Hoeveel geef jij uit voor pakjesavond?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mum1921, 24 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ayla7000

    Ayla7000 Actief lid

    24 jun 2021
    491
    218
    43
    Zo lekker hoor zoveel uitgeven ik denk dat mijn man gek gaat worden als ik 250 per kind zou geven maal 4…. Spelen ze er ook echt mee ?
     
  2. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    #82 mapepejo, 25 nov 2022
    Laatst bewerkt: 25 nov 2022
    Bij ons vaak ergens tussen de 150 en 200 euro per kind. Wisselt wel per jaar. Wij houden niet een specifiek budget aan, maar komen eigenlijk altijd rond die koers uit. Ene jaar wat meer, andere jaar weer wat minder.
    Ook hoeveelheid aan cadeautjes kan verschillen. Dit jaar wat meer cadeautjes p.p. (8 geloof ik) maar ook met kleinere prijsjes. Vorig jaar 4 cadeautjes p.p. toen waren de wensen wat duurder.
    Het wisselt dus wel, jongens zijn nu 8 en 10 (geloven niet meer) en begrijpen ook wel waarom dat wisselt.

    Met Kerst krijgen ze overigens niks, dat vieren wij nooit met cadeautjes.
     
  3. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.695
    901
    113
    Voor de jongste van 6 maand zit ik op 55 euro aan kleding en een sensobal.
    De oudste van 5 zit ik op ruim 100 euro
     
  4. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.695
    901
    113
    Oh en van mijn moeder en stiefvader krijgen ze nog 50 euro aan cadeaus per kind en bij mijn vader ook nog 50 euro per kind. Hier zitten ook nuttige dingen bij, zoals regenlaarzen of een set kleding/pyjama oid. Schoencadeautjes zijn hier prulletjes of een chocoladeletter en met pakjesavond krijgt hij de grote cadeaus van zijn verlanglijstje. Althans, niet alles :roflmao:
     
  5. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Het zijn wel dingen die echt op hun verlanglijstje staan. Over het algemeen wordt er wel mee gespeeld. Als het door de 1 niet is, dan door de ander wel.
     
  6. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.995
    5.131
    113
    Ik denk ongeveer €60 per kind. Mijn ouders geven ook nog geld, dat gaat naar hun spaarrekening.
     
  7. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Even gekopieerd uit het andere topic.
    Wij hebben niet echt een budget. Voor dit jaar kom ik op 65,00 gemiddeld. Ze worden flink verwend vinden wij ;)

    Ze krijgen 4 cadeautjes per kind:
    1) iets nuttigs (tas voor turnen middelste, handschoenen voor de jongste, oudste weet ik nog niet)
    2) iets om samen mee te spelen (connetix, dat drijft het gemiddelde flink omhoog!)
    3) iets wat ze zelf graag willen (van hun lijstje)
    4) iets leerzaams (puzzel/boek)
    Verder geen schoenprullaria en/of cadeaus van familie. O ja, we kopen graag tweedehands. Vandaar dat we hiermee toch onder de 70 per kind uitkomen.

    Sint, verjaardag en soms rond de zomer (omdat ze allemaal in de herfst/wintermaanden jarig zijn) krijgen ze cadeaus, verder niet tussendoor. Dus ze kijken er enorm naar uit!
     
  8. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.515
    3.199
    113
    Vrouw
    Door onze financiële onzekerheid dit jaar probeer ik het bedrag zo laag mogelijk te houden. Ik denk dat ik ongeveer 50 euro kwijt ga zijn aan 4 cadeaus voor onze dochter. Waaronder een nieuw paar laarsjes voor de winter, een boekje, een stepje van marktplaats en ik denk iets van een Peppa big puzzel ofzo.
    Dan moet ik nog voor mijn lootje een cadeautje van 12.50 kopen voor een familielid en met vriendinnen vier ik ook altijd kerst. Dat is ook zo'n 50 eu aan cadeaus.

    Ik vind het allemaal veel te duur dit jaar:o:
     
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Voor dochter die nog geloofd heb ik €450 uitgegeven aan pakjesavond. Zoon die niet geloofd krijgt een enveloppe met €50. Ik twijfel of ik voor dochter nog 1 of 2 switch spellen koop of dat ik daarmee wacht tot kerst.
     
