Hoeveel geef jij uit voor pakjesavond?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mum1921, 24 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Natuurlijk is er geen goed of fout en bepalen ouders dit zelf maar wat geven mensen gemiddeld uit per kind ? Is dat nog 100 eur?

    Ik zelf schat dat we tussen de 75 a 100 eur per kind uitkomen.
    (Pakjesavond)

    Mijn vriendin heeft 1 dochter en geeft zo 200 eur uit voor 1 kind.

    Helemaal prima maar wat ik dan jammer vind van t sint gebeuren dat haar 9 jarige dochter zegt . Bij oma 1 krijgen ze voor 100 eur kadoos en bij oma 2 voor 30 euro, is dit alles ?

    Mijn zoon is 3 en was ook teleurgesteld dat hij in t buurthuis geen duplo doos kreeg. Snel uitgelegd dat hij overal blij mee moet zijn.
    Maarja t blijven kinderen. Al moeten ze wel leren dat t alles moet waarderen.
    Ik schrok wel van de reactie van mijn vriendins dochter, is dit alles.
    (Krijgt dus al minstens voor 350 eur alleen aan kadoos) En nog niet genoeg !

    Zijn er nog kinderen tevreden met minder ? Ik denk misschien met minder kadoos waarderen ze het meer.

    Mijn kindjes zijn nog klein. Maar ik zou t wel echt erg vinden als hij dit zo zou zeggen.
     
  2. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    863
    1.250
    93
    Wij hebben geen budget. Denk dat ik dit jaar tussen de 150 en 175 per kind heb uitgegeven voor 3 x schoen zetten en 2x pakjes avond.

    Ik denk dat (on)dankbaarheid niet zit in aantal cadeaus of in hoeveel euro’s (daar hebben kinderen op die leeftijd toch niet echt weet / besef van?), maar veel meer in wat je je kind zelf leert en bijbrengt in het leven. En dan niet op / rondom de feestdagen maar gewoon het hele jaar door.

    Edit; wat zegt een budget sowieso in dit verband. Want je kunt voor 100 euro twee duurzame cadeaus halen of 25 troepjes bij de action bij wijze van.
     
  3. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.729
    2.510
    113
    Vrouw
    Ik schrik altijd van de budgetten die mensen hebben voor cadeaus. Ik geef zo’n 40-50 euro per kind uit. Schoencadeaus hooguit een paar euro.
     
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Wij kopen zelf een cadeau voor de kids voor Max €40,-. Dit is 1 wat groter nuttig cadeau. Heb geen zin meer in al dat plastic rommel. Nu hebben ze alle 3 echt iets waar ze wat aan hebben. Voor pakjes avond met de familie krijgen ze nog een cadeautje van Max €20,- en ook nog een cadeau van opa en oma van Max €20,-

    Schoencadeaus zijn voor Max €3,- x 3 cadeaus dus voor nog geen €70,-
     
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    #5 Zonnestralen, 24 nov 2022
    Laatst bewerkt: 24 nov 2022
    Wij zijn redelijk verzadigd qua speelgoed. Mijn dochter heeft vandaag haar schoen mogen zetten omdat de jongens dat vandaag op school hebben gedaan. Verder doen wij niet aan schoentjes zetten. Voor ieder kind heb ik een nieuw leuk gymtasje gevuld met: sokken van favo serie, 1 of meer boeken, sticker vel, muntjes, kleine letter en kruidnootjes. Het zal iets van 50 euro totaal zijn geweest voor drie kinderen.

    Met kerst krijgen er 2 nieuwe schooltassen. 1 heeft hem vroegtijdig gekregen (deze zal ik wel gebruiken voor de cadeaus. Daarin zit een lego set van +- 20 euro en wat knutselmateriaal. Dat zal neerkomen op zo'n 70 euro per kind. Maar het meeste daarvan is naar de tassen gegaan.

    Dit jaar hoef ik niks in te pakken :)
     
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    #6 Neuzeke, 24 nov 2022
    Laatst bewerkt: 24 nov 2022
    Voor 3 kinderen : 160 euro.
    1groot stuk voor de jongste + stickers en stiften en 1 groot stuk voor de 2 grote samen.

    Ik moet zeggen dat ik niet zo bezig ben met het budget.
    Ik hoor vooral een beetje naar wat ze echt het liefste willen (geen 200 euro natuurlijk).

