Voor de KOT is niet je oudste kind je 1e kind maar je duurste. Je betaalt altijd over het duurste kind het hoogste percentage. Ik heb er 1 op de bso (ouder maar goedkoper) en 1 op kdv (jonger maar duurder) en krijg voor de bso percentueel gezien juist het meeste terug.
Geen idee… Zou ik wel gek vinden, want dan is het niet het gemiddelde salaris wat op je rekening komt. Het is naar mijn idee in deze context niet interessant wat ik met 40 uur zou verdienen, want dat werk ik niet… Hopelijk hebben ze het ook zo bekeken met die cijfers.
"Fulltime" varieert ook van 36 uur tot 46 uur. En dat komt ook nog niet per se overeen met het werkelijk gemaakte aantal uren.
Moet je nagaan hoe 'absurd' weinig de lagere inkomens betalen voor dezelfde diensten en uren! Is dat dan ook niet "belachelijk"? Nee want dan zie jij het ineens wel t.o.v. het inkomen en de overige lasten. Het verhaal werkt 2 kanten op en niet 1 kant. Volgens mij hoor/lees ik de meerverdieners hier nergens klagen, dat maak jij ervan. Wij klagen over jouw zwart/wit opmerkingen: - Meerverdieners moeten volgens jou maar nog meer inleveren dan ze al doen (zodat werken niet meer aantrekkelijk wordt, dag economie). Niemand klaagt over de belasting die betaald wordt maar geven het als tegenargument dat de hogere inkomens op dat enige wat ze ook ergens gecompenseerd worden best mag blijven door wat de hogere inkomens al extra bijdragen aan het sociaal systeem. - 'luxe' wonen ; ik heb een goed idee, laten we met zijn allen als meerverdieners gaan bieden op de goedkoopste huizen!! Dan pas kunnen we lekker zwemmen in t geld.. Ohnee want dan doen we het ook weer niet goed want de huislasten passen niet bij ons inkomen en zo blijven er geen huizen voor de lagere inkomens.. oftewel: je kan t in deze nooit goed doen! Daarnaast is het niet altijd een volledige keuze uit luxe, als jij geboren en getogen bent in de Randstad en je daar je hele leven hebt opgebouwd ga je daar doorgaans gewoon liever niet heel ver vandaan wonen om enkel de prijzen te ontlopen. Zoals al vaker gezegd is: je kan dit gewoon niet zo zwart wit zien als lage en hoge bedragen. Je moet het in zijn geheel blijven zien om een realistisch beeld te krijgen. M.b.t. iemand die opmerking maakte over mijn opmerking over de verantwoordelijkheid: klopt gaat niet altijd op, het was maar een voorbeeld. Sommige beroepen lopen ook meer risico prive of juridisch gezien, sommige werken gewoon veel meer uur waardoor ze meer verdienen & veel hebben gewoon een hbo of universiteitsopleiding gedaan waardoor ze meer verdienen (en zo zijn er vast nog veel meer redenen dat er verschillen in zitten).
Eens! De app Grip van ABN die ik eerder opperde, wellicht overheen gelezen door TO, is hier echt top voor! Elke cent die je ontvangt en uitgeeft kan je categoriseren in die app omdat ie aan je bankrekening gekoppeld is (kan ook rekening buiten abn zijn) en de transacties detecteert en categoriseert.
Overigens heeft de nieuwe ing app deze functie ook zag ik vorige week en je kan zelf de bedragen ook naar andere categorieën zetten
Voor dat inkomen is dat nog steeds. 96% wordt vergoed tot de uurprijs van 8,50. Als je kdv daar boven zit betaal je dat deel zelf.
Zo… Jij zegt het goed. Ik lees echt wat dingen die ik ook vind maar niet goed kon verwoorden zonder dat je daarna iedereen over je heen krijgt. Eens dus.
Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is dat appels en peren niet te vergelijken zijn. Dus Ts, help je vriendin de boel inzichtelijk te maken. Daar is ze waarschijnlijk het meest bij geholpen.
Mijn punt ook. En welke uitspraak ik ook doe, ik krijg altijd wel iemand over me heen als ik uitspraken doe over geld dus dat boeit me niet. Het is nooit 100% goed. Maar het punt wordt wel exact aangehaald ja!