Sorry, wil je niet aanvallen ofzo, maar niet iedereen heeft zoveel inkomen om zulke dure kleding te kopen.... Dus dan ben je armoedig of wat als je wat minder geld aan kleding voor je kindje uitgeeft? Vind ik dus een beetje krom... Ik besteeds persoonlijk die 400 euro liever aan stuk of 6 setjes kleding van een leuk, betaalbaar merk, zoals name it. Dan kan ik mijn kind regelmatig wat anders aantrekken. On topic: ik koop setjes van zo'n 25-35 euro (dus broekje plus truitje/jurkje) en heb bijna altijd rompertjes van de Hema, puur omdat die het fijnst aan en uit te trekken zijn bij - ik-krijs-erg-hard-met-aan-en-uit-kleden-dochter. Duur hoeft trouwens niet altijd goed te zijn, zo had ik een setje van ducky beau, jurkje, romper en maillot, bij elkaar over de 50 euro, nou de romper is zoooo stug dat ik het haast niet aan en uit krijg (dus die ligt gloednieuw te liggen hier) en maillot is ook een heel gedoe met mijn dochter die zo hard trappelt met dr voetjes (die ligt dus ook niks te doen in de kast) met gevolg: het jurkje draagt ze nu (zelfs die is onhandig om aan te trekken maar oke) met daaronder een romper van hema en een stretch/tricot broekje van goodmoodkid(8,95) uiteindelijk was ik dus veel meer geld kwijt omdat ik in eerste instantie van het merk zelf de bijpassende artikelen kocht, maar die vervolgens niet eens aantrek bij haar omdat het niet te doen is. Ik vind dat je niet zozeer naar de prijs moet kijken, maar naar de kwaliteit, is het fijn materiaal en blijft het mooi na wassen...nou en of ik dan 5 euro, 10 euro of 15 euro voor bijvoorbeeld een rompertje betaal maakt mij niet zoveel uit. maar 50 euro voor 1 kledingstuk vind ik persoonlijk te duur, doe ik dus gewoon niet, ik zoek gewoon wat langer door tot ik fijne/mooie kleding heb die betaalbaarder is. En tot nu toe krjg ik altijd hele leuke reacties op de kleertjes die ze draagt....
Mag inderdaad, maar om dan 10x te lezen dat het 'zwaar belachelijk' is wat ik doe? Sorry dat vind ik persoonlijk nogal ver gaan hoor! Ik zeg toch ook niet dat ik het zwaar belachelijk vind als je voro je kind alleen naar de Wibra gaat o.i.d. ?!
snap niet dat wat daar overdreven aan is??? mijn dochter draagt ook burberry, monnalisa, en zo kan ik nog wel ff doorgaan maar ik vind het gwn mooi alleen haar sjaal en muts was bij elkaar al 100 euro so what ik kan het missen zolang ik het kan betalen en er niet mee in de shit kom zal ik me dochter echt niet in zeeman of wibra kleren stoppen hoor! en tja vaak is het misschien wel zo dat je n soort van statement maakt als je je kind in duren kleren stopt maar ik vind het leuk om dat statement te maken om mensen te laten zien van ook al ben ik alleenstaande moeder ik red het prima zonder kerel! sommige mensen zien het als hobby om hun kind er zo goedkoop mogelijk bij te laten lopen en ik zie het als hobby me dochter er wat duurder bij te laten lopen en dat dat dan meteen als absurt en "imago makend" wordt afgeschildert beetje belachelijk he...