    Onze jongste zoon had duidelijk een voorkeur voor een grote barbie wagen en zei : ik wil die zo graag maar de kindjes van de klas zeggen dat het voor meisjes is, dus wss zal ik dat niet krijgen.
    Hij kreeg dus (wij wonen in een Belgische Sint-Maarten regio) zijn barbie auto en als die 100 had gekost had ik hem ook gehaald.
    Was zijn favoriet het verkleed pak van 25 euro geweest, was dat het geworden.
     
    Indiana vindt dit leuk.
  7. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Hier zijn we van de cadeaus waar ze echt wat mee doen dus bijvoorbeeld Lego, wekker, Dekbedovertrek, leesboeken etc.
    Per kind hebben we tussen de 175 en 200 uitgegeven voor pakjesavond en schoencadeaus. (Meestal verkoop ik net voor sinterklaas ook speelgoed waar ze niks mee doen dus dat is altijd een mooie bijdrage voor vernieuwing)
    Van oma en opa krijgen ze rond de 30/35 euro.

    Andere oma en opa doen met kerst cadeaus en dan krijgen ze tussen de 75 en 100 euro. Wij doen zelf niks met kerst.
     
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik ga uit van 50 euro per kind. Meestal kom ik wel een beetje hoger uit.
    En dan 50 euro voor de verjaardagen die ook in deze periode zijn.
     
  9. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    #9 MamaChantal, 24 nov 2022
    Laatst bewerkt: 24 nov 2022
    We hebben meestal een budget rond de 75-100 per kind.
    Let wel op aanbiedingen van bijv spelletjes die ze graag willen.
    Heb nog weinig gekocht dus weet ook niet of ik het nu red met het budget.
    Ze krijgen overigens niets van opa/oma's dus alleen bij ons komt sint.

    Ze zijn blij met alles wat ze krijgen hoor, maar we geven zelf graag wel iets wat ze graag willen en wij ook denken dat ze ermee spelen.
    Zoon (8) heeft bijv een pawpatrol auto erop staan, dat vind ik dan wel een beetje 'zonde'.
    Naar ons inziens is hij daar gewoon te oud voor om dat nu allemaal nog aan te gaan schaffen, hij is bijna 9. Maar krijgt wel een tekenkoffer die mogelijk nutteloos in de kast zal liggen, hij is niet zo'n knutsel/teken/kleur fanaat.
     
  10. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Ze dat meisje is bijna 9 jaar. Weten dan wel de verschillen lijkt me.
    Mijn zoon van 3 niet uiteraard.

    snap dat een ouder kind aan 2 duurdere kadoos meer heeft. Bij ons 3 en 1 is t uitpakken t leukste.

     
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Genoeg kinderen van 9 die dat besef niet hebben.

    Ik doe niet aan een echt budget. Ik koop wat ze graag willen, maar wel binnen bepaalde grenzen. Dit jaar was ik denk ik ongeveer 125-150 euro per kind kwijt voor pakjesavond. Dat is meer dan de meeste jaren en komt doordat de jongste twee duurdere dingen had die ze echt heel graag wilde. En 15-20 euro oid per kind voor het schoenzetten. Daarnaast krijgen ze nog een cadeautje van opa en oma van 20 euro. Met kerst krijgen ze meestal wat van mijn schoonmoeder van 25 euro en dit jaar heb ik ook nog wat voor ze gekocht, bij elkaar 30 euro oid. Ik vind het zo echt wel meer dan genoeg eigenlijk. En als ze zouden klagen dat het niet goed of niet genoeg is, dan ben ik er sowieso snel klaar mee. ;)
     
  12. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    #12 Roanna, 24 nov 2022
    Laatst bewerkt: 24 nov 2022
    Heb even gekeken, maar ik kom uit op 65,00 gemiddeld. Ze worden flink verwend vinden wij ;)

    Ze krijgen 4 cadeautjes per kind:
    1) iets nuttigs (tas voor turnen middelste, handschoenen voor de jongste, oudste weet ik nog niet)
    2) iets om samen mee te spelen (connetix, dat drijft het gemiddelde flink omhoog!)
    3) iets wat ze zelf graag willen (van hun lijstje)
    4) iets leerzaams (puzzel/boek)
    Verder geen schoenprullaria en/of cadeaus van familie. O ja, we kopen graag tweedehands. Vandaar dat we hiermee toch onder de 70 per kind uitkomen.

