Dat zeg ik toch niet. Ik zeg dat de jas die hij nu heeft van 400 hem heel mooi staat. En daar reageer jij vol afgunst op, bah.
Dat jij dit als afgunst oppikt, dat is niet mijn probleem. Dit bedoelde ik er helemaal niet mee, maar dat komt blijkbaar niet over!
Nou misschien moet je je berichtje dan eens overlezen want als je dat er niet mee bedoelt zou ik toch eens voor andere woorden kiezen. "Daar maak je een aap zelfs mooi mee"? Kom op zeg.
Ja kom op!!!! Zoals jij het zegt komt het over alsof hij in een goedkopere jas niet om op te vreten is. Geef hem een jas van 20 euro en hij is nog even schattig en knap hoor!!!!
Nee hoor, als je goed leest dan schrijf ik dat de jas van 400 hem om op te eten maakt. En natuurlijk vind ik hem ook om op te eten als hij enkel in een rompertje loopt maar ik vind de jas de 400 wel waard. DAT is wat ik ermee wilde zeggen. Daarnaast zou ik inderdaad een jas van de zeeman minder mooi vinden staan omdat ik die jassen gewoon niet mooi vind. Maar dat staat niet in mijn eerdere geplaatste bericht. Daar staat puur dat die jas hem mooi staat en hem om op te eten maakt. En vervolgens voel jij je geloof ik een beetje aangevallen omdat je geen jassen van 400 koopt. Wat is dan nu precies je probleem dat anderen dat wel doen?
Nou, ik denk dat je een lelijk kind niet veel mooier kan krijgen met een mooie jas Ik vind dat iedereen het vooral lekker zelf moet weten, maar ik sta ook wel even zo te kijken als ik lees over een jas van 400 euro. Ik denk maar net hoe het is hoe je er zelf in staat. Ik zou het wel kunnen betalen, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen 400 euro uit te geven voor een jas. Ik vind 50 euro al veel, maar goed, als het dan echt een leuke jas is doe ik het wel. Maar zo is het met meer dingen, ik heb bijvoorbeeld voor mijn verjaardag en kerst aardig wat geld gekregen en zit nog te denken wat ik ervan wil kopen. Een Nintendo DS lijkt me leuk, maar ik twijfel of ik die wel veel ga gebruiken en ik vind het zonde als ik 'm dan niet veel zou gebruiken, ook al heb ik het geld gekregen. Dus koop ik 'm maar niet . Zo ook met vakantie, wij willen in september een weekje weg misschien, maar wat ik wil kost zo'n 500 euro. Nu hebben we een kortingsbon van 50 euro, ik en mijn vriend hebben geld gekregen voor verjaardagen/kerst (totaal 300 euro), dus het zou ons dan maar 150 euro kosten. Maar toch, ik twijfel nog, want ik vind het zonde. En ik denk dat iedereen zo denkt die wel geld heeft, maar niet al te dure kleding koopt. En daarbij denk ik ook dat merkkleding nou echt niet zoveel beter is dan een wat goedkoper merk of huismerk. Je betaalt toch ook veel voor het merkje zelf. Ik werk zelf bij een groot merk en daardoor bestel ik er wel eens, maar meer omdat het goedkoper is en ik dan toch een beetje reclame maak . Maar ik koop net zo goed bij de Hema omdat ik eerlijk gezegd niet veel verschil zie in kwaliteit. En nu even helemaal on topic . Ik geef hooguit 25 euro per broekje/rokje uit, hooguit 20 euro per t-shirt en hooguit 30 euro per jurkje. En dat is nu Eva 2 jaar is. Van 0 tot 1 jaar gaf ik ongeveer maximaal 15 euro uit aan een broekje/rokje en maximaal 10 euro voor een shirtje, maximaal 20 euro voor een jurkje. En naarmate ze ouder wordt dus steeds iets meer omdat het vaak in grotere maten duurder wordt én omdat ze er langer mee doet. Daarbij vind ik het leuk om af te wisselen en koop daardoor wel eens 'teveel' kleding, oftewel, ze heeft alles helemaal niet zoveel aan. Dan hoeft het ook niet van betere kwaliteit te zijn. Haar zusje kan een groot gedeelte nog prima aan. Maar voor zusje wil ik ook nieuwe dingen kopen. Structureel verkopen via marktplaats vind ik zelf niet zo fijn. Rompers/ondergoed koop ik bij de Zeeman en Hema. De setjes/rompers van de Hema zijn gewoon erg leuk en goed. En bij de Zeeman vindt je nog wel eens Snoopy en Winnie the Pooh ondergoed . Snoopy vind ik erg leuk (duh ) en Eva is gek op Winnie the Pooh. Dat de kwaliteit dan wat minder is, jammer dan (en eigenlijk merk ik dat met veel dingen niet eens...) Het is maar ondergoed hoor en het gaat erom dat we het leuk vinden toch?
Ik voel me niet aangevallen en heb ik ook totaal geen reden toe, Want als ik dat wel was, dan had ik voor mijn meisje liever ook zo'n dure jas gehad en ook gekocht. Maar ik had al eerder gezegd IK PERSOONLIJK vind het onnodig om zulke dure kleding te kopen, maar wat een ander doet, moet ie lekker zelf weten. En dit is toch een oneindige discussie, dus laten we er nou maar weer over ophouden. Ik weet wat ik gezegd heb en wat ik daarmee bedoelde en jij weet dat van jezelf ook, dus niks om verder over te discussieren denk ik!
