Hoeveel geld nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door nutts, 13 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    ik lees ook een paar keer rente middeling, maar dat ging een jaar geleden nog mooi wat opleveren, maar nu niet meer. de hypotheek rentes schieten omhoog. dus daar valt helaas niet veel te halen.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Wij hebben dat dit jaar nog gedaan. Wij hadden ook de hypotheek 8 jaar geleden afgesloten toen de rentes nog veel hoger lagen dan nu. 100 euro per maand scheelde dat. Tikt wel aan :)

Mijn ouders hebben het ook dmv rentemiddeling nog recent laten aanpassen. Kon ook voor hun uit. Naja alleen voor mama nu dan...

3. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Betaal je niet teveel boete omdat je de rentevast periode onderbreekt. Onze woning is veel meer waard geworden in de 4 jaar dat we hem hebben maar ik dacht dat de hypotheek overzetten zo hoog boete bedrag is dat het niet rendabel is.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Daarom doen we rentemiddeling. Maakte geen verschil: of ik nou in 1x boete betaal of iets meer per maand moet betalen dan ik met boete zou doen over de periode van 13 jaar berekend. Dus ik koos ervoor niet in 1x zo'n smak geld te betalen. En heb nu ook meer hypotheekrente aftrek dan wanneer ik in 1x boete zou betalen.

Administratie kosten kwamen er hoe dan ook bij. 225 geloof ik

Suzie01 vindt dit leuk.
  5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    begin dit jaar was de rente nog zo'n 1,5% ondertussen zitten we al op 4% daarom zal het lastig zijn om hier op te kunnen besparen.
    Hypotheekrente verwachting voor 2022 - Hypotheek rentetarieven (hypotheek-rentetarieven.nl)

er zijn inderdaad vaak ook kosten bij rente middeling, afhankelijk van de bank. en het is ook net hoe de hele hypotheek in elkaar zit, wij moesten ook een giga boete rente betalen om het geheel open te kunnen breken. echter kon dit wel weer meegefinancierd worden. waardoor we uiteindelijk wel minder betalen. maar dit was wel een complexe zaak waar we een onafhankelijke adviseur bij hebben gehaald, omdat onze eigen bank ons hierbij niet in ons voordeel kon helpen.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Wij hadden de mazzel dat we nog maar 1 jaar hypotheek hadden staan. Dus dat was 1 telefoontje en klaar. Heel relaxed. Maar goed... wel jammer dat t gelijk doorgaat naar de energierekening en je niets merkt van die 100 euro winst per maand grr maar goed, daardoor iig geen stress en de verwarming kan aan

7. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Echt naar de hypotheek laten kijken bij een financieel adviseur.

Wij betaalden eerst ook rond dit bedrag. En we dachten dat er niks veranderd kon worden. Uiteindelijk toch gaan praten bij een financieel adviseur op advies van onze budgetcoach en toen kon er opeens wel wat. Een advies gesprek bij een financieel adviseur is dacht ik ook gratis.

mamameer en GroeneBomen vinden dit leuk.
  8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Hoeveel heeft ze in t potje dierenarts ondertussen zitten? Ik gebruik bij nood namelijk ook t studiepotje van de kinderen. Ga geen geld lenen van iemand als ik t wel ergens heb staan. En stort weer bij als er bv kinderbijslag binnenkomt. Maar als er boodschappen moeten komen en t geld is op... tja dan moet t geld wel ergens vandaan komen

En hoe l#llig ook... als de rekening echt te hoog wordt voor een behandeling dan geef ik een kusje op mijn kat en laat hem gaan. Ik kan het niet maken dat mijn gezin gaat lijden onder een huisdier. Helemaal als er al gezondheidsproblemen zijn bij een kat.

Biny, Athina, soovi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.224
    1.746
    113
    @nutts hoe gaat het inmiddels met je vriendin? Is het gelukt om alles in beeld te hebben en nog belangrijker is het ook gelukt om besparingen door te voeren?

10. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Nieuwe verzekering is aangevraagd en zijn wat dingen aangepast hopelijk is het genoeg.

GroeneBomen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina