Hoeveel geef jij uit aan Sinterklaas kado's per kind

Discussie in 'De lounge' gestart door Cupido, 13 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel geef je per kind uit aan sinterklaaskado's

1. minder dan 50 euro

2. tussen 50 en 100 euro

3. tussen 100 en 150 euro

4. meer dan 150 euro

5. anders nl:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    krijg er gelijk zin in :D

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

juut ik ben 2 dec jarig en het is als kind heel vervelend als ze steeds zeggen ( en ook doen) dat iedereen van het gezin meer krijgt dan jou omdat je net jarig geweest bent.

ik ben blij te horen dat jij als 1 van de weinige het feest wel gewoon serieus neemt en je kind dus ook! dat hij/zij gewoon hetzelfde behandeld wordt en dat niet de sint over geslagen wordt omdat het kindje ent jarig was. ik vind en vond het vreselijk,ook nu komt er amper iemand of je krijgt een kado in sinterklaaspapier. neem de moeite om te vragen of het in gewoon papier kan denk ik dan.doe een beetje moeite voor de jarige, dat wil je toch zelf ook. al heb je misschien het geluk dat je in april of juni jarig bent.waarom is en jarige rond sinterklaas anders dan een jarige in de zomer.

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Denk dat het dit jaar tussen de 50 en 100 euro komt. Ze heeft nieuw speelgoed nodig, maar ze is over 2 weken eerst nog jarig. Dus ik ben benieuwd hoeveel ze dan krijgt. Is dus een beetje de vraag! ;)

Als de 2e er volgend jaar is, doen we 50 euro per kind. Kun je ook veel leuke dingen voor halen! Plus dat beide kids redelijk dichtbij sinterklaas/kerst jarig zijn.

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    +1

M'n dochter is van 22 nov en ik zelf van 26nov, dus ik herken t ook nog van vroeger. We vieren Sint dus t zelfde als wanneer ze in juni jarig geweest zou zijn. Tis voor mij hooguit wat onpraktischer qua kadootjes, want ik wacht eerst af wat ze voor dr verjaardag van iedereen krijgt en dan beslis ik pas wat ik er nog bij koop :)

5. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

Zal tegen de 100 euro per kind worden denk ik. Wij doen niet aan kado's met de kerst.

Wij vieren Sint altijd groots! Familie er bij, gezellig. Ze krijgen dan ook nog kado's van mijn oom, mijn moeder en zusje en mijn schoonvader. Voor de familie doen wij altijd een chocoletter en een kleinigheid tegen de 5 euro in de zak.

Tussen door krijgen ze bijna nooit extra speelgoed.
    Mijn jongste is trouwens 16 december geboren en we doen echt niet minder met Sint of zijn verjaardag.

6. Ik lees hier best veel dat mensen 10 tot 20 euro uitgeven, en echt niet meer.. Maar wát koop je dan? Bij een kindje van een jaar kan ik me nog iets voorstellen, dat je een autootje en een boekje bij de action koopt en klaar, maar bij een wat ouder kindje, wat echt een beetje degelijk speelgoed nodig heeft, is het toch bijna onmogelijk om iets voor 10 euro te kopen? Of doen jullie dan gewoon maar 1 cadeau en that's it?

7. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    thanx blup. fijn om van jou en van wijffie te horen dat t idd heel belangrijk is als kind (en later eigenlijk ook nog..)
    en het is ook best makkelijk, rond z'n verjaardag zijn er altijd veel goede aanbiedingen :)
    heb echt zin in de tijd die komen gaat!!

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Pff, idd vrij grote bedrage.
    Ik doe dit jaar nog niet heel veel. Hij snapt het toch nog niet dus gewoon wat kleine dingetjes! dus zal denk ik niet meer dan 25 euro worden.
    Ik kan me overigens wel voorstellen dat ik ooit uiteindelijk over een budget heen zal gaan omdat ik zo veel leuks zie.

