Beste Heidi, Sinds 1 juni eet of drink ik geen producten meer met melk, ei of soja, omdat we het vermoeden hadden dat ons zoontje last had van koemelkallergie. Vandaag hebben we de uitslag gekregen van de provocatietest, en na een duidelijke reactie met veel uitslag, hebben we vandaag bevestigd gekregen dat hij inderdaad een koemelkallergie heeft. Ei en soja is niet op getest. Dat zullen we de komende periode moeten proberen te achterhalen, door het langzaam weer te introduceren in mijn dieet. Omdat ik nog een heel aantal maanden borstvoeding wil geven (hij is nu 4 maande oud), wil ik zeker weten dat ik zelf wel al mijn voedingsstoffen binnen krijg. Kan jij me misschien advies geven over dit dieet? Ik heb al gezocht naar een borstvoedingsdeskundige diëtist in de regio Eindhoven, maar kan deze via internet niet vinden. Zou ik ook naar een gewone diëtiste kunnen gaan, of heb jij nog tips?
Wanneer je naar een gewone diëtist gaat, bel dan van te voren en vraag specifiek naar de ervaringen in deze situatie. Maak dan je keuze. Je kunt ook contact opnemen met Stefan Kleintjes, kinderdietist en lactatiekundig! Hij begeleidt veel via internet en skype, of gewoon via mail en bellen. Je kunt contact opnemen via borstvoeding.com. (zeg maar dat ik je doorgestuurd heb) Ik weet niet of hij officieel terug is van vakantie, maar je kunt je mail gewoon sturen, je krijgt reactie terug, al kan het een paar dagen later zijn. Verder: eiwit is erg allergeen, zou ik nog niet nemen. En er is geen noodzaak om soja te gebruiken (wat overigens ook allergeen is voor veel kindjes die koemelk niet verdragen) Succes!