dit principe ken ik ook niet, hier wordt ook helemaal geen geld gegeven voor iemand die wat folders bij ons in de brievenbus doet. Ze zouden mij in iedergeval raar aan kijken als ik dat zou doen. Maar over wat voor kaartjes hebben jullie het dan? gewone kerstkaarten? Dan zou ik elke dag de postbode een euro in de hand moeten drukken... nou nee dank je wel . Het geld gebruik ik liever voor mijn zoontje in de spaarpot ofzo. Is dit alleen met de kerst zo? of altijd?
Hier heeft de huis-aan-huis-kranten-bezorger 1 euro gekregen. Ach, die jongen is er blij mee en we kunnen die ene euro makkelijk missen.
normaal geef ik 50cent, maar de jongen die gisteren aan de deur was heeft niks gekregen. ik deed de deur open en hij duwde zowat het kaartje in mn handen en mompelde iets wat door moest gaan voor fijne feestdagen en hij draaide zich al half om. dan krijgt ie van mij niets dus. er was ook een meisje dat helemaal door de sneeuw was gekomen om de folders te brengen en de kaartjes te geven. die heeft van mij een euro gekregen. (had verder allen 20euro anders had ze 2euro gekregen) dus verschilt wel een beetje hoe ze voor de deur staan vind ik. liefs doris
Bij ons ligt het kaartje altijd door de brievenbus. Blijkbaar komen ze altijd op een tijdstip dat wij er niet zijn. Anders kunnen ze van mij gerust een euro krijgen. Mits ze niet zo ongeinteresseerd voor je deur staan.
2 euro, maar het meisjes van de ochtendkrant moet nog komen en die krijgt 5 euro. Vooral die kinds van de folders worden vet onderbetaald en het krantenmeisje is ook nog erg jong. Dan gun ik het ze van harte!
Onze krantenbezorger is een oudere heer, onze folderbezorgers zijn jonge jongens. Voor allemaal heb ik geld over, ik geef gemiddeld 2 euro. Is toch iets om naar uit te kijken aan het einde van een jaar bezorgen in weer en wind, vaak zonder dat je ze ziet, zo donker is het dan nog Zéér gegund, dus! Zit me net te bedenken dat onze postbode het niet doet
Normaliter 2 euro. De folders e.d. worden namelijk altijd keurig op tijd bezorgd bij ons. Maarre.... de dame van gisteravond heeft erg veel mazzel gehad. Vriendlief deed de deur open, nam het kaartje in ontvangst en opende zijn portemonnee. Hij had echter alleen nog een briefje van 10 euro en toen heeft hij die maar aan haar gegeven! (Ik heb later tegen mijn lief gezegd dat ik dat wel een beetje teveel van het goede vind en dat hij mij ook had kunnen vragen of ik toevallig kleiner geld had. Vriendlief was het daar wel mee eens trouwens).
Guppie dat is waar wat je zegt, paar jaar geleden wilde ik een krantenbaantje bij de telegraaf, ik werd aangenomen voor een nieuwe wijk, een of andere villa wijk en ik zou maar 100 euro krijgen, per maand (!!) kijk het ligt er natuurlijk aan hoeveel huizen je hebt he, maar goed zou er toch dan (incl. het ophalen van de kranten bij de loods) een paar uur per dag aan kwijt zijn. want moest om 4 uur kranten ophalen aan de ene kant van de stad en de kranten leveren aan de andere kant, ja dat doe ik echt niet voor 100 euro hoor, blijf ik liever nog even paar uurtjes slapen
Van mij krijgen ze 50 cent, ik krijg alleen van die plaatselijke -en regionale krantjes, ik heb zo'n sticker op de brievenbus dat ik geen folders wil. Als ik op een dagblad geabonneerd zou zijn, zouden ze uiteraard meer krijgen.
Ik kan me herinneren dat ik met een vriendinnetje een keer iets heel ergs heb gedaan. We waren een jaar of 11 denk ik en de zus van dat vriendinnetje had een krantenwijk. Ze had een stapeltje van die gelukkig-nieuw-jaars-kaartjes in haar slaapkamer liggen. Toen hebben we er een klein stapeltje van gejat en gingen toen in een straat die kaartjes rondbrengen. Sommigen gaven ons gewoon geld en er waren er ook een paar bij die zeiden: "Ik heb je hier nog nooit gezien" Oeps..... Sta je daar met een bek vol tanden..... Achteraf vind ik het wel heel erg dat we dat hebben gedaan.
Vorig jaar belde er ook een gozertje bij ons aan, met de beste wensen van een huis aan huisblad. Ik wijs op mijn voordeur waar echt heel duidelijk een NEE NEE sticker op zit. Wat een oen zeg! Maar ik vind het ook wel een beetje vreemd dat je ze geld moet geven... Ze doen toch gewoon hun werk, of niet? Snap wel dat een extraatje in december erg welkom is, maar toch. Ik zou toch wel geld geven als iets zou ontvangen. Niets geven is ook zo aso...
Wij hebben een potje met kleingeld voor dit soort doeleinden (voor goede doelen en voor bezorgers).. Dus als er iemand aanbelt krijg diegene zo'n 1 euro uit dat potje.. De bezorger van de ochtendkrant krijgt 5 euro.. en met sint een chocoladeletter, die hangen we in een tasje aan de deur..
Ik vindt het ook raar hoor. hier krijgen ze 25 cent. ik vindt meer echt te veel. ik krijg toch ook niks voor me werk. ja van me baas. krijgen hun ook. en onder betaald ze zijn 14 jaar kom op hoe veel meoten ze dan verdienen nog meer zodat ze meer kunnen drinken en rooken
Voor folders en reclame geef ik niks.. Tuurlijk die mensen doen ook hun werk maar zo komen er strax 5 - 6 man aan de deur voor geld dat vind ik een beetje te gek! Bovendien was het een oudere vrouw, niet dat ik dat niet waardeer hoor, dat die folders rond brengt en ze keek zo arrogant en niet gemeend toen ze zei "fijne feestdagen" eigenlijk draaide ze al zowat meteen om en had ik ook niet eens de kans om naar binnen te lopen om wat geld te pakken, bovendien heb ik eigenlijk bijna nooit geen kleingeld thuis of ik moet het potje open maken.... De weekelijkse krant bezorger heb ik hier nog niet gezien maar als hij hier komt dan geef ik hem wel wat uit het potje! Ik vind dat er voortaan steeds meer mensen komen voor zulke zaken... Vroeger waren het alleen de dagbladbezorgers en soms de wekelijkse krant bezorger, tegenwoordig komen ze ook al voor reclame blaadjes e.d ik zit nog steeds te wachten op het moment dat de TNT aan komt bellen met de beste wensen (zal mij niks verbazen als die daar ook op een gegeven moment mee beginnen )