    Sint, verjaardag en soms rond de zomer (omdat ze allemaal in de herfst/wintermaanden jarig zijn) krijgen ze cadeaus, verder niet tussendoor. Dus ze kijken er enorm naar uit!
     
  13. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Waar ik wel benieuwd naar ben. Hoeveel geven jullie uit per kind voor pakjesavond met Sinterklaas?

    Wij hebben de cadeautjes inmiddels allemaal bij elkaar, maar toen ik de kosten van alle cadeautjes een bij elkaar optelde vond ik bedrag vrij hoog. Ik kom uit op ongeveer 100 euro per kind (we hebben er 2 )
     
  14. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Hier beetje sint en merendeel kerst, zit nu op 135,- totaal.

    Heb geen vast bedrag, toen hij jong was lukte het voor minder, maar nu met bijna 11 zijn de wensen ook anders.
     
    Loes23 vindt dit leuk.
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.249
    113
    Wij vieren geen Sinterklaas maar met kerst is het budget tussen de 80 en 100 euro per kind. Voor de oudste 2 dan, mijn dochtertje is 6 maanden, die krijgt 1 cadeautje voor het idee.
     
    Loes23 vindt dit leuk.
  16. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Oh dat weet ik nog niet precies. Ik denk dat t ergens rond 35-40 euro per kind eindigt. Zoon heeft nu voor 30 euro aan spullen voor zijn sport, en daar doe ik nog een kleinigheidje bij. Wat ik voor dochter tot nu toe wil halen, komt rond 14 euro uit, ik denk dat ik nog even de boekwinkel in duik.
     
    Loes23 vindt dit leuk.
  17. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    We hebben besloten dat we dit jaar groter uitpakken met kerst dan met sinterklaas. Vorig jaar was het echt te erg :$ we hadden met sinterklaas rond de 8 cadeautjes zelf en met kerst 20 cadeautjes o_O en dan nog alle opa's en oma's. :o:

    Dit jaar doen we het anders. 1 groot cadeau, 2 kleinere. Tussen de 50 en 60 per kind. Daarnaast nog de cadeautjes van alle opa's en oma's :p

    Met kerst rond de 150 per kind.
     
    Loes23 vindt dit leuk.
  18. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Sint met neefje en zijn moeder (man’s kant): iedereen koopt voor elkaar 1 cadeautje a 20 euro.

    Sint met mijn ouders: zij hebben een cadeau van 20 euro voor onze zoon gekocht. Wij verwachten niks (zij doen en geven en hebben al zoveel aan ons gegeven en gedaan). Wij geven hen een sauna cadeaubon van een fijne sauna uit de regio.

    Niet de vraag, maar kerst met familie van man: 1 cadeau persoon van ongeveer 20 euro (dat betekent 5 cadeaus kopen).

    Wij vieren Sinter/kerst met 2 andere stellen. Lootjes trekken, 1 cadeau van 20 euro en een gedicht.

    Elkaar geven we een groot cadeau voor huwelijk, Sint en kerst a 100 euro.
     
    Loes23 vindt dit leuk.
  19. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.323
    842
    113
    Ik denk wel tussen de 400-500 euro.
    Inclusief voor 3 kinderen kado's, kado's voor 7 volwassenen en 2 avonden pakjesavond met 4 extra volwassenen en avondeten erbij. Dat tel ik ook mee. Wij doen niet aan kerst. Ja lekker eten maar geen kado's.
     
    Loes23 vindt dit leuk.
  20. Prjbt

    Prjbt Bekend lid

    28 jun 2022
    879
    953
    93
    Vrouw
    Hier is het wisselend, net wat uitkomt.

    Ze krijgen hier vooral dingen die ze toch al nodig hebben zoals een nieuwe broodtrommel, Dopper, krat voor op de fiets etc. En dan een ding dat ze graag willen.

    Al met al kom ik dan toch wel op €75 a €100 per kind.

    Met kerst doen we niets.

    Verder zijn er de komende maand ook 2 jarig en die krijgen allebei een telefoon met bluetooth boxje.

    Kortom hele dure maanden dus ;)
     
    Loes23 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina