Hoeveel geld geef jij per maand uit aan speelgoed voor je kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Beausecret, 29 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.292
    11.057
    113
    Hier ook, grote dingen met sinterklaas en hun verjaardagen, en de rest van het jaar is het in t algemeen eens iets om te knutselen, een tijdschrift, dat soort werk. Zeker geen honderden euro's per maand!

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.432
    113
    Pfoe geen idee. Daarvoor verkoopt het te grillig. Buiten verjaardagen om gerust maanden niks. Maar de kbs van april is deels gebruikt voor quadro klimrek dus dat haalt het gemiddelde dit jaar wel flink omhoog :D

Ik denk dat ik per kind nog niet op €5 pm aan extra zit (dus ex verjaardag en sinterklaas). En veel dingen zijn ook voor meerdere kinderen zoals stiften

3. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.947
    5.930
    113
    Geen idee. Ene maand kan het €200 zijn en andere maand €0.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    709
    387
    63
    Vrouw
    Dit inderdaad.

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.673
    8.417
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee. De laatste tijd shop ik wat te veel. Vandaag heb ik mijn zoon een wat betere hoofdtelefoon gegeven, telt zo iets ook? Deze maand heb ik een switch gekocht met 3 spellen en een lading joycons. De spellen en computer heb ik niet cadeau gegeven, dat is gewoon iets van het huishouden. Een eigen joycon moeten ze zelf bij elkaar sparen.

Ze kunnen wel redelijk snel sparen. 1 euro zakgeld per week, een squla bon van 5 euro per maand en wat geld voor inzet bij het rapport.

6. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    December ongeveer 200 euro (verjaardag en sinterklaas). Overige maanden 5-10 euro. Denk aan bellenblaas, stoepkrijt, knutselspul bij de action, boekje op de braderie.
    Meestal mag ze op vakantie nog iets uitzoeken uit de (souvenir)winkel, zo rond de 15 euro.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Nu ze wat ouder zijn eigenlijk bijna niks meer. Natuurlijk wel cadeaus met verjaardag en sinterklaas, maar is zelden nog echt speelgoed. Alleen mijn jongste kiest nog wel eens speelgoed uit.

GossipGirlxoxo en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. roever

roever Niet meer actief

Speelgoed… wat is dat?:rolleyes:
    Grapje!

hier kopen we zelden speelgoed…
    Hebben eens voorraad Duplo , Lego gekocht tweedehands. En wat (bord)spellen, en traptrekkers tweedehands.
    En dat is het …? Met verjaardagen krijgen ze wel eens wat..

maar ik lieg niet als ik zeg dat het in 1 kast past.
    Kids zijn bijna 5,5 /4/2,5 en net 1 jaar!

Mum1921 vindt dit leuk.
  9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Weinig, meestal krijgen ze met hun verjaardag, sint en kerst speelgoed.
    Soms tussendoor nog een nieuw spelletje, buitenspeelgoed (nu bijv een paar waterpistolen en een nieuw springtouw), en soms nog iets wat ze heel graag willen als we bijv in de action lopen.
    Denk per maand 5-10 euro excl verjaardagen en december.
    Verjaardag meestal 150, december ook zoiets.
    Dus per jaar 400 ongeveer.

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    Mijn man is heel makkelijk met tussendoor extra -buiten- speelgoed kopen. Ik heb geen idee wat wij maandelijks kwijt zijn aan nieuw speelgoed. Als ik vanaf januari reken zitten we nu rond de 85 euro per maand?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Behalve verjaardag en feestdagen eigenlijk vrij weinig.
    Ze krijgen weleens iets, als bijv een zeer veel gebruikt item stuk is en het voor mn eigen gemak is om een nieuwe te kopen (voorkomen van gezeur, gejank omdat ze niet kunnen delen met die ene specifieke graafmachine enz).
    Maar probeer het echt zoveel mogelijk te voorkomen dat ze tussendoor iets krijgen. Ze zijn al verwend genoeg :p

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    af en toe iets van max 10 euro toen ze klein waren... grote dingen waren echt alleen voor de verjaardag en zelfs dán wilde ik iets heel prijzigs ook nog wel 2e hands kopen.