@Lynn77, nee dat zeg ik niet dat je armoedig bent als je minder geld aan je kindje uitgeeft? Dat heb ik nergens gezegd... overigens staat er wel zo'n 10 keer dat het o zo belachelijk is om veel uit te geven? Ieder zn ding toch...? En ik bedoel ook niet kleertjes van name it o.i.d. ik doel op broekjes van 2 á 3 euro van de wibra, die vind ik armoedig ja.. "Ik vind dat je niet zozeer naar de prijs moet kijken, maar naar de kwaliteit, is het fijn materiaal en blijft het mooi na wassen.." Juist! Dat vind ik dus ook... ik hecht heel veel waarde aan kwaliteit, zowel voor mezelf als voor mijn zoon!
goedkope kleertjes kunnen zeker leuk zijn mijn dochter draagt ook vaak genoeg h&m, noppies, bfc maar nou is dat wat DK al zegt voor een meisje idd makkelijker dan voor n jongetje en ik vind het dan gwn ook leuk om af en toe eens wat duurder te kopen als ik wat tegenkom wat ik leuk vind en dat is mijn goed recht als moeder zijnde ik hou er gewoon van als mijn dochter er super uitziet in n leuke jurk van jottum of dat geweldige badpakje van kate mack tja ik kick op merken
klopt dat heb je ook niet gezegd, maar zo kwam het wel een beetje op mij over. Waar anderen hun kind in laten lopen moet iedereen zelf weten, ik vind kleding van wibra en zeeman slechte kwaliteit en eigenlijk is het meeste super lelijk (vind ik) dus ik zal er ook niet kopen hoor. Maar Hema daarintegen, heeft soms best leuke kleertjes...soms dan. De rompertjes van hema zijn dus wel erg fijn vind ik...maar als die 15 euro hadden gekost had ik ze ook wel gekocht..gewoon omdat het fijn stretch spul is en ik het alle kanten uit kan trekken voordat ik het over dr hoofdje aan moet doen, en vervolgens krimpt het weer netjes terug in model haha.
ja zeeman en wibra is gewoon echt kwaliteit van lik me vestje! jayla heeft wel wat piyama's van zeeman maar het verschil van kwaliteit met laten we zeggen h&m merk je echt wel hoor!!! en verschil van prijs is dan minimaal!
de opdruk vervaagt na 2 keer wassen, draadjes hangen los, knoopjes vlieger eraf, krimpt al na 3 keer wassen, de kleur wordt er echt niet mooier op, mouwen worden te kort, ze trekken scheef moet ik doorgaan?? enne nee k was niet op 90 graden gewoon 30 graden fijne was! want echt smerig worden de piyama's hier nooit en in de droger duw ik ze ook niet! dus op me was techniek valt niets aan te merken en met h&m merk ik dat ze echt wel mooier blijven van kleur zijn meestal drukknoopjes dus die vallen er niet af en het is n andere stof dus krimpen doen ze hier dan ook niet
Nou, ik heb hier 3 pyama's van de zeeman. De opdruk blijft mooi, ze zijn nog niet gekrompen, alle knoopjes zitten er nog aan en zo kan ik nog wel doorgaan. Niet alles wat bij zeeman vandaan komt is per definitie al slecht! Hier een hoop kleertjes die nu al zo vaak gedragen en gewassen zijn en ze blijven nog steeds mooi. Ik persoonlijk vind het onzin om super dure kleertjes voor mijn dochter te kopen! En niet dat ik geen geld heb, want ik heb zat geld, maar gewoon totaal geen dure smaak. Ook voor mezelf niet trouwens. Iets waar een merkje aan hangt, hecht ik totaal geen waarde aan. En tuurlijk heb ik zelf ook wel merk. Zo draag ik bijvoorbeeld altijd Puma's, omdat ik dat gewoon lekker zittende schoenen vind, en ik heb bijvoorbeeld ook wel truitjes van Esprit (ook niet een heel duur merk trouwens). Ik heb laatst ook een Puma joggingspakje voor mijn meisje gekocht en die hing gewoon bij de zeeman. Een 3-delig pakje voor 12,95. En nee.......het is geen nep Puma. Maar, ik vind wel dat het ieder zijn keus is. Als je graag wilt dat je kindje er in de duurste pakjes bij loopt, dan is dat jouw keus. Mijn schoonzusje trekt haar kindje vaak ook merkkleding aan en dan kom ik met een pakje van bijvoorbeeld 20 euro aan en tegen mij zeggen ze altijd "Jouw dochter ziet er altijd zo leuk uit". En niemand die ziet dat het dan maar een kleine 20,- heeft gekost (of nog wel minder).
