Oh! Dan las ik het verkeerd, excuus! Ik las het als dat de jarige cadeautjes erop heeft van minimaal 20,- en dan verbolgen was over het feit dat hij/zij maar 10,- kreeg. Maar ik begrijp nu dat de gever als jarige wel dure cadeautjes vraagt, maar zelf maar 10,- geeft. Ik zou denk ik dan die jarige ook maar gewoon 10,- geven, ipv een cadeau. Al gaat dat hier niet op, ik heb eigenlijk geen idee wat mijn zus en schoonzus uitgeven aan cadeaus voor mijn kinderen, ze weten ze altijd blij te verrassen en dat is het enige wat telt. Daarom lopen de prijzen ook zo uiteen bij mijn neefjes en nichtjes denk ik, ik geef ze gewoon graag iets wat ze willen. Of dat nu 25,- is of 50,- (dat is wel de max hoor, vanuit beide kanten). Maar de richtprijs is wel altijd rond de 30,- dus dat moet het nu ook maar worden
Vroeger maakten we slingers van stuivers tussen twee plakbandstroken. De voorpret was t mooiste. Een actie die G en R ook nog te wachten staat (#grijns#)
Ik maak vaak een leuk pakketje met chips blikje drinken reep chocolade evt een kadokaart of geld leuk er in verwerkt en dan 20 euro
Bedrag dat ik uit zou geven aan een cadeau en geldbedrag dat ik geef zijn hier vergelijkbaar. Geldbedrag wel afgerond naar iets ronds en bedrag voor cadeau kan er iets onder of iets boven zitten, net wat er gevraagd wordt en ik leuk vind om te geven. Ik probeer meestal tussen de 15 en 20 euro uit te komen voor jongere neefjes en nichtjes, de ouderen (18+ inmiddels) krijgen meestal 25 euro. Andersom zijn de bedragen voor mijn kinderen van de desbetreffende ooms en tantes vergelijkbaar. Voor de kinderen van onze beste vrienden (kinderen tussen de 1 en 15) is het meestal ook 15-20 euro (petekind vaak wat meer). Soms maak ik er een leuk pakketje van, maar tegenwoordig ook wel eens geld met een leuke kaart, zeker als ze ouder worden vinden ze dat vaak net zo prima.