Waar ik wel verbaasd over ben zijn de schoencadeau's!!!! Ieder voorzich natuurlijk.
    Als wij vroeger onze schoen zette kregen we er een chocoladeletter/ sigaretjes of muntjes in oid. Echt geen cadeau'tjes! Dat ga ik ook doen en zijn ze vast zo blij mee.

En kerst, nee!
    Ik vind kerst zelf heel leuk hoor en manlief en ik zullen ook echt wel wat doen voor elkaar dan. Maar ik ga er niet aan beginnen om en met sinterklaas en met kerst uit te pakken. Zolang ze geloven wordt er sinterklaas gevierd en daarna stappen we over naar de kerst.

9. tulip

tulip Niet meer actief

blub en juut helemaal met jullie eens.

Hier zit ze iets verder van de sint af, maar ook ik snap niet wat het met elkaar te maken heeft. Dat postte ik ook al ergens. Je zegt tegen een kind in april toch ook niet: nee je krijgt minder, want in december komt de sint al weer.

mirell, daar heb je helemaal gelijk in, maar naar de kinderen gekeken kun je ook overdrijven. Honderden euro's per kind???? Dan vraag ik mij echt af wat je voor een peuter of kleuter koopt dan. Jij dus niet he, maar degenen die dat zeggen. Ik ben bang, zoals volgens mij rozemarijke al zei, dat kinderen straks echt denken dat ze alles maar kunnen krijgen.
    Ik ben met onze dochter door de speelgoedboeken aan het bladeren geweest en laat haar straks een verlanglijstje plakken. Dan laat ik haar veel plakken en ze ziet vanzelf dat ze er niet alles van krijgt.

Grappig was wel, dat ik met oma afgesproken had dat ze een pop met lang haar krijgt voor dr verjaardag, omdat ze graag kappertje speelt. Heb ik afgesproken toen ze er niet bij was. Een week later kijkt ze in dat boek en zegt: wil ik graag hebben mama, voor kappertje spelen;)

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier trouwens een mannetje dat op 9 december jarig is. Ook heel leuk dus! :)
    Maar ik ga ook zeker geen onderschied maken tussen hem evt meerdere kds. Als ik merk dat (schoon)ouders dat bijv wel gaan doen. Zal ik dat ook wel zeggen denk ik. Zou het niet eerlijk vinden wanneer het ene kind voor 20 euro van de sint krijgt en alle andere bijv. voor 50.

11. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Dit jaar krijgen de 2 oudsten een keukentje, en dan ieder kind nog een cadeautje.

Dus komen we rond zo'n 150-200 eur samen.

Kerst krijgen ze altijd iets kleiner, zo'n 30 eur per kind.

Over het verjaren dicht bij Sint: heel vervelend vond ik het! Ik verjaar 4 december en ik kreeg dus echt niet 2 keer cadeautjes, behalve van mijn moeder dan. Vond het zo oneerlijk! :)

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik doe niet echt grote kadootjes, bedrag...tja wat ik tegenkom. En waar behoefte aan is.
    De kids zijn in okt en in dec jarig..... dus ik geef liever in het voorjaar iets moois, zoals loopfiets of ander speelgoed!

13. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ergens onder de 50,- per kind.Cadeaus voor de jongste kosten dit jaar wat minder, oudste wat meer. Heb een doos vol playmobil via MP voor haar gekocht voor maar 20,- Super goede deal en een super sint cadeau!!

14. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf denk ik dit jaar onder de 50 euro, tenminste dat wat ik zelf uitgeef, want we vieren sint dit jaar met mijn hele familie in center parcs en oma en ooms en tantes willen ook allemaal graag wat geven. Ze is nog het enige kind in de familie en zo wordt ze door iedereen erg verwend.
    (met kerst krijgt ze ook nog iets van papa en mama)
    Ik ben nog aan het kijken wat ik precies zal kopen, zelf zit ze de hele dag die dikke gids van intertoys door te pluizen en te bedenken wat ze er mee zal doen als ze het heeft.

