hahaha achja... en zo zijn er nog heeeeeeeel veel dingen meer die wij (gelukkig) niet weten! Nou who's next: "hoeveel geef jij gemiddeld uit aan een kledingsetje voor je kind"
alleen bestaat er een wet die beschrijft hoe dieren in slachthuizen gedood moeten worden, eerst buiten bewustzijn worden gebracht en dan door het hoofd geschoten worden en waar nadrukkelijk instaat hoe het moet gebeuren op een humane normale wijze etc en dat er elke dag inspecties worden gepleegd op slachthuizen en er de afgelopen 5 jaar al 15 zijn opgedoekt omdat ze geen regels volgden. En ja, het is een dier, en ja bont is ook van een dier, helemaal gelijk hebben jullie erin. Alleen telt het voor mij ook mee HOE een beest aan zn einde is gekomen en wat voor leven ze hebben gehad. Daarom hier alleen maar biologisch scharrelvlees en scharreleieren etc. Ik vind de manier waarop dieren van hun huid en haren ontdaan worden in 80% vd gevallen (levend) of het leer van een krokodil , het bont van een zeehondenbaby etc het houden van nertsen en wasberen in kleine rotkooitjes etc iets anders dan de wijze waarop er in NL omgegaan wordt met het slachten van vee. En ja, het is zielig, het is en blijven dieren, maar er zit wel degelijk een verschil in.
Gaan we: Ik geef tussen de 50 en 200 euro uit voor een set. Heb het geld ervoor over en kan het goed missen. Koop rustig een jurkje van bv burberry van 100 euro met bijpassend truitje en legging, maar heb toevallig zaterdag bij de hema ook een heel leuk zwart jurkje gekocht voor 15 euro. zo goed, lovely?
Devil het is niet dat ik geen reactie wil geven daarop maar dan loopt deze discussie nog meer uit de hand dus ik hou wijselijk mijn mond. ik geef ook gemiddeld tussen de 50 en 200 euro uit aan n pakje en dat verschilt van h&m tot jottum en alles wat daartussen valt
Kijk en daar heb ik persoonlijk echt respect voor, dat meen ik. Ik kan het zelf niet altijd opbrengen om zo goed na te denken over mijn eten, daar ben ik heel eerlijk in. Wat eieren betreft kiezen wij ook altijd voor de biologische scharreleieren en groente ook vaak biologisch. Vlees haal ik bij de slager maar ik weet niet hoe het er in het slachthuis aantoe gaat waar hij zijn vlees haalt.
Ik kijk vooral naar wat ik leuk vindt... ze hebben dingen in hun kast van 10 euro en van 130 euro al is dat dan ook wel echt een uitspatting en moet ik er wel helemaal verliefd op zijn. Ik combineer ook rustig iets van CA met iets van river woods.
Ja, goed he, ik zal maar niet zeggen hoeveel hersencellen ik heb, dan ga ik ook nog offtopic en dat was zoooooo niet de bedoeling
Ghehehe Zeeuwsmeisje, zo gaat het hier ook vaak hoor... een relatief goedkope jeans met een duurder vest/shirt
oooh ik heb heel veel gemist, en heel veel te zeggen, maar zal braaf zijn en ontopic blijven. @ chantal74: dat zwarte jurkje van de hema is voor je dochtertje neem ik aan? heb je daar een fototje van? ik zoek al weken een leuk zwart jurkje voor mijn dochter, en met mijn opleiding in de horeca heb ik blijkbaar maar een heel klein percentage van een hersencel en kan ik dus zelf niks vinden. (of veel meer betalen..)
@miffy: ik heb er geen foto van, kan ik wel voor je maken maar dat wordt pas woensdag, toestel ligt bij mijn man in de auto en die is er nu dus niet. Het is een gebreid katoenen jurkje, hals iets dieper en gebatikt aan de onderzijde met zigzagfiguur, van die driehoekjes. Echt een superleuk enig ding, ik was er meteen weg van! En ook leuk: ik smste het als 'tip van de week' naar mijn vriendin dat ik dat had gekocht, zij heeft een dochter van 2 en ze stuurde de dag erop een sms terug: heel leuk zwart jurkje gekocht bij de hema voor maar 15 euro, bedankt voor de tip haha.
hij klinkt erg leuk, ik ga vd week even kijken! dank je voor de tip! wil echt een keer iets anders, wij houden meer van stoere dingen dan van rose lieve schattige dingen, en wil een keer iets zwarts, maar dat is zo moeilijk te vinden!
Ik koop bijna alle kleertjes bij een tweedehands kinderkledingwinkeltje. Bijna allemaal merkkleertjes en het ziet er gewoon nieuw uit. Aan het eind van het seizoen gaat alles met 75% korting eruit en dan haal ik voor het volgende jaar en ook wel volgende seizoen (spijkerbroekjes, rokjes en longsleeves draag je elk seizoen wel) tot nu toe heb ik het goed kunnen inschatten en ik ben gemiddeld iets minder dan 2 Euro per kledingstuk kwijt.