En dat gaf ik zelfs aan bij opa/oma en andere familie - een kado van 50 euro hoeft écht niet! Van te voren weet ik niet of ze het leuk vinden - dus liever dan 2e hands - dan was het iets minder zonde als het ongebruikt weer weg ging....

En natuurlijk kregen ze soms wel iets nieuws duurs (tot 50 euro - en 1x een speelhuisje) maar ik ben zeker voorstander van 2e hands :)

Spectre en esklessebes vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Toevallig heeft man vandaag €100 euro uitgegeven aan een longboard en een stuur om daarop te bevestigen voor dochter. Maar de keer hiervoor dat ze echt speelgoed heeft gehad buiten haar verjaardag om is volgens mij in februari geweest (een karaoke set).

14. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    In principe niet veel.
    Vandaag een rommelmarkt bezocht was ik 12 eur kwijt.

Verder kopen we het jaar door wel dingen maar die schuiven we door naar verjaardag en Sint. Kindjes nog klein 7 maanden en bijna 3 jaar.
    De jongste krijgt nog kraambezoek. En dan Dalijk weer verjaardagen en sint je weet nog amper wat je moet vragen voor ze.....

Maar het is dus geen vast maandbedrag wat we spenderen. En het is meer bijv duplo bij kruidvat 2 is 1 of playmobil 50 procent en dat pak ik dan in voor verjaardag/sint
    Schat dat ze op de verjaardag tussen 50 en 70 eur krijgen en met sinterklaas ook zoiets per kind. Maar ook veel marktplaats rommelmarkt.

Niet omdat ik t nieuw niet kan kopen maar omdat ik t beter vind 2e hands. 3x winst.
    Ik schat dus een 10 tot 15 eur per maand echt geen idee. Nu de rommelmarkten weer lopen is het verleidelijk om daar te veel te shoppen.

hummeltje5 en esklessebes vinden dit leuk.
  15. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.052
    3.697
    113
    Hier zet ik alles wat ze tegenkomen en willen op lijstje.nl kom er mee weg.
    Ze krijgen heus wel eens iets tussendoor maar dat is echt niet elke maand en zeker geen mega dure dingen.
    Met verjaardagen en Sinterklaas krijgen ze genoeg.

Vroeg mij vd week af wat als ik 3/4e deel speelgoed weg doe merken ze het dan. Ik geloof het niet.
    Ik ben BTW ook voor 2e hands als het nog goed is.

Wij houden ook van doorgeven en niet zomaar weggooien.

Vind de maatschappij al materialistisch genoeg.

hummeltje5, GossipGirlxoxo en Mum1921 vinden dit leuk.
  16. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    Inderdaad zoiets had ik ook gelozen voor mijn zoon voor sinterklaas bij oma. Badbruisballen tandpasta en dat soort spul.

Spectre vindt dit leuk.
  17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    €0,-
    Speelgoed krijgen ze met sinterklaas en op hun verjaardag.
    Verder kopen ze zelf af en toe dingen van hun zakgeld. Tussendoor alleen wat knutselspullen.

18. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.563
    2.861
    113
    Vrouw
    Hier zijn ze volgende week 8 en bijna 6. Ze krijgen hier vooral met sint en verjaardag. Tussendoor wel eens iets van de Action..ze zijn allebei gek op L.O.L en ik heb laatst wat speelgoed en schoenen verkocht. Daarmee heb ik voor 30 euro een stuk of 10 poppetjes gekocht. Jongste krijgt de LOL camper voor haar verjaardag. Oudste een springtouw, horloge en nieuwe danskleding. Zeker geen vast bedrag per maand.

19. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    Inderdaad dat bedoel ik ook.
    Van iemand overnemen niet alles zomaar weggooien. Ik heb 2 zonen en ik gebruik heeel veel weer. Tuurlijk paar dingen nieuw is leuk maar als je realiseert dat veel dingen misschien 3 x gedragen worden. En ook met speelgoed.

esklessebes vindt dit leuk.
  20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Jup hier ook, niveautje springtouw en een waterpistool. Andere keer weer stoepkrijtjes ofzo.

Het is al de halve intertoys met poppen en meuk.

Was wel iets van 20,- aan knutselspul kwijt maar dat waren acrylstiften voor de happy stones voor op t strooiveld, niuja t naamplaatje dan niet op t veld zelf (en nog wat tegeltjes die we gaan kleuren voor vaderdag).

Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina