Hoeveel geld betalen jullie voor een setje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Madelon84, 15 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Sidmick Ik geloof dat je beter een stukje terug kan lezen... (en ik geloof niet dat je weet wat mijn financiële situatie is of hoelang ik gestudeerd heb. LovelyDK weet trouwens wel wat ik doe in het dagelijks leven)

@MvLiam
    Ik begrijp niet wat ik geinsinueerd heeft. Ik insinueer hooguit dat LovelyDK heel veel geld aan een heel klein jasje uitgeeft en dat er genoeg mensen zijn die met dat geld een heleboel nuttigere dingen zouden kunnen doen. Dat maakt haar niet slecht of de ander beter. Het is een feit lijkt me. Als

Maar ik vind wel dat je bij een dreumesjasje van € 400 een reactie kan verwachten. En als je dat niet begrijpt, dan begrijp je niet zo goed hoe de maatschappij in elkaar zit.

2. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik vind het heel normaal dat mensen reageren op een bericht waarin staat dat iemand een jas voor €400 koopt maar ik lees hier hele kortzichte reacties.
    Dat je aangeeft dat jij dat echt veel te veel geld geeft dat vind ik heel normaal.

Ik kreeg door het berichtje over Haiti een beetje het idee dat je het LovelyDK kwalijk neemt dat ze zo'n dure jas koopt en dat ze dus aan zichzelf denkt ipv aan mensen die het heel slecht hebben.
    Natuurlijk zullen er een hoop mensen zijn die €400 heel goed kunnen gebruiken maar daar hoeft LovelyDK toch niet de hele dag bij stil te staan en haar uitgaven daardoor te beperken?
    Als ze nou in een willekeurig topic loopt te verkondigen dat ze hele dure kleding koopt dan snap ik de reacties maar dit is een topic waar specifiek naar deze uitgaven gevraagd wordt.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou, zo heb ik het in ieder geval niet bedoeld ;) Ik neem niemand iets kwalijk. Lekker leven en laten leven!

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Wat een kortzichtige reacties allemaal zeg! Lovely heeft een jas van 400 euro voor haar zoon gekocht. So what? Dat was toch de vraag van dit topic? Wat geef je uit? En dat iedereen hier dan gelijk precies weet te vertellen wat je nog meer met dat geld kan doen slaat helemaal nergens op. Alsof ze maar 400 euro te besteden heeft... Ik ken trouwens zat winkels waar dit te koop is hoor. Zo bijzonder is het nou ook weer niet.

Mijn dochter draagt over het algemeen Burberry, Ralph Lauren, Tommy en Jottum. Als ze naar de creche gaat doe ik altijd gewone kleding aan omdat ze daar niet zo netjes hoeft te gaan. Dan krijgt ze gewoon een lief pakje aan oid. Lotte heeft 3 jassen deze winter gekregen en die waren allemaal rond de 100 euro per stuk en een setje kost zo'n 100 a 150 euro.

O ja, en het zoontje van Lovely is inderdaad prachtig in zijn jas! Ik heb een foto gezien en zelfs in een vies wit rompertje is hij om op te eten maar die jas maakt hem helemaal schattig! Net als het zoontje van MvLiam trouwens ;)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Want de rest van de tijd moet ze solliciteren of naar de kerk :D Grapje hoor, maar moest erg lachen om deze zin!

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Haha je hebt gelijk! Thuis heeft ze ook gewoon een joggingbroekje aan hoor maar buiten zeker niet. Ik zie er zelf ook altijd heel netjes uit dus wil ik dat ook voor mijn dochter.

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja hoor en met kleding van name-it,lief,v&d enz kan je er niet netjes uitzien ofzo.

Kijk ik snap wel als het kwaliteitsverschil zo groot is dat je dan duurdere spullen koopt. Maar het heeft niet eens de tijd om te slijten want dan zijn ze er al weer uit. Dus dan vind ik het grote onzin om z,n dure dingen te kopen maar ja dat moet iedereen voor zich zelf weten. Gelukkig zal mijn ventje er ook niet mee eens zijn als ik thuis kom met kleding van 400 euro haha.

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ligt eraan ook welke maat voor de baby maat geef ik maar tussen de 10 en 20 euro en vanaf maat 86 dragen ze merkkleding omdat ik dat voor de babymaten onzin vond en dan besteed ik tussen de 30 en 50 euro

9. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Dat zegt ze toch niet? ;)

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik had het ook niet over jou

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb ook heel veel Engelse kleding:Next en GAP. Ook veel Duits (logisch als je in Duitsland woont). En ook Nederlandse dingen.
    In Engeland kost een heel leuk setje ongeveer 10 pond en dan is mijn zoon hier erg origineel want dat dragen Nederlandse/Duitse kinderen niet.

12. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ninja: Dat klopt, vandaar ook dat ik zeg "dat zegt ZE toch niet".

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    o sorry te snel gelezen.

Maar zo kwam het wel over haar reactie

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    pff ik snap niet dat mensen zich zo geroepen voelen iemand erop aan te vallen dat ze een jas van 400 euro heeft voor haar kind! is toch haar goed recht??? ze werkt er hard genoeg voor! (ja ik ken haar persoonlijk dus dat weet ik!) en dat ze dat dan moet verzwijgen omdat er hier op zp mensen zijn die het zich niet kunnen permiteren? bullshit! iedereen geeft zn geld anders uit en de een heeft wat meer dan de ander te besteden! jullie praten alsof ze zich moet schamen omdat ze n jas van 400 euro gekocht heeft waarom zou ze zich daarvoor schamen? is toch eerlijk verdient geld??

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    maakt toch helemaal niks uit?? Als ik toevallig een jas zou zien van 400 euro die ik echt mooi vind voor hun dan zou ik hem ook kopen.

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Over merkkleding gesproken...

Onze Hongaarse pleegdochter woont en werkt als au-pair in Londen, en ze kwam op het idee om een leuk kledingsetje voor Jesse te kopen, afgelopen zomer.
    Het was een heel leuk sportpakje, donkerblauw met een leuk zilveren randje, echt sportief.
    Helaas schrok ik me de rimbam, want met grote letters stond er voorop het jasje: LONSDALE!
    Tjaaaaaaaaa, je kunt hier je kind natuurlijk niet in Lonsdale laten lopen, maar ik vond het zo sneu om haar dat te zeggen! Ze had met haar eigen zuurverdiende centjes zo'n duur merkpakje gekocht en dan kan ik toch niet zeggen dat Jesse het niet dragen kan.
    Ik heb er een paar dagen over nagedacht en had inmiddels een oplossing bedacht: ik zou een leuke print kopen en die over de letters heennaaien.
    Dus heb ik het haar tenslotte toch maar gezegd. Ze was helemaal verbaasd dat er aan dit 'stoere' merk in Londen hier zo'n nare bijsmaak hing, ze had er dan nog nooit van gehoord! Begrijpelijk ook!

Maar goed: Jesse loopt dus nu in zijn stoere Lonsdale pak rond, maar niemand die het weet. Op de letters heb ik twee leuke prints gekocht met een beer en een konijn. ;)
    Wij blij en dochter blij.

17. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hahahahahahaha oh mijn god ik lig in een deuk.. Ik reageer straks even uitgebreid maar las dat iemand zei dat haar man niet blij zou zijn met zo'n jas .. Oh thank god heb ik zo'n man niet, sterker nog ik Ben alleenstaand en blij dat ik zelf kan bepalen wat ik mijn kind aantrek of dit nou zeeman of moncler is ! Hihi wat niet wegneemt dat ik je man niet begrijp overigens!

En ook las ik by cygnet, die overigens een erg goede baan heeft ;), dat ik beter dat geld aan Haiti kon besteden... Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt!

18. Skye

Skye Niet meer actief

Daar heb je gelijk in. Ik ben zelf persoonlijk ook helemaal niet moeilijk over kleding. Ik vind eigenlijk alles leuk, wat mijn meisje aan heeft! Nou ja, niet alles, af en toe hangen er dingen in de winkels dar ik echt denk bah.

19. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Mwa, ik zou ook een huis vol ruzie hebben als ik dat aan een jas uit geef. Zowel voor mezelf als voor Luca.
    Maar dat is logisch: zoveel geld heb ik simpelweg niet, dus als ik het uit zou geven zitten we in de problemen. ;)
    Ik vind 400 euro voor een kinderjasje trouwens wel idioot veel, maar goed, mijn bestedingspatroon is anders.

Als jij dat te besteden hebt en het niet zonde van je geld vind, dan is dat toch prima? Leven en laten leven... ik snap ook echt niet waar anderen zich druk om maken.

En dat het voor een ander een maand boodschappen is: who cares?? Ik weet niet meer wie dat zei, maar wat een onzinargument zeg.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm een persoonlijke bijdrage van de papa van Anne Sophia...
    "Als ik meer zou verdienen zou Anne Sophia ook in zulke kleren lopen.. lekker belangrijk."

helaas doen we dat niet.. dus loopt anne gewoon in wat we betaalbaar achten.. en dat varieert :)
    sommige shirtjes zijn gewoon niet meer dan 2 euro waard.. en sommige shirtjes zijn zo leuk dat ze wel veel meer waard zijn.

Deel Deze Pagina