Slaapritme baby 11 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Igor35, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Hoi, ik heb even een vraag. Mijn zoontje van 11 weken heeft een wisselend slaapritme ' snachts. De ene keer wordt hij in de ochtend om 5 uur wakker de andere keer om half 7 en soms zelfs om 4 uur. Door dit wisselende ritme kom ik niet Altijd uit met 5 flessen. Als ik er steeds 4 uur tussen laat dan zou hij ' s avonds om 9 uur als zijn laatste fles hebben als hij s ochtends om 5 uur wakker is geworden en als hij om 4 uur wakker wordt al om 8 uur s avonds. Dat is veel te vroeg.

Hij krijgt 180+6 aangeboden en drinkt daar meestal 170 van op. Hij weegt 5,5 kg dus 6 flessen van deze hoeveelheid is echt te veel.

Wat is nu verstandig? Rekken overdag zodat ik de laatste 5e fles rond 2300 uur kan geven (als dat al lukt)? Of me houden aan de 4 uur tussen de flessen overdag en dan maar kijken hoe laat hij komt 's nachts na de laatste fles (dit kan dus varieren van 2000-0000 uur). Of toch een 6e fles geven?
    Daarnaast ben ik ook bang dat als ik te lang tussen de flessen laat hij zijn dag/nachtritme om gaat draaien. We moeten hem sowieso altijd wakker maken voor zijn laatste fles.

Voorbeeld gisteren werd hij om 5 uur wakker, hij zou dus eigenlijk om 2100 uur zijn laatste fles moeten krijgen, maar ik heb hem pas om 2200 uur wakker gemaakt ( savonds slaapt hij heel diep) en werd vanmorgen om 4 uur wakker. Dus nog vroeger maar wel 6 uur tussen de flessen.

Een heel verhaal maar ik weet het ff niet.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe gaat het nu? Ik denk dat je niet al te strak een planning moet hebben. Kinderen maken ook allemaal fases door zodat de tijden van drinken nog wel eens willen variëren.
    Heb je het idee dat als hij snachts wakker word echt honger is dan zou je bij de laatste fles eens wat nutriton kunnen voegen. Hier zitten ze vaak wat voller van.

Ilja

3. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Hoi Ilja,

Nou het is heel grappig, sinds ik dit bericht heb geschreven komt hij elke ochtend rond 7 uur...gisteren zelfs om half 9 en vanmorgen om 8 uur:D dus was denk ik ff een aanloop naar zijn ritme. Gaat voor nu helemaal goed dus en ik kom netjes op 5 flessen uit en hij slaapt de hele nacht door....jeeejj!! Voorlopig hebben we dit maar weer te pakken, fijn ook voor hem want hij is gelijk een stuk vrolijker.

Dank je wel voor je antwoord.

Groetjes Esther

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Goed zo.

Deel Deze Pagina