Een paar vragen.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sillymama, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillymama

sillymama Lid

10 feb 2009
    17
    0
    0
    Hallo allemaal!
    Ik ben 06-01-09 bevallen van een prachtige dochter Cleo en ik geef borstvoeding! Na heel veel opstart problemen en geestelijke tegenslag door de bvperiode van mijn zoontje (2jaar kon hem niet voeden door kloven pijn en tepelafwijzing uiteindelijk waar ik zeer verdrietig over ben geweest ondanks de hulp van een lactatiedeskundige. heb gekolft totdat i er letterlijk bijneerviel handkolf en heb zo hem tot 10weken moedermelk kunnen geven) waardoor ik dacht dat het nu weer niet ging lukken 1ste week fulltime gekolft (dus ook snachts) omdat ik toch wilde dat ze moedermelk zou krijgen en na 1halfe week toch weer aangelegd omdat het kolven ( handkolf door geldgebrek..) mij te zwaar werd en ik niet wou stoppen met moedermelk aan haar te geven.. Pakte ze spontaan super mijn kloven waren over ik kon beter zitten door herstel van de hechting en onderkantje dus ook beter aanleggen. EN het gaat super! Ik ben daar zo trots op en wil minstens 6maanden bv geven en het liefste langer mocht dat lukken.
    Nu heb ik alleen een paar vragen.
    Als ik wegga strakjes en moet voeden hoe doen jullie dat met de lekkende borst? ik heb lilypadz maar die schieten uiteindelijk weg als het tsr te groot is. en gewone zoogcompressen zijn dan zo nat aangezien mijn andere borst vrolijk meedoet terwijl ik haar aan de andere borst aangelegd heb. thuis voed ik lekker topless vind dat heerlijk lekker op blote huid huid contact maar als ik straks en bijvoorbeeld volgende week naar de 9 maanden beurs ga kan/ga ik natuurlijk niet in me nakie zitten ;)
    ook heb ik nu soms nog een tsr als ik een paar uur niet gevoed heb en dan dus hetzelfde probleem ik draag nu steeds een vest met boodschappen dat als ik 'lek' het iig niet opvalt maar de lente/zomer komt er ook aan en ik kan neit eeuwig met een vest blijven lopen.
    en hoe zit het met het spiraaltje ik kan niet tegen de pil en zeker niet de cerrazette die ik ook bij mijn zoon heb geslikt zodra ik daarmee begon ging mijn voeding zo achteruit dat ik dat nu echt niet ga proberen.. maar om nou 6maand condooms te gebruiken of onthouding ;) zie ik/wij ook neit zitten voorlopig willen wij zeker geen kindje meer dus dan zou spiraal die ik overgens nog nooit gehad heb de oplossing zijn mits mijn lichaam ertegen kan.. maar loopt de voeding dan niet terug is daar kans op?

liefs sylvia

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Lekkende borsten:
    Ik had wasbare zoogcompressen die ik regelmatig verschoonde. Als ik voeden dan had ik voor de niet voedende borst een spuugdoekje of hydrofiel luiers. Zoogcompressen lekten idd gelijk door. Maar dat word straks beter hoor. Als je vraag/aanbod beter op elkaar is ingesteld zul je minder lekken en tenslotte zullen je borsten helemaal zindelijk worden.
    Wat je ook kunt doen is met je vingers op je tepel drukken en zo de tsr in de niet voedende borst stoppen (deurbeltechniek)

Je hebt 2 soorten spiraaljes. 1 zonder hormoon = koperhoudend, 2 met hormonen = Mirena. Beide kunnen ze i.c.m. maar hoe jij er op gaat reageren is niet van te voren te zeggen.

En super dat het nu zo goed gaat bij jullie !

3. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    inderdaad, lekkende borsten gaan over. las laast in een topic dat ze vanzelf "zindelijk"worden. Moest er erg om lachen.
    Maar voor nu als je oppad gaat en gaat voeden zou ik het volgende doen: als je gaat voeden ( dat doe je toch in een hoekje of in elk geval zo dat niet iedereen "mee kan eten") doe dan een handdoekje of washandje even in de bh aan de kant dat je niet voed. Als je merkt dat je washandje of doekje "vol" zit vervang die dan gelijk ( hou ze bij de hand zodat je ze makkelijk kan pakken). Als je klaar bent met voeden gewoon je pads er weer in en je hebt geen door gelekte kleding. Mocht je onverhoopt toch doorlekken doe donkere kleding aan, dan zie je het haast niet als het wat nat is.

Enne op de 9 maanden beurs...je bent vast niet de enige dus daar voeden is natuurlijk helemaal geen probleem.

Wat betreft anti conceptie: wij "doen" het nog steeds met condoom. Weet ik in elk geval zeker dat Olaf geen hormonen die in de anticonceptie zitten binnen krijgt. En zo erg zijn condooms nou ook weer niet...van je hele vrijpartij heb je maar een paar minuutjes er een nodig !

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    je zou voor je lekkendeborst aventborstschelpen kunnen proberen... die doe je in je bh en lekt je melk daarin....

Deel Deze Pagina