Hoeveel geld hebben jullie inmiddels afgelost?

Discussie in 'De lounge' gestart door serena15, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Zonder "exacte" bedragen te noemen is het verschil tussen wat we nu betalen(de maandelijkse lasten van de hypotheek) en wat we moeten betalen als de 30 jaar voorbij zijn, "maar" 100 euro. Dus als we na 30 jaar idd. niets hebben afgelost betalen we 100 euro meer......maar goed wat is 100 euro waard in 2035?

De vollidige mep aan rente is altijd 200 euro minder dan de gemiddelde prijs voor een huurwoning....

Dus betalen wij nu 200 euro minder dan een gemiddelde huurwoning, zijn van plan in de laatste 10 jaar af te lossen en hebben inmiddels een overwaarde van 100.000 euro. Volgens mij doen we het meer dan ok;)

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    wij hebben in het begin aardig wat afgelost waardoor we nu al jaren ruim 100 euro per maand minder aan rente betalen.
    Dat geld kun je weer gebruiken om te sparen of om weer af te lossen.
    (eigenlijk kun je het vergelijken met een annuiteitenhypotheek , eerst betaal je vooral rente en een klein stukje aflossing en de verhouding gaat steeds meer richting aflossen)

zet je je geld voor de aflossing op een spaarrekening weg dan moet je er op een gegeven moment vermogensbelasting over betalen tenzij je als banksparen weg zet.

Maar jullie sparen er nietvoor begrijp ik en gaan ervan uit dat je over zoveel jaar allebei een goede baan hebt.
    Ik heb zelf gemerkt dat de plannen zomaar kunnen wijzigen. Ik ben er een beperking opeens voor heel veel werk niet meer geschikt en ben blij dat we in het begin zoveel hebben afgelost.
    Zit nu al een tijdje in de ziektewet en nog een paar maanden en dan krijg ik nog maar 70 % van mijn salaris.
    De kinderen kosten nu nog niet zoveel maar als ze naar de middelbare school gaan wordt dat echt wel meer .

Maar ik weet niet wat voor salaris jullie nu hebben en fijn dat je zoveel overwaarde hebt maar ik wil de gok niet wagen.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier spaarhypotheek. We houden na de looptijd een 'schuld' van 80.000 over. Ons huis is dat zeker nog wel waard na die tijd, dus dan is het verkoop huis - 80.000 en wat daar van over blijft is 'over'.
    Verder sparen we wel wat voor de oude dag op een spaarrekening.
    Kortom hier geen meerwaarde om extra af te lossen in een periode dat we het goed genoeg zelf kunnen gebruiken..

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier ongeveer idem zo!

5. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

Aflossen loont als je hypotheekrente hoger is dan wat je aan rente ontvangt op de spaarrekening.

Volgens mij is de spaarrente iets van 2,4 procent. Wij betalen veel meer aan hypotheekrente

Vandaar dat wij echt flink aan het aflossen zijn. De hypotheekrente aftrek blijft ook niet eeuwig.

6. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

7. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    We hebben een volledige spaarhypotheek, dus na 30 jaar volledig afgelost.

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij hebben een spaarhypotheek, wij lossen elke maand een vast bedrag af maar hoeveel dat inmiddels is dat weet ik niet. Over 25 jaar is in elk geval het huis van ons :D

Deel Deze Pagina