Hoeveel geld nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door nutts, 13 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ook zo'n ongelooflijk infantiel plan. En ik vraag mij af hoe blij men daar straks mee is hoor. Want de kwaliteit gaat dan heel hard achteruit. Over banen met verantwoordelijkheid gesproken!

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hypotheken zijn ook grote bedragen, maar daar krijg je ook wat voor. Voor wat je krijgt vind ik de kinderopvang niet duur nee.

Linda86 vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Dat mag je ook vinden, maar ik vind ook dat dat dan voor iedereen geldt. Gooi dan alle kot eruit, moet niet zo zijn dat diegene die al de meeste belasting betalen er niks van terugzien.

Jess93, Sado en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Inderdaad. En zo kozen wij ervoor om de kinderen dus NIET naar de opvang of dagverblijf te doen met als resultaat dat we 1 inkomen hadden en dus minder te besteden.
    Dan is een hoop ook vreselijk duur en soms lastig maar dat is een keuze die wij gemaakt hebben.

Linda86 vindt dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Er komt toch niet mínder geld, ga ik tenminste vanuit, alleen degene van wie het komt verandert. Ik zie niet waarom de kwaliteit daardoor zou veranderen?

Suzy85 en suus1983 vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ga jij anders doen richting de kinderen dan als het geld niet meer van de ouders komt, maar van de overheid? Wat verandert er dan?

Sado en NiekeKris vinden dit leuk.
  7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Onze hele samenleving is gemaakt naar dat anderen voor kosten van anderen opdraaien. Dan kunnen er wel meer dingen geschrapt worden... Geloof dat we dat niet moeten willen.
    De reden van KOT is natuurlijk dat mensen, vooral vrouwen dan, blijven werken. Ik denk dat er enorme problemen komen als je KOT afschaft qua personeelstekorten.

Novi, Inge1984, Spectre en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik niet, maar ik ben maar een kleine opvang he? Er zijn nu al kdv's die net als scholen maar 4 dagen open zijn, of als jij nu zwanger wordt een plaatsje hebben als jouw kind bijna 3 is. Dit is geen onzin, en ook niet alleen in de randstad. Als kinderopvang nagenoeg gratis wordt neemt de vraag nog meer toe. En er is gewoon geen personeel. Als die met spoed moet komen gaat er hoe dan ook ingeleverd worden op kwaliteit. Dus de leidster/kind ratio wordt verder opgerekt of mensen met minder/geen papieren op de groep. Anders kunnen ze niet aan de vraag voldoen.

Neskio, rijo, Nellie4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Zie mijn post naar suus;)

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ze hebben wel nog twee jaar om daar naar toe te werken. Hopelijk is er een plan. (Ik het onderwijs zie je overigens hetzelfde qua tekorten… Goede plannen om het op te lossen ontbreken alleen…)

Youtan, rijo en suus1983 vinden dit leuk.
  11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik snap wat je bedoelt, ik denk dat wij ook onder de hoge inkomens vallen nu en wij krijgen inderdaad geen toeslagen en betalen wel overal flink voor. Dat voelt niet altijd eerlijk, maar KOT voor de lage inkomens laten verdwijnen lijkt me alleen voor meer problemen te zorgen. Als je inkomen lager is dan wat je aan kinderopvang betaalt, gaat niemand meer werken natuurlijk. Ik vind ook niet dat hoge inkomens helemaal geen recht op KOT hebben, of zelfs op minder dan wat ze nu hebben. Maar ik vind het wel raar dat er geklaagd wordt over de bedragen die betaald moeten worden, terwijl men echt een flink deel van de overheid terug krijgt. Kinderen kosten nu eenmaal heel veel geld, dat weet je van tevoren. Dat kun je er voor over hebben of niet, maar dan pas je je daar je keuzes op aan.

tuc, Nellie4 en suus1983 vinden dit leuk.
  12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben ook niet voor het afschaffen van KOT, maar ik vind wel dat er echt een flink deel van de rekening voor je betaald wordt en dan snap ik niet dat er alsnog over die rekening "geklaagd" moet worden. Natuurlijk is het veel geld, maar je krijgt er ook heel veel voor.

Bloempjelief, tuc en Nellie4 vinden dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik weet niet of het zozeer klagen is, maar meer om te laten zien dat het voor iedereen duur is, ook als je meer verdient.
    En nee, natuurlijk is het geen goed idee om de kot helemaal weg te halen, maar laten we alsjeblieft dingen niet nog meer inkomensafhankelijk gaan maken.

Jess93, 11131618, Neskio en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Hoezo zoude kwaliteit achteruit gaan van de kinderopvang. Je betaalt toch ook niets aan po of vo? Dat was vroeger ook anders.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat ben ik ook met je eens.

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Volgens mij heb ik nergens geklaagd hoor. En zelfs ook gewoon gezegd dat het een keuze is van ons. Ik viel over de opmerking van @tuc dat het niet nodig zou zijn en over de houding dan hogere inkomens er • uiteraard • geen recht op zouden hebben. Met andere toeslagen oké, maar kot is een ander verhaal. In het belang van de samenleving om vrouwen te blijven stimuleren om te werken toch?

Suzy85, Novi, Jess93 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En om antwoord te geven op je vraag @tuc

Absoluut gezien vind ik dat ik veel terug krijg. Maar de rekening is toch ook absurd hoog? Of ga je dat dan ontkennen?

Jess93 en Lies1611 vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben bang dat er geen goede oplossing komt. Iets te veel ervaring al met vernieuwingen in de kinderopvang.

19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Maar dan gaat de overheid er ook van uit, dat er zoveel moeders (en soms vaders) meer gaan werken. Dus meer arbeidskrachten op de werkvloer en dus ook in de kinderopvang, het onderwijs en de zorg. Waar vaak veel vrouwen parttime werken of opgeleid hiervoor en niet (meer) werken.

Ik heb nu trouwens een paar collega’s die meer willen werken (onderwijs), ze willen van 3 naar 4 dagen, maar er is geen opvangplaats te krijgen. Dus eerst op de wachtlijst.

suus1983 vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik geloof niet dat de kinderopvang, zorg en onderwijs daar heel veel van gaan profiteren. Als je alleen al in dit topic kijkt wat men normale bedragen vindt om te verdienen, daar kom je in geen van deze beroepen aan, in de verste verte niet.

Deel Deze Pagina