1 of 2 nachten in Disneyland?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ayla7000, 8 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Wij willen in januari naar Disneyland
    maar 1 of 2 nachten?
    Ik ben er zelf ooit geweest in mijn tiener jaren met school toen was het vreselijk rot weer dus wij waren blij dat we weer naar huis gingen

onze kids zijn 10,8,5,1 jaar.

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    zeker 2 nachten dan heb je wat rustiger de tijd om de parken te zien. Het kan soms erg druk zijn in de parken ook.

Sado en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  3. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik zou ook zeker 2 nachten doen! Genoeg te zien en te beleven daar.

4. Butchke

Butchke Niet meer actief

#4 Butchke, 8 sep 2023
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2023
  5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Oh wat die man in die link allemaal beweerd is zwaar overdreven en ook Bull shit. Meerdere keren naar Disney geweest, m'n zus komt er meerdere keren per jaar en wij hebben echt totaal andere ervaringen.
    En tja, hij kiest ervoor om in drukste seizoen te komen en die kaarten te kopen. Nog nooit gebruik gemaakt van die kaarten en in 2 dagen hebben we het hele park gehad en zelfs nog meerdere keren dezelfde attracties.

Laartje88, Sado, Athina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik heb het filmpje gezien, zo heb ik het niet ervaren. Maar waarom vonden jullie de prijs/ kwaliteit zwaar onvoldoende?

@Ayla7000 wij zijn afgelopen zomer geweest. Je kan op de drukte kalender kijken of ze drukte verwachten. Wij zijn 3 dagen geweest en hebben 2 nachten in het sequoia hotel overnacht. Ik vond het een enorm leuke ervaring! We hebben alle attracties kunnen doen, shows bekeken, parades gezien en de kids keken hun ogen uit. Ook op de foto gegaan met Mickey, spiderman, Goofy, echt superleuk!

Wij hebben wel ook onderling gezegd: je kan ook 1 dag gaan en een premier access card kopen. Dan heb je uiteraard veel kortere wachtrijen tegen dezelfde kosten voor 3 dagen. Maar wij vonden 3 dagen in de disneybubbel wel erg leuk (en meer dan genoeg:D) anders ga je ook niet de tijd nemen voor de theaters en de foto’s met Disney figuren. Wij konden bij sommige attracties zo doorlopen en een andere keer hebben we inderdaad 50 minuten gewacht.

Wel heb je in januari natuurlijk ander weer, het kan heel koud zijn, dan is het wachten in de rij ook wel weer anders. Ook zal het park minder lang open zijn…

Neem qua eten genoeg mee, wij aten aan het einde van de dag bij de mcDonald, prima voor een keertje. De restaurants in Disney vonden we niet echt goed, of het was een duur onbeperkt buffet (waarvan mijn kinderen een paar patatjes eten). Studio’s heeft wel leuke food trucks (daar vonden wij de attracties sowieso leuker, maar ik heb jongens :))

7. Butchke

Butchke Niet meer actief

Nou ja een collega is net terug en die had zo'n beetje dezelfde ervaring;)
    Behalve dat zij geen voordring passen had.

En ik vond het 10 jaar geleden al een heel verschrikkelijk slecht park dus aan mijn ervaring heeft ts niet veel:D

8. Butchke

Butchke Niet meer actief

Gewoon alles is daar overrated naar onze mening. De attracties zijn niet bijzonder, de shows matig etc. Alleen de parade vonden we dan nog wel leuk. En wij stonden toen al makkelijk overal een uur te wachten in het laagseizoen. Personeel onvriendelijk en langzaam. Niemand leek er zin in te hebben.
    De entree prijzen en alle andere prijzen die men durft te vragen voor oa drinken en eten. Ze zijn het duurste van alle parken in heel europa en er zijn zoveel mooiere en betere parken dan disney parijs. Het internet staat bomvol klachten over Disney, het tiktok filmpje staat niet op zichzelf;)

Maar dit is onze persoonlijke ervaring (subjectief dus) en mening. Iemand die Disney fan is en bereid is om 125 euro entree neer te tellen, prima:thumup:

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Dan hebben wij misschien geluk gehad! De nieuwste show ‘Together’ vonden we overigens echt heel leuk! (Tip @Ayla7000)

Wij doen dit niet jaarlijks, dit was ons eerste Disney bezoek als gezin en zullen het park misschien over 5 jaar nog een keer bezoeken.

10. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Wij zijn in juni geweest, 3 nachten. We vonden het geweldig. Met meerdere dagen heb je inderdaad de tijd om echt disney te ervaren en dus ook een aantal karakters mee op de foto te gaan, wat shows te zien.
    Ik vind eten bij de efteling of iets dergelijks ook prijzig, dat is nou eenmaal in pretparken dat ze kunnen vragen wat ze willen.

11. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    De prijzen van eten bij de Efteling zijn echt niet te vergelijken met de prijzen bij Disney hoor.

Butchke en Sado vinden dit leuk.
  12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    klopt - sterker nog - de prijzen in het pannenkoekenrestaurant Polles keuken -vond ik hier aardig vergelijkbaar met het pannenkoekenrestaurant hier (nu moet ik wel zeggen; voor een gewoon pannenkoekenrestaurant vind ik ze hier in de omgeving dus aan de dure kant) . Dus de efteling viel me wat dat betreft écht niets tegen!

Maar disney is inderdaad duur qua eten. Ik zou ook lekker brood/broodjes meenemen voor de lunch. Dat kan best voor de 1e 2 dagen. 1x mcdonalds (of zo iets) . En 1x all you can eat in het goedkoopste disneyhotel (santa fe? ) . Nog prijzig - redelijk vettige hap en pasta's etc - maar wel leuk. Zeker qua details (mickey macaron toren ;) ) .

Verder zou ik inderdaad 2 nachten doen. En echt genieten van de sfeer daar. Ja - het is in de afgelopen 20 jaar wel een stuk minder geworden allemaal - minder waar voor je geld, op allerlei gebied.. maar wij genieten er nog steeds volop - hoewel het nu ook alweer een paar jaar geleden is voor onszelf. De kinderen zijn beiden nog wel een keer met oma geweest.

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.042
    17.010
    113
    Zéker 2 nachten, maar 3 zou ik ook overwegen.

14. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Bedankt voor de reacties !!

mijn man zegt ook 2 nachten en dan 3 dagen.
    Maar het lijkt mij juist zo lang. Maar inderdaad die rijen!! Wij zijn in de zomer naar de Efteling geweest wij zijn maar ik 2 attracties geweest want er stonden mega rijen en het was enorm warm! Dus dan ben ik ook wel bang dat het hetzelfde zal zijn bij Disney en dan heb je wel 3 dagen nodig denk ik.

En de laatste dag moet je dan voor een bepaalde tijd uit het park zijn? Of zou je nog tot 18 uur op t park mogen blijven?

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.042
    17.010
    113
    #15 Sado, 8 sep 2023
    Laatst bewerkt: 8 sep 2023
    Je mag gewoon tot sluit blijven. En dat zal ongetwijfeld later dan 18.00 zijn.

Ik kom in zowel de Efteling als Disneyland met enige regelmaat en het zijn natuurlijk beide geweldig leuke en flinke attractieparken, maar toch in de meeste opzichten niet met elkaar te vergelijken.
    Disneyland is veel groter en heeft daarnaast veel meer dingen te zien/doen - naast de attracties - dan de Efteling heeft :)

Naar de Efteling gaan we graag 1 nachtje/2 dagen. Dat is voor Disneyland, in elk geval voor ons, echt véél te weinig.
    We zijn drie weken geleden 2 nachten/3 dagen geweest en hebben nog zó enorm veel niet gedaan/bezocht. En dan was het nog behoorlijk rustig voor de tijd van het jaar en mochten we wat wachtrijen overslaan ;)

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Ik sta er dubbel in: ik vind Disneyland geweldig en word helemaal blij van alle muziekjes om je heen en het algemene sfeertje dat er hangt. Maar tegelijkertijd vind ik dat het park de afgelopen 20 jaar wel achteruit is gegaan, qua eten, organisatie, wachtrijen, terwijl de prijzen (tickets en hotels) echt bizar zijn geworden. Het eten was vroeger prima, maar tegenwoordig slecht en duur, de organisatie rondom de attracties is altijd zo houtje-touwtje gedaan dat de rijen volgens mij 2 keer langer zijn dan nodig, attracties zijn vaak bizar lang in onderhoud (en vaak meerdere grote attracties tegelijk), alle extraatjes kosten weer een bak geld, enzv. Verhoudingsgewijs vind ik dat parken als de Efteling en Europapark echt veel meer kwaliteit voor je geld leveren. Persoonlijk vind ik het ook jammer dat bijvoorbeeld Marvel inmiddels zo'n grote rol speelt in het park, dat past voor mij helemaal niet in het echte Disneysfeertje. Maar daar zal de gemiddelde 10-jarige ongetwijfeld anders over denken.

