Wat wordt er wel en niet vergoed voor je kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dames,

Daarstraks ben ik met de oudste naar de huisarts geweest. Hij hoest al een tijdje, maar nu werd het echt te gek. Hij klaagde over keelpijn en oorpijn, dus hup, naar de ha.
    Nu kreeg ik van hem een recept voor een hoestdrank; promethazine siroop.

Prima, ik vol goede moed naar de apotheek.
    Of ik even 13,22 wilde betalen.

Leuk, maar tot nu toe heb ik voor ALLES voor de kinderen moeten betalen qua medicijnen, behalve de abkuur voor de jongste een paar weken geleden. (oorontsteking).

Dit is niet vrij verkrijgbaar en bij Lenn zijn leeftijd alleen dosering in overleg met de ha, niet naar wat er in de standaard bijsluiter staat. (zoveel ml x lichaamsgewicht) en maar 2x per dag ipv 4.

Wat wordt er eigenlijk wel en niet vergoed? Leuk, die maandelijkse premie en noodzakelijk natuurlijk. Eigen risico prima, geldt niet voor de kinderen. Maar zo langzamerhand heb ik aardig wat geld binnen gebracht bij de apotheek ;)

Iemand die het me duidelijk kan uitleggen? Want vind dit best duur eigenlijk.

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    dingen die je zonder recept kunt verkrijgen (hoestdrank, neusspray, schimmelzalfjes etc.) wordt in ieder geval niet vergoed.

hier is laatst de AB-kuur wel gewoon vergoed, maar de neusspray dus niet.

lees net dat je hoestdrank niet vrij verkrijgbaar is(?), dan zou je de rekening misschien nog moeten indienen bij je ziektekosten verzekeraar?

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee dat wist ik inderdaad. Elise heeft toen ze een paar weken oud was gaviscon gekregen en aangezien dat ook bij de kruidvat te krijgen is moest ik gewoon betalen en dat snap ik ook. Alleen dit (en nog een aantal dingen) die alleen op recept te krijgen zijn moet ik ook voor betalen.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    inderdaad alleen medicinijnen waarvoor per se een recept nodig hebt worden vergoed.

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    zoals ik hierboven net toevoegde: (onze posts kruisten elkaar net)
    misschien even indienen bij je verzekeraar.

maar ook ik vind het allemaal een dure bedoening hoor. hier ook geregeld iets dat niet (of niet volledig) vergoedt wordt...

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier word aardig wat vergoed alleen de reflux medicatie moesten we zelf betalen a 37 euro per week.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Via de verzekering probeer ik het sowieso nog even, maar tot nu toe is dat niet gelukt. Het zijn gewoon medicijnen die sowieso niet vergoed worden en waarvoor betaald dient te worden.
    We zijn aanvullend verzekerd (3 sterren), maar gaan per januari terug naar alleen basisverzekering.

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Is volgens mij heel verschillend... Heb een jaar geleden ongeveer medicatie gehaald voor reflux a €40. Er werd mij verteld dat vanaf 1-1-12 dat niet meer vergoed werd. Maar ik kreeg het gewoon mee en ze zeiden dat ik dus misschien een rekening kon verwachten, maarnooit wat gehad, dus werd gewoon vergoed.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het eerste recept daarvan betaal je zelf, bij chronisch gebruik, daarna wordt het vergoed, mits je arts op het recept aangegeven heeft dat het om chronisch gebruik gaat.
    Wij hebben zo dus de eerste fles zantac moeten betalen, de motilium, de eerste nexium... :( Handig dus, als je aan het uitproberen bent wat werkt en niet: kan zo onderhand een handeltje beginnen :(
    De AB die we als pro-kinetica (zelfde werking als motilium) meekregen, werd weer wel vergoed.

Deel Deze Pagina