Hoeveel gekolfde voeding geven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MilanFleur, 3 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilanFleur

MilanFleur Actief lid

28 jul 2010
    394
    0
    0
    Omgeving utrecht
    Hallo,

Ik weet niet of ik mijn vraag hier moet stellen of bij de voedingsdeskundige, maar ik probeer het even hir.

Ons dochtertje is 4 weken en om haar aan de fles te laten wennen kolf ik sinds vorige week af en toe. Nu eet ze echter maar 40 tot 50 cc per keer uit de fles. Is dit te weinig? Normaal komt ze iedere 3-4 uur. (ze woog twee weken terug trouwens 4 kg en is met 41 weken geboren).

Ik stel deze vraag mede omdat ik waarschijnlijk de borstvoeding langzaam wil afbouwen, en dan wil weten hoeveel ik ongeveer moet geven. Met de rekensom 150 ml per kg dan zit ze wel op heel veel voedingen (+- 12) als ze maar 40 tot 50 cc per keer drinkt.

Graag je advies.
    Laura

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Kleine beetjes zijn prima om te oefenen, als het beter gaat kun je verhogen naar 50-60 cc. En dan naar meer zodat er meer tijd tussen voedingen komt.
    Wanneer ze aan de borst ook vaak komt, kan ze dit ook bij een flesje doen. 10 voedingen is niet ongewoon bij jonge baby's!
    succes!

Deel Deze Pagina