Hoeveel geld geven jullie aan de mensen die een kaartje komen brengen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augustus

augustus Niet meer actief

NIKS! Ik doe niet eens open

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik woon op een appartement en mijn woonkamer en keuken liggen aan de achterkant waar niemand het ziet. bij mij zijn de slaapkamer deuren (die wel aan de voorkant liggen) dicht en lichten uit... dus niemand die ziet of er wel of niet iemand thuis is...
    dus als er gebeld word en ik verwacht niemand doe ik niet open :D en als het wel familie is of vrienden dan bellen ze wel ff om te vragen waar we zijn hihi,,, gemeen he?!

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bleh ik heb een hekel aan mensen die aan mijn deur komen bellen. Normaal zou het me niets uitmaken maar mijn hondje gaat dan altijd zo tekeer en ben altijd bang dat mijn dochter wakker wordt. En dan moet ik altijd weer zoeken naar geld en dan zitten er in ons kleingeldpotje natuurlijk weer bijna alleen 5 cent muntjes. Maar goed ik geef meestal 50 cent of een euro ofzo.
    Vanmiddag kwamen er 2 en mijn moeder was op visite dus die heeft ze allebei een euro gegeven. Ben ik er mooi vanaf.

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens.

Hier komen ze niet want ik heb een nee/nee sticker.

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik ben er ook niet echt blij mee. Ze komen continu aan de deur als Sam net slaapt (alsof ze het weten te timen ;)) en dan dus weer huilend in zijn bedje ligt omdat ze de deurbel ook nog eens zo idioot lang ingedrukt houden.

Overigens heb ik ook bijna nooit kleingeld in huis. Wij pinnen altijd in alle winkels. Ik voel me dan ook wel heel beroerd als ik het kaartje weer aan de deur aanneem en de deur, zonder geld te geven, dicht moet doen. Van de week hadden 3 bezorgers geluk omdat er nog een euro in de portemonnee zat, maar nu is het op...

Overigens komen er hier ieder jaar 10 tot 12 bezorgers aan de deur, dus op een gegeven moment ben je er ook wel een beetje klaar mee moet ik zeggen...

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier krijgen ze ook niks. Ze krijgen toch loon?
    En als ze nou eens de brievenbus dicht zouden doen... :p

Trouwens, de krantbezorger van het AD krijgt wel een centje hoor. Die is oké, altijd op tijd en nooit een natte krant. Maar folders of HaH niet.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben de bel er uit, ze kloppen wel als ze ons echt willen spreken.
    Oh, en ik denk dat ik ze de volgende keer een madarijn ga geven! Lekker verantwoord.

9. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ik geef niks. Heb een nee/nee sticker en toch blijven ze de folders hier door de brievenbus gooien. Daar ga ik ze niet voor belonen ;)

Daarnaast mogen ze officieel ook niet aanbellen en om geld vragen! (hoewel ze het niet direct vragen natuurlijk)
    Mijn zus heeft een krantenwijk gehad vroeger, en toen werd er nadrukkelijk gezegd dat ze niet aan mocht bellen met de kaartjes, maar ze bij de krant mee door de bus moest gooien. Alleen is het onderhand traditie geworden om wel aan te bellen.

Voor folders zou ik sowieso niks geven. Ze worden er toch voor betaald om rond te brengen? Daarnaast krijgen de krantenbezorgers meestal ook al een extra zakcentje met kerst.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    de folders en huis aan huis bladen 1 euro p.p.
    de krantenjongen 5 euro.
    Vaak zijn het toch jongelui en dan is het toch heerlijk en leuk om een extraatje te hebben. En van die, pak em beet, 15 euro bij elkaar worden we nou ook niet arm.

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Het is intussen zo'n 20 jaar geleden dat ik een krantenwijkje had (oef wat ben ik oud haha), maar toen was het ook al traditie om aan te bellen hoor. Sterker nog, ik begon mijn baantje in oktober en stopte er in januari mee en had toen genoeg verdiend voor de stereo die ik wilde kopen haha. Ik kreeg toendertijd meestal 50ct of een gulden en soms een rijksdaalder ofzo.

Zelf geef ik meestal een euro als ze langskomen. Vorig jaar is er maar 1 iemand langs geweest, de rest van de kaartjes lag op de mat. Was een goedkoop jaartje dus :)

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

weet een leuke film voor je
    een cristmas carol met ebanezer scrooge

wat een stelletje frekken zeg!
    bah!

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik geef wel altijd wat.
    denk altijd maar zo het zal je eigen kind zijn die dat rondbrengt en iedereen pleurt gewoon als een aso de deur dicht.

kan me er ook niets maar dan ook niets bij voorstellen.
    zo erg vind ik dat om te lezen.
    heb 1 keer geen kleingeld gehad toen heb ik die jongen een reep chocolade gegeven.
    agh gelukkig ben ik niet zo als sommige hier op het forum.
    maar t zegt heeeeeel veeeeel over jezelf.

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Vind dat niet open doen zo onbeschoft! Als je werkt en je wilt wat aan je baas vragen en die zie je zitten maar hij doet express niet open??? Dat je dan niets geeft oke maar diegen die trouw je foldertjes (voor bijna niks) komt brengen laten staan? Vind dat echt onbeschoft. Maar wel zeuren als er iemand in debus niet opstaat voor je...

15. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ja, ik had een zo lang geleden een krantenwijk samen met m'n broertje en we haalden soms wel 300 gulden op. Krantenbezorgers krijgen niet echt loon trouwens, zoals vakkenvullers. Je kreeg per krant betaald en als we ziek waren of op vakantie moesten we zelf iemand anders regelen (en het geld uiteraard aan diegene geven!). Je fiets stortte zowat in onder het gewicht van de kranten en het regende altijd, sneeuwde of het was 30 graden, in mijn herinnering in elk geval. Het enige lucratieve aan die krantenwijk waren die kaartjes met kerst!

16. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik geef niet meer dan 50 cent ..

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    en ik wil dat je voortaan 1 euro geeft
    :D:D:D:D:D:D

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    geintje hoor!

19. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker nooit geldnood gehad?
    Sommigen kunnen dus echt niets missen en persoonlijk geef ik liever mijn geld aan iemand die het dan echt nodig heeft en al is dat maar 1 euro.
    Spijtig voor die kido's die rondlopen maar tegelijkertijd ook leerzaam.
    Zou niet zomaar mijn deur dicht gooien maar netjes sorry zeggen.

20. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    O, ja mijn broertje heeft ook een keer kaartjes gemaakt met daarop:

"De bewoners van dit huis wensen u fijne feestdagen!"

en die toen gegeven aan de krantenbezorgers:D

Deel Deze Pagina