Whahahaha is dit serieus??? Sorry hoor, maar wij en ik denk de meesten hier op zp hebben geen 5000 euro inkomsten, laat staan dat je dat overhoud na aftrek van je vaste lasten..... Ik zou trouwens niet eens weten waar ik elke maand 5000 euro aan zou moeten uitgeven. Winkelen tot je erbij neervalt? Elke dag (ongezond) uit eten? anders zou ik het niet weten nl.
Whahahah nou dan had ik elke maand op een wit bounty eiland gezeten zolang het kan denk ik Stedentripje hier en daar. En een hutje op de hei
Misschien is het handig om eens naar de site van Nibud te gaan? Daar krijg je een redelijk inzicht in je financien. Niemand kan je echt adviseren hangt helemaal af van je inkomsten en levenswijze. En wat als "verstandig" word geacht is niet voor iedereen haalbaar. En met 5000 euro weet ik mij wel raad hoor. Natuurlijk heel verstandig sparen voor noodgevallen en studie kinderen en dat we ze rijlessen kunnen geven op hun 18e. Maar je gaat vaak leven naar je inkomsten, dus duurdere auto rijden die meer benzine slurpt en duurdere belastingen vaak heeft. Vaker een tripje, of je koopt een boot, wat weer benzine en liggeld kost, U Name it, om je leven te veraangenamen. Hmm zo op dat geld dus bij mij
Poeh, ik zorg altijd wel dat er 1000 euro op de spaar blijft minimaal, als buffertje voor onverwachte uitgaven, zoals een nieuwe cv ketel of een reparatie voor de auto. Kan duur uitvallen. Wij hebben samen nu 3000 netto te besteden, dat word per 1 oktober 2600,- (ik ga minder werken na de geboorte van onze dochter) We hebben het goed, maar wonen niet heel erg duur, een nieuwbouw tussenwoning. We kunnen na aftrek van alle vaste lasten en variabele lasten (benzine, kleding, boodschappen, uit eten, cadeautjes) nog zo'n 500 euro sparen. Omdat ik zwanger ben gaan we dit jaar niet naar het buitenland op vakantie, dat geld hebben we gebruikt voor aanschaf lounge-set, de babykamer en de rest staat op de spaarrekening. We gaan alleen een weekendje naar de kust (Scheveningen) Zin in!
Misschien een 0 teveel getypt of bedoelde ze 5000 op de spaar? Niet gelijk zo raar reageren zeg. Wij houden per maand zo'n 100 euro over soms meer soms minder. Op de spaar staat genoeg.
Nou inderdaad. Beetje vage vraag ook trouwens. Zoals ze in Engeland zo mooi zeggen over dit soort vragen: 'How long is a piece of string?'
@Leonizzie bedankt voor de tip! Handige site met een proefberekening. Ze rekenen alles uit en dus ook in bedragen! Top.
Ik zal het misschien krom hebben gezegd. Maar het is helemaal niet zo raar bedrag. Twee goed betaalde banen ... dat is al snel 2200-2500 per persoon x 2 ... helemaal zo gek nog niet.
Maar niet elk gezin heeft 2 goed betaalde banen... En als men dat wel zou hebben houdt je nog geen 5000 euro OVER... Want volgens mij was dát de vraag, hoeveel geld overhouden nadat de vaste lasten betaald zijn
Maar dan nog... dat is toch voor iedereen verschillend? Wat men verdient, nodig heeft, maandelijks overhoudt scheelt per gezin. Sommige mensen wonen ruim en hebben een ruim inkomen nodig. Sommigen wonen kleiner en hebben een minder inkomen nodig. Sommigen zijn hypotheekvrij en hebben de luxe véél minder te kunnen werken... De vraag van TS is dermate open dat er verschillende antwoorden mogelijk zijn. M.I. geen reden om Nic1976 door de mangel te halen...
@Nic1976 dit is het eerste bericht van dit topic, daar staat de vraag hoeveel geld over te houden? Maar misschien begrijp ik de OP wel verkeerd hoor, kan net zo goed!
Dank voor het opnemen voor me. Ik kan het hebben! Maar goed alle reacties vanaf nu op mijn reactie ... no problem maar ik heb het waarschijnlijk verkeerd begrepen zoals ik al eerder aan gaf!!
Oh maar het was ook niet mijn bedoeling om Nic1976 door de mangel te halen! Al dat wel zo overkwam: Mijn excuses! Het was niet mijn bedoeling!!! Ik snap je punt ook, het is een open vraag, geen duidelijk antwoord op te geven! Laten we het op miscommunicatie houden! @Nic1976, mijn excuses!
Het was zeker geen aanval naar Nic toe, hoor. Gewoon zoiets van: Huh? Zou ze echt bedoelen dat je elke maand 5000 euro nodig hebt? De meeste gezinnen komen qua salaris daar natuurlijk lang niet aan toe. Als je twee goed betaalde banen hebt wel, maar voor de meesten gaat dat niet op. Dus alleen maar verbazing en benieuwd hoe ze het bedoelde. Niet elke reactie is kwaad of aanvallend bedoeld, hoor! Ik weet eigenlijk niet precies wat de TS nu bedoelt, wat de vraag is. Wat je aan geld over moet houden in een maand nadat de vaste lasten afgetrokken zijn? Dus wat je moet reserveren voor boodschappen, kleding en overige kosten? Of wat je moet overhouden om te sparen?