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Denk hier zo rond de 50 euro. Heb dan 'maar' één kind en ik denk dat we zo ongeveer 50 euro kwijt zijn voor Sinterklaas. Misschien nog wel minder. Met kerst krijgt ze ook cadeau's en daar komt ook nog bij dat ze in januari jarig is, dus het moet financieel wel leuk blijven :). Tussendoor krijgt ze ook genoeg ;).

16. MHMW

MHMW Niet meer actief

Met sinterklaas tussen de 50 en 100 euro per kind. Met kerst tussen de 150 en 200 euro per kind.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    shadixxx zo duur hoeft het toch allemaal niet te zijn? Bij de action heb je vrij goedkope dingen. En ik koop zelf vaak speelgoed tweedehands. Ligt er aan wat het is maar het meeste kan nog heel goed een ronde mee hoor.
    En ik kijk vaak bij de prijsmepper. Dat is een outlet van de kruidvat/trekpleister. Kan je soms voor een schijntje iets kopen.
    Ik heb nu toevallig voor kerst een loopfietsje voor 30 euro gekocht. Vind ik niet duur.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij doen trouwens de grote kadoos met kerst. Vorig jaar had ze het keukentje van ikea gekregen en nu dus een loopfietsje en wil er nog iets bij.

Voor mijn jongste vind ik het veeeel moeilijker. Ik heb echt heel veel nog van mijn oudste waar hij nog mee speelt en hij beseft het toch nog niet. Maar ik ga nog wel even kijken...

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    totaal mee eens!

20. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik schrik van de bedragen. hier liggen de cadeaus echt onder de 50 euro, maar we vieren dan ook sinterklaas met de hele familie. dat zijn dan ook 11 volwassenen, 1 puber en 5 kleine kinderen (volgend jaar dus 6).
    en dan vieren we het ook nog met mijn schoonfamilie, dan zijn we met 6 volwassenen en 5 (volgend jaar 6) kinderen.
    hier kopen/maken we voor iedereen cadeautjes, dus als ik zoveel per kind uit zo geven ben ik failliet haha.

we kopen ook niet speciaal voor onze kinderen grotere cadeaus dan voor de andere kinderen, dat vind ik niet eerlijk.
    het gaat voor ons niet zo zeer om de grootte van de cadeaus, maar echt om de gezelligheid.

afgelopen jaar heb ik voor niemand cadeaus gekocht, alleen maar dingen zelf gemaakt.
    voor de volwassen leuke boodschappentassen, mijn schoonzusje kreeg een luiertas, mijn andere schoonzusje een uitgaanstasje. de kinderen kregen zelfgemaakte poppen met kleding, besachilderde speelgoedkisten, knuffels, k3 jurken en andere kleinigheidjes. niks uit de winkel en in totaal was ik denk ik 150 euro voor beide families kwijt. maar iedereen heeft rveselijk veel lol gehad en heeft het nog steeds over alle zelfgemaakte cadeautjes (behalve de kinderen natuurlijk, die hebben het over de cadeau's van de sint haha).

eventuele grote cadeaus worden met een verjaardag gegeven. ook krijgt mijn zoontje die een week voor de sint jarig is, gewoon cadeaus voor zijn verjaardag. ik ben tegelijk emt hem jarig en vond het altijd zo oneerlijk dat ik kleinigheidjes kreeg, omdat sint de week er op ook kwam. mijn broers kregen toch ook geen kleinigheidjes in de lente en zomer?! mijn schoonouders doen eht ook en eht trekt echt scheef als je ziet wat mijn ene zoontje krijgt ten op zichte van zijn broertje.

een verjaardag is een verjaardag, sinterklaas is sinterklaas. en of dat wel of niet dicht op elkaar zit maakt niet uit.

Deel Deze Pagina