Nou, da's niet mijn hóbby of zo, ondanks dat ik er best van kan genieten als ik iets heel leuks heb kunnen 'scoren' voor weinig. Ik koop ook voor mezelf bij Wibra en Zeeman overigens, of op de markt en zo... Maar ik heb gewoon ook niet zo heel veel met merken, dat scheelt wel. Ik denk wel dat ik geneigd zou zijn misschien wat duurdere dingetjes te kopen (en dan heb ik 't dus over iets duurder, als in 'C&A-duurder') als we meer te besteden hadden. Maar ja, dat is niet zo, dus dan moet ik maar mezelf en m'n dochters in spuuglelijke en armoedige rotzooi van de Wibra en de Zeeman hijsen... Gek genoeg doe ik zelf jaren met kleding van die zaken, dus qua kwaliteit valt 't ook wel weer mee... Maar ook al zou ik al 't geld van de wereld hebben, dan nog zou ik geen 300 euro voor 'n babywinterjas uitgeven... Maar als iemand daar blij van wordt en 't geld ervoor heeft, hartstikke fijn toch? 't Zal vast 'n prachtige jas zijn...
Om het voor mezelf maar even samen te vatten: ik vind dat iedereen lekker moet doen wat zij goed dunkt maar ik besteed nog liever 400 euro aan Haiti dan aan een jasje voor een dreumes. Wij hebben een besteedbaar inkomen wat vele malen boven modaal ligt maar dat gaat echt mijn pet te boven. Nogmaals.. iedereen moet doen wat zij goeddunkt maar eerlijk gezegd zou ik het persoonlijk niet zo hard roepen. Om de doodgewone reden dat het voor heel veel mensen meer dan een maand boodschappen geld is.
Enneh, elk kind is toch gewoon om op te vreten, ongeacht de lappen die er omheen zitten? Ze zien er in moeders ogen zelfs nog superschattig uit als ze 'n jute-zak aanhebben, lijkt mij..
En nog even 1 ding en dan hou ik erover op. Als je wat zegt over dure kleding (ok, misschien iets misplaatste opmerking) dan krijg je de wind van voren, maar hier wordt door de zelfde mensen wel tig keer geroepen dat de kleding van de wibra en de zeeman SPUUGLELIJK is, terwijl hier mensen zijn die hun kinderen die kleding gewoon geven (en mijn meisje heeft toch ook wel wat leuke truitjes van de zeeman in de kast), dus andere woorden. Deze kinderen, incl mijn meisje, hebben gewoon spuuglelijke kleding aan. Nou bedankt
Ik vind Eva er nog het leukst bij lopen als ze lekker in haar blootje rondloopt (wel thuis of bij familie dan uiteraard ). Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is (over haar eigen kind dan )
Ach, dat is 't bij ons zeer zeker... Maar 't is haar geld, niet 't mijne, dus wat maakt 't mij uit waar zij haar geld aan uitgeeft? Mijn kind is in d'r Zeemanjas niet minder schattig dan 't hare en zo lang er maar niet gelijk een oordeel over de mens zelf gegeven wordt nav de hoeveelheid geld iemand te besteden heeft zal 't mij echt aan m'n lieftallige achterwerk roesten waar iemand z'n centjes aan uitgeeft...
Ja maar smaken verschillen toch? Jij kunt ook best vinden dat de kleding die ik draag spuuglelijk is. Dat zou mij een worst zijn het gaat er om dat IK het mooi vind. Als jij (en anderen) de kleding van de zeeman/wibra mooi vinden dan is dat toch het belangrijkste? Dan maakt het toch niet uit dat ik het niet mooi vind?
Het maakt mij ook niet uit.. al heb ik liever dat ze het geeft aan Haiti . Nee, LovelyDK moet lekker doen wat bij haar past en dat geldt voor iedereen. Geen idee of Wibra, Zeeman etc lelijk zijn maar smaken verschillen toch? En over smaak valt niet te twisten.. al lukt het hier aardig
Misschien geeft ze nog wel veel meer uit aan Haiti. Maar dat staat natuurlijk helemaal los van het feit dat ze dure kleding koopt. Dan kun je ook bij de kassa van de AH gaan staan en tegen iedereen met een volle kar zeggen dat ze ook bij de Aldi boodschappen hadden kunnen doen en het geld dat ze bespaard hadden aan Haiti kunnen geven. Maar dat doe je ook niet (hoop ik)
Jeetje, je gaat er wel diep op in hè? Iedereen moet lekker z'n geld op zijn eigen manier uitgeven. Ik blijf er wel bij dat het aardig is om het misschien niet zo hard hier op ZP te zeggen omdat er een boel mensen zijn die met 400 heel nuttige dingen zouden kunnen doen.
Nou ik vind het een beetje lullig dat er dingen gezegd worden als "ze kan het beter aan Haiti geven" omdat ik vind dat je daarmee verkeerde dingen insinueert. Ik vind ook dat zij best mag zeggen dat ze 400 uitgeeft aan een jas als je in een topic zit waar specifiek gevraagd wordt naar hoeveel mensen uitgeven aan kleding. Je kunt moeilijk rekening houden met alle gevoelens van alle mensen. Zo kan iedereen wel iets bedenken waar je weer rekening mee moet houden en dan kun je niets meer zeggen.
Kijk en daar word ik dan zo moe van he... Als je ruim in geld zit (mensen vergeten dan voor het gemak dat je jaren hebt gestudeerd en je er hard voor werkt) dan word je daar altijd op aan gekeken en mag je dat eigenlijk niet zeggen. Er word hier gevraagd wat je uitgeeft en als dat meer is dan gemiddeld word je er weer op aan gekeken omdat andere dat wellicht niet kunnen. (zo ook eerder op het boodschappen topic laatst) Ben het ermee eens dat iedereen het lekker op zijn of haar manier moet uitgeven, de een heeft dure kleding, de andere een dure vakantie weer een ander 4 auto's. Laat iedereen toch lekker in zijn of haar waarde zonder elkaar aan te vallen mensen.