Ja een camper wil man graag, maar zie mijzelf niet met zo'n gevaarte rijden om heel eerlijk te zijn. Waar ik naar had gekeken was een rondreis bij Banff en omgeving, maar met name die hotelovernachtingen in het hoogseizoen zijn zo duur of misschien als je heel vroeg bent, maar ja, je kunt nu nog geen tickets boeken voor die periode. Kwam neer op zo'n 6000 aan vluchten (5 man). Autohuur 1500 ongeveer en hotel zou iets van 500 per nacht minimaal zijn, dus dat tikt wel aan. Dat was wel in een dure periode en niet alles op tijd kunnen uitzoeken, dus dat ga ik dit jaar nog eens op tijd proberen.
Wij gaan o.a voor het zwembad, dochter is daar gek op. Ik heb op tijd geboekt, dus krijg 3 x een voucher voor een activiteit. Vaak doe ik dan bowlen ofzo en nog wat. Maar het is idd niet leuk meer soms. Dan scheelt het dat wij 1 kind hebben.
Haha snap ik , ik heb ook niet gereden hoor Mijn vriend heeft alles gereden. Wij zijn van Vancouver naar Banff , naar Jasper gereden en vervolgens weer naar Vancouver. Het fijne is dat alles daar ingesteld is op campers . Je rijdt gewoon een van de vele camping plaatsen op en vaak kan je wat geld achter laten in de brievenbus. Ook bij winkel centra is alles ingericht op grote auto's. Ik had wel een aantal campings vastgelegd van te voren omdat je niet altijd overal stroom hebt of sanitair en wilde dat wel een keer in de zoveel tijd hebben. Misschien toch nog een overweging als die hotelkosten echt zo duur zijn
Ja je hebt gelijk, dat scheelt wel heel veel en ik wil het graag een keer zien. Met name de kinderen zouden zo'n camper ook heel leuk vinden!
Wij zijn in de mei vakantie een weekend naar een pretpark met huisjes geweest. Ong 400 euro. En natuurlijk nog wat eten en drinken daar. Koste al met al best nog wel wat.van de zomer nog 2 weken in NL op vakantie met de caravan. Kosten zijn ong 1000 euro. Koken regelmatig op de camping maar zullen ook af en toe uiteten gaan of een uitje doen.
Sorry maar dat heeft totaal niks met dit topic te maken. Als je daar mee zit (logisch) open een eigen topic maar begin niet steeds over "eigen zaken" die niks te maken hebben met de topics waar je in mee schrijft.
Ons budget lag voorheen voor 14 dagen op 2400 maar daar huur je tegenwoordig geen 6pers. Chalet meer voor in Italië/frankrijk/spanje/Kroatië (op de campings die wij willen). We hebben dit jaar en vorig jaar 2700 euro betaald. Dan komt vervoer, eten en activiteiten er nog overheen. Zal al met al ook zo'n 2000 euro zijn. Dus zeg maar zo'n 5000 euro. Als ik alleen op vakantie ga is het budget zo'n 1000 euro voor +/- 8 dagen. Ik ben vorig jaar 2x weggeweest (1x 5 dagen spanje en 1x 8 dagen turkije) en dit jaar ook 2x. 1x 8 dagen turkije en 1x 5 dagen Tunesië. Mijn man is dit jaar 1x geweest. Best veel als ik er zo overna denk. Voor onze zomervakantie lever ik nog wel onze koopzegels in. Scheelt weer een ruime duizend euro.
Dan kan je in ieder topic wel je excuses aanbieden, want zie dat je dit zo’n beetje overal doet. Open een eigen topic, dan kan je daar je gal en je verdriet spuiende en mensen die behoefte hebben reageren op je berichten. Hou het hier en elders gewoon gewoon on topic!