  10. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.465
    113
    Vrouw
    Ik denk zo een 175/200 euro.
    Voornamelijk Nintendo kaart, 100 euro. Dekbedovertrek 20 denk ik, lampje met gaming op 10/15 euro en air-up fles met smaakjes, 50 ofzo?
     
  11. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.465
    113
    Vrouw
    Alleen spellen kopen waarvan je denk dat ze die echt leuk vind.
    Ik heb 25 spellen ofzo, 5 zijn veel gespeeld geweest? :oops::roflmao:
    Ik zou dan zeggen, zoon 50 euro erbij ipv 2 extra spellen voor dochter? Denk met 450 heb je wel veel :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Nee ik vind dus ook best meevallen wat ze qua cadeaus (ok adventkalender en switch spel is bijv wel duur) krijgen. Het is snel kostbaar.

    oudste:
    Switch spel 48 euro
    Smart bal 19 euro
    2 Donald duck pocket 15 euro
    Onesie 13 euro
    Donald duck puzzel via vinted nieuw 10 euro
    Pokemon adventkalender 50 euro

    totaal 157 euro

    middelste
    Switch spel 23 euro
    Tafelvoetbal 15 euro
    Pokemon advent kalender 50 euro
    Onesie 13 euro
    Waar is Wally boeken vinted 10 euro
    Puzzel pokemon 12 euro

    Totaal 123

    Baby krijgt van badbootje tot rammelaar tot babybedje met dekbedje- ik weet de prijzen niet exact daarbij.

    en dan nog schoencadeaus idd (pakje pokemon kaarten, tijdschrift, spirograaftekenen, knikkers / fifa kaarten, chocoladeletter, how to draw pokemon)
     
  13. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Het is ook afhankelijk van de leeftijd en interesses, denk ik. Een nieuw Nintendo Switch spel kost vaak al 50 euro. Het kan dan snel oplopen.
     
    Havermout vindt dit leuk.
  14. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Vorig jaar was het de hele middag pakjes uitpakken waardoor er weinig tijd was om te beleven wat ze hadden gekregen en weinig tijd voor elkaar als familie. Dat wilden we niet meer.

    Ik wilde zo'n bestuurbare auto voor ze en kwam deze voor 15,00 tegen bij de action. Een spelletje voor samen van iets van 10,00 en nog iets (weet niet meer wat, ligt op zolder) ook ongeveer 10,00. Dus denk zo 30,00 per kind.
    Dan kopen we in de familie voor elkaars kinderen nog voor ongeveer 30,00 en opa en oma ook. Dus denk dat kinderen met hun cadeaus in totaal onder de 100,00 blijven op pakjesmiddag. En ik vind dat meer dan genoeg.

    Verder mogen ze 2 x pw hun schoen zetten en daar komt dan een klein cadeautje in voor een euro of 3. De ene keer stickers, dan weer een puzzeltje,of chocoladecenten, pepernoten.

    Wat ze echt nodig hebben koop ik toch wel voor ze. En over niet te lange tijd zijn ze weer jarig. Van mij hoeft het niet meer zo overdadig. Krijgen meer dan genoeg.

    Heb op de opvang gevraagd of ze ook kinderen weten waarvan de ouders het momenteel moeilijk hebben waarvan ze het idee hebben dat zij niets kunnen doen met de feestdagen, dan had ik via de opvang daar willen bijspringen. Want kinderen die niets krijgen en de volgende dag op de opvang komen en horen van de andere kinderen wat ze allemaal hebben gekregen, dat had ik zielig gevonden. Mochten de leidsters dat soort signalen krijgen dan hoor ik dat en koop ik wat pakjes. Dus het is niet dat we het niet kunnen missen, mijn kinderen hebben het prima en worden voldoende verwend. Help dan liever andere ouders van de opvang.
     
    Mum1921 en Youtan vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Pakjesavond doen wij zelf niet omdat schoonouders dan flink uitpakken. Ongeveer 75€ per kleinkind (ze hebben er 6! En nr 7 is onderweg).

