Ik ben afgelopen jaar 3 keer weggeweest met mijn kinderen. Jan: midweekje Europarcs €240, de boodschappen/snackbar hebben €70 gekost April: midweekje Sprookjescamping €340, de boodschappen/snackbar/souvenirs hebben €100 gekost Aug: 10 nachten camping Berenkuil €560 De boodschappen/afhaal/ijsjes/uitjes en souvenirs hebben €300 gekost Ik vind het ontzettend leuk om met de kinderen op vakantie te gaan of leuke uitstapjes te maken. Sinds begin dit jaar ben ik gescheiden, dit weerhoudt me er niet van om leuke uitstapjes met de kinderen te ondernemen. De dure vakanties naar het buitenland kan ik nu niet meer betalen, maar ik geniet ook van vakanties in eigen land. Ik ben al ontzettend blij dat ik de kinderen nog leuke vakanties kan bieden. Ik vind het dan ook absoluut niet erg om de hoge vakantiebudgetten van andere leden te zien, geniet ervan! Als ik zoveel geld had, dan had ik het ook uitgegeven aan mooie vakanties
Ik vind het ontzettend knap dat je zulke vakanties voor zulke prijzen kunt vinden! Is dit met eigen kampeerspullen of een huisje?
Di Dit zijn ook mooie ik bedoel prachtige vakanties toch? Ik ben vroeger met mijn neefje en nichtje vaak (omdat hun ouders door omstandigheden niet konden) in de zomer met de tent naar campings in Nederland gegaan met een zwembadje erbij. Lekker zelf macaroni koken, 1x per dag een perenijsje, in de pyjama op de trampoline, een lading donald ducks mee van de kringloop, laatste avond pannenkoeken MET slagroom, speurtochten, flessenvoetbal. Hoevaak hebben ze het daar later wel niet over gehad dat DAT pas leuke vakanties waren. Echt dat zomergevoel, je echt kind voelen. Ik heb het ook niet als mooi maar als prachtig ervaren.
De midweken zijn bij mij altijd huisjes/stacaravans, de zomervakantie was voor het eerst met eigen tent. Van alle vakanties hebben we ontzettend genoten! Ik vind het een sport en ontzettend leuk om op zoek te gaan naar goede aanbiedingen voor de kindervakanties. Ik werk in het onderwijs dus ik ben alle vakanties vrij en het is altijd leuk om dan samen weg te gaan.
De vakantie met de tent was voor ons de eerste keer, maar het wordt volgend jaar een heel simpele camping. Kamperen was een succes, maar de camping was voor ons te groot. Volgend jaar wordt de kampeervakantie dus nog goedkoper
We waren 2800 euro kwijt inclusief alles voor de zomervakantie met 6 personen. 20 overnachtingen, tol, uitjes, eten en diesel. Vooral dat laatste lust onze oude camper graag in de bergen Daarnaast gaan man en ik binnenkort een weekend samen weg, ik gok dat we dan 500 euro kwijt zijn inclusief geld voor de oppas die het hele weekend in huis komt. 2 nachten hotel, uit eten etc. Dan nog een weekend met mijn familie, huisje 430 euro, verder zal dat niet veel meer kosten, omdat we dan meestal niet uit eten gaan ofzo Wintersport gaan we pas een week voor we eventueel zouden gaan bekijken of we gaan, en zo ja, waarheen. Ik vind het nu veel te duur, we zijn eerder last minute geweest en dat scheelde enorm. Daarnaast wil ik eerst afwachten of er wel genoeg goede sneeuw is op een beetje rij afstand. Maar ik vermoed dat ik het te duur ga vinden en dat man alleen gaat met vrienden, dat scheelt zoveel qua kosten omdat hij dan buiten de schoolvakantie gaat. En hij is degene die de echte fanatieke wintersporter is bij ons. Misschien dat we als we niet op wintersport gaan nog een weekje last minute ergens een huisje boeken in de kerstvakantie. Net als afgelopen jaar, daar genoten we erg van, betaalden we 600 euro voor, een week in een 6 persoonshuisje op een mooi park met zwembad
N.a.v. dit topic ook eens even berekend allemaal. 3 weken camping voor 1000 euro (staplaats, hebben zelf een tent). Dat valt opzich mee. Maar 3 weken lang boodschappen/terrasjes/uitjes etc was ruim 1500 euro.. au Benzine was dit jaar niet veel, we waren dichtbij
De zomervakantie (25 dagen) was €760,- voor alles bij elkaar. We hebben een camper en staan over het algemeen op toffe gratis camperplekken. We betalen dus alleen diesel, boodschappen en uitstapjes. De meivakantie was 2 weken, ik denk dat die ons €550,- kostte. De herfstvakantie zal rond de €400,- zijn. We gaan ook nog zo’n 8-10 weekendjes weg per jaar met de camper, samen zal dat nog zo’n €400,- zijn, gok ik.
We zijn met 3 personen. We zijn bijvoorbeeld 3 dagen in San Sebastián geweest. Gratis camperplek op 20 minuten van de stad. Gratis parkeerplaats bij de stad, met gratis bus naar het centrum. Stokbrood gekocht, beleg en wat drinken, vervolgens naar het strand. Hele dag gezwommen. Supertoffe dag, waar zoon het nu nog over heeft. Kosten: €6,40 voor de lunch, 3 liter diesel (€1,44 per liter in Spanje) en dan nog ontbijt en avondeten. We houden van geocachen, dus als we dat een dag doen, hebben we leuke uitstapjes, maar kost het ook niets. Wandelen in de natuur ook niet. Wij houden overigens niet van uit eten gaan en we drinken geen alcohol bijvoorbeeld, dat scheelt veel. In de herfstvakantie gaan we naar Moviepark, Tripsdrill en Europapark. We hebben een abonnement op de Efteling, waarmee we gratis naar deze parken mogen. Dat zijn dus superleuke uitstapjes waar we niets voor hoeven te betalen. Dan kost het alleen diesel en eten/drinken, maar dat laatste moeten we thuis ook.