Mijn kinderen vinden het super leuk om naar een 5* camping met zwembaden en glijbanen te gaan. Dan gaan we 1 week in de meest basic caravan die ze hebben. Vorig jaar lukte dat nog voor 1000€ , nu is dat 1200€ geworden. Op zo’n camping heb je dan ook luxe caravans waar ze 3000€ of soms wel 4000€ p week voor durven vragen, maar daar lopen we gewoon langs. We zitten toch amper bij de caravan. We doen daar voor en er na nog wat overnachtingen op andere plekken zodat we op 1,5 week uitkomen 1700€ bijelkaar. En we gaan nog een paar dagen met onze eigen tent naar een heel basic boerderij camping in Zeeland 35€ p nacht. Dat is voor ons echt goedkoper dan thuisblijven Alleen mijn rug en gewrichten (en mijn blaas… en eigenlijk mn hele oude lijf) vinden het niet comfortabel om langere tijd in een tent te kamperen. Dus 4-5 dagen is wel de max voor mij. In de meivakantie hebben we wel net onze once-in-a-lifetime trip naar Florida gemaakt. Dat ging wel richting de 12k alles bijelkaar. Maar dat gaan we dus echt niet jaarlijks doen. Het was voor ons 15 jaar geleden dat we een verre reis hadden gemaakt.
Nou dit… Hier een week Landal Duitsland voor €1250. Ik wilde eigenlijk onder de €1000 blijven maar dat was echt onmogelijk, dan kreeg je een aftands huisje in de middle of nowhere. Dan komen daar de boodschappen bij maar die hebben we thuis ook al zal dat iets luxer zijn, en een keertje uit eten of lunchen. Ik zou zo graag eens gaan vliegen en echt vakantiegevoel hebben, niet koken enzo. Ik had gehoopt komende meivakantie, hebben we ook ons jubileum, maar ik heb al wat prijzen gezien Wij zitten echt niet op bijstandsniveau ofzo maar vakanties van duizenden euro’s kunnen we echt niet betalen. Laat staan meerdere per jaar en nog diverse weekendjes weg.
Wij hebben een seizoensplek op een camping. Kost €1875 ongeveer. Komt nog naheffing elektriciteit overheen (was vorig jaar €250, hopelijk dit jaar minder). We koken daar gewoon, dus de boodschappen kosten komen erover heen maar zijn we thuis ook kwijt. Hoogstens wat meer geld kwijt aan ijsjes en vreterij om te snacken. We kunnen van april tm september daar continu heen. Het is op een dik half uur rijden van huis maar totaal andere omgeving en heerlijke omgeving voor de kinderen. Een weekendje daar heen voelt echt als vakantie en totale ontspanning. Op termijn zou ik de kinderen wel wat meer buitenland ervaring willen laten opdoen maar met de hierboven genoemde prijzen bedank ik daarvoor. We zijn ons ah oriënteren op een camper dus wellicht over jaar of twee wat andere mogelijkheden buiten Nederland.
Daarom zijn dit vrij zinloze topics. Want niet iedereen verdiend hetzelfde, werkt hetzelfde, heeft hetzelfde beroep, heeft andere vaste lasten.
Wij zijn 400 euro begin het jaar voor een lang weekend kwijt geweest en nu 3000 euro voor 10 dgn Frankrijk. Verder gaan we niets doen (maar dat komt omdat we een huis gekocht hebben). Verder gaan we meestal 3x. De herinneringen die onze kinderen hebben, zijn van de meest simpele dingen zoals het campingvuur aanwakkeren met een bladerenblower (alles kan in Frankrijk) haahahahaha en ze geven niet om 5* campings.
Ik vind het wel leuk om te lezen dat er dus mensen zijn die zo'n once in a lifetime vakantie vieren. Nooit over nagedacht wel ontzettend leuk!
Echt veel Zeker zo rond de 10k, als het niet meer is? In februari ga ik vaak een week met m'n zusje en de kinderen naar een Landal park; €750,- In de zomer op familiebezoek naar Portugal. En dan huren we een luxe AirBNB (1 week Porto, 1 week Algarve). Benzinekosten, tol, eten&drinken, uitstapjes enz. Zeker €8.000 (of meer) Dan vaak in het najaar nog een weekend met het gezin naar een Landal park. €1000 Meivakantie 2024 gaan we weer een aantal dagen naar Disneyland, daarvoor ben ik nu m'n koopzegels aan het opsparen. Zit nu op €1600 dus dat tikt mooi aan Dan voelt het bijna alsof we 'gratis' gaan
Ja nee uiteraard dat is wel leuk. Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die er wellicht verdrietig van worden.