Toen was het dus echt volledig anders, ze gingen vechten hebben ze toen uit elkaar gehaald en onmiddelijk terug los gelaten en weet je wat ze deden? Ze gingen elkaars wonden likken...
    Naar het schijnt is dit dus conflicten oplossen wat dus wel een goed teken is.
    Dit was trouwens wel een zwaar gevecht, zijn met beide honden naar de dierenarts gemoeten, onze hond had een scheur in haar oor en een gaatje in haar borst, beiden wonden moesten schoongemaakt worden en dicht geniet...
    Nu spelen die 2 trouwens nog steeds heel erg leuk samen... Gekke hond:)

8. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    hier ook een engelde stafford reu die eerst alleen maar reuen aanviel nu alles reuen teven en gecastereeerde reuen.
    maar moet wel zeggen zolang de honden niet op hem afkomen is er niks aan de hand hij doet alleen wat zodra een hond hem verveeld.
    jammer genoeg want onze andere hond speelt met iedereen.
    jammer genoeg zie ik het nog wel een keer fout gaan want hier lopen alle honden los niet fatsoenlijk luisterend en als je in de omheinde hondenveldjes bent gooien ze zonder te vragen hun hond erbij gooien.
    terwijl ik meestal al de honden ga aanlijnen zodra ik ze zie aankomen.

9. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Had de mijne kunnen zijn hahaha

10. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik heb hier een 7 jarige rondlopen die haar eerste anderhalf jaar zwaar agressief was tegen andere honden, we hebben een jaar lang samen met een hondenschool eraan gewerk, allerlei oefeningen gedaan en zoveel mogelijk andere honden om haar heen gelaten.
    Nu reageert ze eigenlijk nog maar weinig en herken ik na 3 jaar allerlei lessen te hebben gevolgd de signalen en kan ik meteen reageren.
    Dus naar een hondenschool gaan is zeker geen verkeerde stap :);)

11. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik heb gister avond die man gemaild met het hele verhaal. Dus ik hoop dat hij vandaag contact opneemt. Hij schijnt heel veel ervaring te hebben.

En op die manier hoop ik ook inzicht te krijgen in de signalen die onze hond afgeeft.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Moet zeggen dat ik het niet zo heb op balletjes gooien in het park of op het strand.
    Eén van onze bulletjes eigent zo'n speeltje gelijk toe als ie die te pakken krijgt, hij gaat er niet bewust achteraan hoor maar soms komt het op z'n pad en soms geven mensen 'm zelfs een touw of bal...als ik dan zeg dat dat niet goed gaat kijken ze me vaak raar aan, totdat hun hond eraan komt en die zijn/haar speeltje terug wil...het is dan ondertussen het speeltje van mijn hond geworden, denkt ie. Het is nog nooit tot vechten gekomen maar meerdere honden en speeltjes gaan niet altijd samen, en als je dat al weet tja....

Maar dit even terzijde: het is natuurlijk vervelend en hoop dat die man wat voor jullie kan betekenen!

13. Samama

Samama Niet meer actief

Ik wil niet vervelend overkomen maar ik zou ook niet vriendelijk zijn naar anderen als die middag een stuk van m'n oor afgebeten zou zijn... Is het niet een stuk zelfbescherming van haar?

Het was natuurlijk een logische reactie van haar; het is haar bal, daar moet de andere hond vanaf blijven.

Ik ben het eens met mijn voorgangster; ik ben ook niet van de ballen/stokken e.d. gooien met andere honden in de buurt. Er komt geheid heibel van.

14. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    wat ik me af vraag, hoe kun je nou met een bal gaan gooien waar andere honden bij zijn?????
    ik snap dat echt niet, hier een staff en die kan super met andere honden mits er geen speelgoed in het spel is.
    gelukkig is het hier in het park een beetje ongeschreven regel dat je niet met ballen stokken enz gooit.

ik hoop wel dat zijn gedrag weer beter word naar andere honden, heb er zelf 1 die niet met andere honden kan en wat een ellende is dat!

succes

15. paarsvlindertje

paarsvlindertje Niet meer actief

onze hond is ook 1x aangevallen, liepen in het bos aan de lijn en er kwam een loslopende dalmatier op ons af, zonder enige aanleinding vloog de dalmatier onze hond aan die vast zat aan de lijn, mijn man heeft helaas voor de dalmatier het beest een trap moeten geven want hij liet niet meer los, de bazin van de hond was daarna kwaad dat mijn man haar hond een trap had gegeven, waarop ik duidelijk heb aangegeven dat het geen losloopgebied is en dat haar hond onze hond aanviel zonder reden, gelukkig was het bij een paar bloedende puntjes gebleven, maar schrikken doe je zeker! succes hopelijk kan die man jullie helpen!

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier ben ik het wel mee eens.

Ik begrijp dat je het leuk vindt om een balletje op het strand te gooien, maar ik begrijp niet waarom je dat doet als je weet dat je hond erg bezitterig is op het balletje?
    En helemaal met het verleden dat hij wat sneller hond agressief is.

Desalniettemin hoop ik dat die man je kan helpen! Zo vervelend als ze in het oude gedrag vallen.
    Succes!

17. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik snap waarom je je dat afvraagt. Alleen als wij de bal mee hebben is ze gefocust op ons en niet op andere honden. Normaal gooien wij ook geen bal als een andere hond dicht in de buurt is bij ons. Gister hebben we die andere hond dus helemaal niet gezien toen we de bal gooide.

Ze kwam net 3 andere honden tegen, bij 1 ging ze wel normaal snuffelen etc en ging het goed. Bij de andere hond weer grommen.

Helaas nog geen reactie gehad van die man.

18. mausyi

mausyi Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    1,452
    0
    36
    Word ook niet te panisch, of dring dingen op bij haar. Zij voelt dat ook aan hé ;)

Die van mij reageert aan de lijn, nogal op andere reuen (niet allemaal). Hoe strakker ik hem vast houd, hoe meer lawaai hij maakt. Als ik gewoon rustig ben hem niet te kort pak, en een commando geef loopt hij wel mee.

Hij vecht overigens nooit hoor ;)

Kan ze goed het commando hier? Dus zodra je met haar losloopt en een andere hond ziet, je haar bij je kunt roepen?

19. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Klopt ze reageerd ook op mij, en kan nu best wel in de stress schieten als ik een andere hond tegen kom. Daarom hadden mijn man en ik het gisteren over om toch contact op te nemen met die man, dus niet alleen voor de hond maar ook voor mij zodat ik ook weer wat rustiger word. Meestal als ik een andere hond zie houd ik haar al korter en zij staat daardoor natuurlijk veel meer op scherp.

Ze luistert opzich prima, alleen als ze het in haar kop krijgt dan luistert ze niet, daarom hebben we haar eigenlijk niet los gehad de laatste tijd.

20. mausyi

mausyi Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    1,452
    0
    36
    Herkenbaar hoor ;) ik span onbewust toch mijn spieren aan, dan merk ik dat ik dat doe, adem diep in en ontspan ;) Waardoor onze hond rustiger word.

Ga oefenen op het hier komen. Doe haar aan een lange lijn (zo'n logeerlijn voor paarden). Laat haar gewoon lopen, en roep haar om de zoveel tijd bij je, als ze komt heel vrolijk en uitbundig belonen, stop er een stukje kaas in of iets waar ze echt helemaal gek op is.

Share This Page