Das heel verschillend hier, soms 150 euro voor een setje, soms 40 euro. Tis maar net of ik het leuk vind. Winterjas wil ik max. 150 euro aan spenderen evenals schoenen
ik zou echt nooit zoveel geld aan kleertjes voor mijn dochter uit kunnen geven! ten eerste omdat ik het niet kan betalen, en ten tweede omdat ik het geen prioriteit vind (sorry hoor, maar 400 euro voor een winterjas, is ook 2 weken huur, gas, licht en water). ten derde, omdat ik niet eens weet waar je kinderkleding van 400 euro moet kopen. is dit ingelegd met diamanten ofzo? ik ben zelf ook helemaal geen fan van zeeman of wibra, qua kwaliteit durf ik het niet te zeggen, heb het nog nooit gekocht omdat ik het gewoon niet mooi vind. meestal kopen wij bij de H&M of de V&D, maar hier koop ik voor mezelf ook kleding. maak daar ook geen onderscheid in, mijn dochter loopt in dezelfde catagorie als wij. onze zara verkoopt geen kinderkleding, daar koop ik voor mezelf wel, maar voor mijn dochter dus niet. 2 weken geleden hadden wij een extratje, en ik moest nieuwe schoenen hebben. had een heel mooi paar aan gepast van 120 euro (gstar geloof ik), maar ik kan dat gewoon niet, qua gevoel. ookal konden we het best missen deze maand. ben naar de van haren gegaan, gympies voor 20 euro gekocht (die nog lekkerder zaten ook) en die extra 100 euro uitgegeven aan dingen die ik belangrijker vind. zoals boodschappen en luiers.
Ik haal de kleren meestal bij de kledingbank aangezien we niet veel te besteden hebben. Daarbij krijg ik van andere ook ontzettend veel. Ik heb tot nu toe pas 2 broekjes voor Luca moeten kopen en die waren 1,50 per stuk bij de zeeman.
Naast het feit dat ik de kwaliteit van de zeeman en wibra echt slecht vind (alhoewel je er natuurlijk ook niets voor betaald dus dan verwacht ik er eigenlijk ook niets van) vind ik het ook gewoon spuuglelijk. Name-it vind ik ook niet zo mooi en dat vind ik ook niet echt een duur merk. Maar het ziet er in ieder geval beter uit dan de Wibra/Zeeman. Maargoed ik vind de Henk ten hoor of de TerStal ook echt 10x niets, (en de prenatal ook niet op wat Mexx broekjes na) dus ik zal wel een geval apart zijn Ik betaal voor een setje kleding maximaal 150. Als hij straks iets ouder is wil ik er wel meer voor uitgeven maar nu nog niet. Jassen mogen voor mij echter wel iets duurder zijn. Alhoewel hij nu in een jasje loopt van 70 en die bevalt super. Ik ben gewoon gek op mooie kleding en vind het ook erg leuk om mooie kleding voor mijn zoontje te kopen. En ik zou niet inzien waarom ik dit niet zou doen, we hebben het geld er immers wel voor en het maakt me blij! Ik vind het niet erg dat anderen goedkopere kleding voor hun kinderen kopen maar ik vind ook niet dat mensen aangevallen moeten worden die meer uitgeven dan gemiddeld. Ieder zijn ding toch?
Daarnaast ziet het zoontje van LovelyDK er echt om op te eten uit in die jas van 400 hoor! Hij kan hem heeeeel goed hebben
Pardon? Waar slaat dat nou weer op? Ik krijg hier een beetje het gevoel dat dit een afgunst reactie is, bah.
Dan kan ik ook zeggen dat zelfs het allermooiste kindje van de wereld er niet uitziet in een Zeeman jas. :S Dat slaat toch helemaal nergens op?
Nee helemaal niet! Maar alsof een jas van bijvoorbeeld 50 euro hem niet zou staan! Daar hoeft die jas toch geen 400 euro voor te kosten. dat bedoel ik ermee