Oei, nadert het einde nu toch zo snel al?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ikkie97, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.942
    3.956
    113
    Ik heb mijn zoontje 8 weken volledig bv gegeven en ben daarna rustig af gaan bouwen ivm werk.
    Bij mijn dochtertje heb ik dit ruim twee jaar geleden ook zo gedaan, op een gegeven moment gaf ik alleen nog een ochtendvoeding maar deze bleek al snel onvoldoende te zijn voor haar dus ben ik toen gestopt.

Ik geef nu sinds een week nog de laatste voeding savonds en de eerste sochtends zelf (hij slaapt van 23.00 tot 8.30, maar nu ik weer aan het werk moet, moet hij helaas ook om 7.00 uit bed).
    Ik heb nu echt al het idee dat mijn productie ernstig gedaald is.
    Ik heb altijd uit één borst gevoed, meer dan genoeg melk.
    Maar sinds twee dagen bied ik steeds beide borsten aan. Zoontje ligt dan soms al een kwartier alleen maar te sabbelen en te trekken, als ik hem dan 'afkoppel' gaat hij heel zielig huilen dus dan mag hij nog aan de andere kant.
    Wat hij soms ook doet is mijn tepel vastpakken en dan zn hoofdje heen en weer schudden, net een roofdier die zijn prooi aan het verslinden is;) wel schattig, maar niet zo prettig:( heb nu ook de hele dag zere tepels...
    Daarnaast duurt een voeding nu soms bijna een uur (vooral savonds) terwijl hij anders echt in 15-20 min klaar was.
    Zijn dit echt tekenen van te weinig melk?

Vandaag was mijn eerste werkdag, mijn moeder paste op en ik had al gezegd dat hij wellicht snel weer honger zou krijgen, was inderdaad al zo rond 9 uur dus heeft ze hem een extra flesje gegeven.

Had gehoopt dit zo nog een tijdje te doen maar ben bang dat het niet zo lang meer gaat lukken. Vooral omdat het ook pijnlijk wordt..

2. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk inderdaad dat je productie dit niet goed trekt, helaas.. Bij de meeste vrouwen is die met elf maanden of zo pas echt stabiel. Na acht weken stoppen is wel heel vroeg, dan heb je echt mazzel als het goed gaat.
    Maar elke druppel is meegenomen he :)

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik denk dat je te rigoureus bent af gaan bouwen, normaal gesproken vervang je eerst 1 voeding en houd dat een week aan, dan de volgende voeding en houdt dat een week aan.
    Het klinkt inderdaad alsof hij niet meer voldoende binnen krijgt, een uur aan de borst kan ook mamahonger/clusteren zijn, helemaal als je een dag gewerkt hebt kan hij daar meer behoefte aan hebben.

Je zou kunnen kijken wat je productie doet als je op je vrije dagen weer fulltime de borst gaat geven, misschien dat je productie dan weer een beetje bijtrekt.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.942
    3.956
    113
    Zo heb ik dat ook ongeveer gedaan. Hij zat met 8 weken nog op 7 voedingen, sinds hij twee flessen op een dag kreeg werden dat er 6. Daarvan geef ik er nog 2 zelf dus heb nu 4 voedingen afgebouwd in bijna 4 weken.

Hij dronk vanavond weer veel rustiger, wel weer aan twee kanten maar lijkt nu toch wel heel voldaan en ligt nu al lekker te knorren...

Ik ga gewoon kijken hoe lang we dit volhouden, wilde eigenlijk wel de drie maand halen, das nog 11 dagen ;)

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vraagje, zie je ook andere veranderingen in zijn ontwikkeling? Bijv. meer wakker zijn overdag, grijpbewegingen maken, enorm op handjes sabbelen, alerter zijn en gericht reageren? Mijn dochtertje doet dat nu sinds twee weken, ik zie een enorme sprong in haar ontwikkeling en dat gaat gepaard met onrustig en onregelmatig drinken. Ik geef volledig BV en ze krijgt zeker genoeg binnen, maar na 5 minuten begint ze ook te trekken en te kreunen, te schudden met haar hoofdje... geen tekenen van spruw en verder is ze heel tevreden, dus laat ik het zo.

Ik geloof dat je per voeding zo'n 14 dagen zou moeten uittrekken (idealiter), juist om een sterke terugloop zo goed mogelijk te voorkomen en je borsten ook wat rust te geven.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.942
    3.956
    113
    Hij is zich momenteel wel flink aan het ontwikkelen inderdaad. Hij bekijkt alles in de box heel aandachtig, de mobile is erg interessant, hij lacht de hele dag en kletst gezellig terug. Begint ook zijn handjes te ontdekken, tegen dingetjes aan te slaan en vast te pakken enzo.

Ja misschien heeft dat er ook mee te maken.
    Ik bied nu elke keer beide borsten aan, misschien helpt dat ook nog een beetje voor de productie.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben bang dat je te vroeg en te snel hebt afgebouwd. Best is om echt 14 dagen per af te bouwen voeding uit te trekken als je graag wilt blijven combineren!

Voor nu: het is best wel weer op te krikken waarschijnlijk, maar dan zul je allereerst een regelweekeinde moeten inlassen, gewoon weekeinde samen in bed en samen in bad, geen telefoon of uitjes, veel huid-op-huid contact. En toch echt ook op werkdagen vaker aanleggen. Bijvoorbeeld voor je naar je werk gaat, meteen als je thuiskomt, vroege avondvoeding en late avondvoeding en natuurlijk nachtvoedingen.

Deel Deze Pagina