Broodbakmachine

Discussie in 'De lounge' gestart door Yasmine, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmine

Yasmine Actief lid

14 jul 2006
    252
    0
    0
    Hoi Dames, Wie bakt hier zelf brood? Is het makkelijk te doen?
    En welke broodbakmachine is het beste??

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik bak af en toe in het weekend zelf brood.
    Heel makkelijk, ik doe alle benodigheden in de machine, die mixt en kneed en gaat bakken. Ik heb er een van Bestron. Je kan er ook cake mee maken en jam.

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja hoor, een eitje. Ik heb een AFK, en gebruik 'm ook voor pizzadeeg. Is handig, je mikt alle ingrediënten erin, gaat boodschappen doen, en als je terugkomt, kun je zo je pizza bakken. Geen omkijken naar.

4. Within

Within Niet meer actief

Ik heb er ook 1, vraag me niet welk merk. Heb hem gekregen.

Bak er regelmatig brood in, vooral gevulde broden (met fruit enz) en onze manier van suikerbrood

5. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Ik heb er een gehad maar uiteindelijk gebruikte ik hem zo weinig dat die in de weg begon te staan. En vind de broden zo klein. Een paar sneetjes en weg is je brood.
    Als ik nu wat bak dan doe ik dat gewoon in de oven. ( die 2 x per jaar;))

6. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Ik heb vorige week voor het eerst EINDELIJK brood kunnen maken dat goed gelukt is! Ben er helemaal trots op haha!
    Alleen gebruik ik geen broodmachine .. stop het gewoon in de oven..
    Ik kan kneden met handen maar heb een processfood machine gekocht (voor verschillende reden) en daar kan ik hetook wel in gooien de ingedrienten en hij kneed het wel voor me

7. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik er 1 gekregen afgelopen weekend.
    Zullen in de vakantie eens uit gaan proberen.
    Deed het voorheen gewoon in de oven. Was ook wel erg makkelijk trouwens.

8. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik heb er 1 van AFK en die doet het goed! ik gebruik hem ongeveer 1 keer per week maar wil dit vaker gaan doen!
    Ik heb wel een snijmachine erbij gekregen (is van mijn opa geweest) om het brood op fatsoenlijke snedes te kunnen snijden... anders heb je van die dikke plakken en dat is niet handig!

9. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik heb er ook 1, heb hem op marktplaats gekocht voor € 5,- gebruik hem om te kneden maar bak het brood in de oven vind ik toch lekkerder

10. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Idd afbakken in de oven in een cakeblik, krijg je ook een mooie vorm.
    Wel een schaaltje water onderin anders droogt het brood uit.

11. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het brood uit de oven lekkerder, dus ik doe alles met de hand, is ook niet lastig, maar je moet wat meer op de tijd letten.

12. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Bak al 4 jaar elke dag met de broodbakmachine (nu een panasonic en tevreden, niet erg tevreden over DOMO).
    je doet meel,water, boter, suiker,zout en gist erin en klaar.
    Duurt 1 minuutje om alles er in te doen en machine doet de rest.
    Ook handig dat je alle ingredienten gewoon koopt bij de rest van de boodschappen.
    Kostpijs: minder dan de helft van een brood bij de bakker

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb er eentje van AFK. Is goedkoop maar doet het prima. Ik maak er ook jam in, werkt ook heel goed.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb er een van Philips, je kint het beste een lang bakblik hebben ipv een diepe, want dan heb je minder korst. Het bakken stelt niets voor, vind wel dat de kwaliteit meel nogal uitmaakt.
    Ik maak brood (koop geen brood mee), pizzadeeg en pastadeeg, moet ooit nog eens jam maken..

15. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Hier ook een afk. Ik bak er het tarwevrije brood van mijn zoon in. Super makkelijk, de basisingrediënten erin, als ik zin heb nootjes of gedroogd fruit, aanzetten en geen omkijken meer naar.

16. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier staat mijn broodbakmachine te verstoffen en daar moet maar eens verandering in komen! Gebruikte voorheen altijd de standaard broodbakmixen, maar die zijn duurder dan een gewoon brood!
    Het schijnt nogal een heel karwei te zijn om de verhoudingen goed te krijgen als je het zonder broodbakmix maakt. Iemand een goed recept met gewoon meel, gist/zuurdesem, zout etc?

17. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    AFK.
    Deeg in de machine laten kneden en rijzen.
    En als homp in de oven. (geen bakblik dus)
    Je kan het ook leuk vlechten of zo.

18. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    jaaaa!! ik ook! van de oma van mijn vriend :) grappig he! daar kun je echt de perfecte sneetjes mee maken.

ik heb hier een bbm staan, gekocht bij Lidl. erg tevreden over, behalve over de vorm (bakblik) en de kneedarmen en bijhorende gaten in het brood.

Onlangs heb ik een soort van kenwood gekocht bij kruitvat. Mijn ervaring is dat het deeg hier net iets beter in gekneed wordt.

Ik bak het af in de oven in een broodvorm, römertopf, braadpan,...

Mmmm!

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vind dat er weinig kwaliteitverschil zit tussen goed meel en dan los ingredienten of een kant en klare mix, en als je niet voor Koopmans gaat oid scheelt het kwa prijs ook niet veel.

Als ik vanuit 0 maak:
    500 gr meel, 300 ml water of melk, 1,5 el zout, 2 el gist.
    Scheutje honing eventueel, kunt ook ei er in doen (gaat dan ipv vocht), melkpoeder als je water gebruikt etc.

20. Within

Within Niet meer actief

Deel Deze Pagina