    Maar met Kerst doen we wel altijd kadootjes. Om te voorkomen dat het een overkill wordt vaak gewoon meerdere kleine kadootjes óf iets groots waar ze allemaal wat aan hebben. Denk aan een grote knutselmand met allerlei dingen erin. Ze hebben zo enorm veel speelgoed hier. Ik vind het niet zo gepast om in december 2x flink uit te pakken terwijl het op andere plekken crisis is en armoede. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat geen enkel kind zorgen moet hebben en gewoon lekker moet kunnen spelen. Maar ze hebben nog zoveel nieuw spul staan..

    Ik weet dus nog niet wat wij dit keer met Kerst zullen doen qua kadootjes.. :o: mini O is net jarig geweest, ze hebben net Sint lijstjes gemaakt (die we geven aan schoonouders) en Kerst.. pfoe. Nog maar even goed over nadenken. Meestal zijn we zo’n 200€ kwijt aan kinderkadootjes. In totaal. Maar kan ook gerust meer of minder zijn. Beetje hoe het uitkomt.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  16. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63
    Ehm even denken, dit doe ik in de zak:
    Voor man een drankje van rond de 20 euro en voor mij een pyjama rond de 15 euro.

    Totaalprijzen liggen wat ongelijk hieronder maar de 1 is 7 en de ander 12, ze krijgen wel allebei het cadeau dat ze het liefst willen

    Kind 1 gabby s poppenhuis van 85 euro, encantojurk en accessoires 15 euro, pyjama 12 euro en wikkeldeken 15 euro
    Totaal: rond de 130 euro

    Kind 2: apple pen 138 euro, pyjama 15 euro, DekenHoodie 20 euro en boek 10 euro.
    Totaal rond de 185



    voor kerst heb ik tot nu toe:

    Kind 1
    Maxime robothond 45 euro
    Feeenvleugels 6 euro

    Kind 2
    Boekenset wat ze al heel lang wil hebben 25 euro
    Funko 17

    Gezamenlijk:
    Spokenchaos 24 euro



    Surprises met familie voor sint 4x15
    Kerstspel 4x15
    Cadeaus nichtje en neefje totaal ongeveer 25
    Cadeau klein neefje 20 euro spel
    Grote nicht dikke sokken 8 euro
    Grote nicht sleutelhanger met naam paard 6 euro
    Zussen, iets kleins en symbolisch 4 euro in totaal :)
    2 zwagers en 1 vader, krasloten denk ongeveer 15 in totaal
    Schoonouders en andere zwager staatslot of kerstlot ongeveer 20 euro in totaal
    Gezinscadeau voor mijn kant, een appelboom geadopteerd. We gaan elk jaar samen plukken, vanaf volgend jaar van onze eigen boom.

    Nog even kijken wat we met kerst geven en wat met sinterklaas
     
  17. Ayla7000

    Ayla7000 Actief lid

    24 jun 2021
    491
    218
    43
    Waarom zo’ n groot contrast? De 1 450 en de ander 50? Ik zou dan 450 aan me zoon geven
     
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    zoon wilde zelf niets die stelde zelfs voor de helft voor zijn zusje te betalen toen ik zei dat ik niet alles van het lijstje ging kopen omdat het te gek werd. Zijn woorden “ik kreeg altijd alles van mijn verlanglijstje dat moet M ook krijgen”. Ze heeft vorige week de switch van haar broer ontdekt en vind Mario kart helemaal leuk. Wilde nog wat leuks en simpels erbij. Maar doe dat wel met kerst. Nu is alles al binnen dus het is goed zo.

    edit. Aantal pakjes valt mee, geloof 9, de Lego friends tikte aan dat was al €250.
     
    Ella1988 en Fantykoekie vinden dit leuk.
  19. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Dit vind ik echt héél erg lief van hem! ❤️
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Hier hebben we niet perce veel cadeaus maar wel duurzame cadeaus en die zijn wat duurder. Zoon is gek op Brio, dus dat hebben we veel voor hem. Voor dochter ook wat leuke speeldingen en sloffen. Zijn denk ik €275 totaal kwijt. Voor zoon dus wat meer dan voor dochter maar in aantal nagenoeg hetzelfde. ( zoon 4 cadeaus zak en 2x schoen en dochter 3 cadeaus zak en 2x schoen )
     

Deel Deze Pagina