Maar goed, iets in Disneyland doet bij mij wel de dopamine stromen :D en ik voel me daar altijd op slag een stukje blijer, dus om de zoveel jaar gaan we toch weer een keertje die kant op en dan is het er heerlijk. Het park zou denk ik alleen heel veel baat hebben bij een beter management. Als ik dan kijk hoe soepel alles bij de Efteling en Europapark loopt, ook op hele drukke dagen, dan kan Disneyland daar echt wat van leren.

Mijn tips:
    • altijd minimaal 2 nachten gaan, maar van 3 krijg je ook geen spijt denk ik. Er zijn 2 parken, en zelfs buiten de vakanties kan het nog aardig druk zijn. Zeker als je ook parades en show wil meepakken kun je redelijk makkelijk 3 volle dagen vullen.
    • Grote attracties als Pirates of the Caribbean, Space Mountain, Phantom Manor, Big Thunder Mountain, Crush Coaster, Ratatouille, enzv, zijn vaak rustiger aan het begin of einde van de dag, of tijdens de parades en etenstijd.
    • Ruim ook wat tijd in om door Disney Village te wandelen, vol met leuke Disney-winkeltjes en restaurants.
    • Als je toch ergens wil eten: Rainforest Café in Disney Village is met kinderen heel erg leuk. Je eet in een jungle-achtige sfeer met overal om je heen bewegende (animatronic) dieren, af en toe gaat het regenen en onweren en worden alle dieren onrustig, onze kinderen vinden het altijd een belevenis. En daar eet je wel gewoon lekker (maar niet goedkoop :|).
    • Ga BUITEN de schoolvakanties als die mogelijkheid er is (ook de Franse).

Dubbelgeluk, Butchke en Sado vinden dit leuk.
  17. Butchke

Butchke Niet meer actief

Nou dit inderdaad, wilde zelf de vergelijking met Europapark al niet maken:oops:, als fervente Europapark-ganger... maar wat een contrast op alle vlakken!!! Daar kan Disney echt wat van leren.

18. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    892
    1.743
    93
    Wij waren vrijdag 25 augustus en hebben maximaal een kwartier in de rij gestaan. Ook bij de tower of terror. Die rij was maar 5 minuten. Was wel een dag dat er regen voorspelt was en er ook een paar buien waren.

19. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.416
    113
    Europapark nog nooit geweest (staat nog wel verlanglijstje), maar wij zijn jaar of 5/6 geleden voor het eerst naar Disney geweest, fantastisch! Maar inderdaad, eten daar is echt matig (wat ons betreft).
    Jaar later gingen we voor het eerst met het gezin naar de Efteling, allemaal fantastische verhalen gehoord, maar we liepen het park binnen en ons overviel direct: oh, even de verwachtingen terugschroeven, want qua attracties, aankleding en netheid van het park vinden we de Efteling echt stukken minder. Mooi park hoor, maar totaal niet te vergelijken met Disney :oops:

Edit: OT, zeker 2 nachten!
    Mochten we ooit nog weer een keer gaan dan gaan we denk ik 2 of 3 nachten.

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Oh, dat ben ik echt totaal niet met je eens hoor. De Efteling is niet zo suikerzoet Amerikaans gethematiseerd als Disney (waar ik overigens ook enorm van hou), maar juist wel ontzettend mooi aangekleed en gethematiseerd, maar dan in een hele andere (uniekere) stijl. Maar goed, de netheid en aankleding van Disney is ook zeker het probleem niet, die is top en ik kom er daarom ook graag. Maar qua organisatie vind ik het park de laatste jaren echt achteruit gaan. De Efteling en Europapark doen dat echt beter. Op hele drukke dagen lopen de rijen daar bijvoorbeeld nog wel aardig door, in Disney heb ik al zo vaak ook op relatief rustige dagen in vrij lange rijen gestaan. Dat is gewoon slechte planning/slechte organisatie.

Maar dat terzijde: ook ik ben groot fan van Disneyland hoor, ik vind het er zo leuk en vrolijk.

Deel Deze Pagina