hoeveel geld voor een jongen van 13 als kado?

Discussie in 'De lounge' gestart door MollyM, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoeveel geld zou jij geven?

1. 5 euro

2. 7,50 euro

3. 10 euro

4. 12,5

5. 15

6. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook ik ga voor de 7,50. Ben niet zo van de grote cadeau's en bedragen.
    Hoef ik dus ook niet te krijgen! (Sommige mensen geven kleinigheden en verwachten mega cadeaus. maar zo ben ik ook weer niet).

Ik vind dat een verjaardag gaat om de gezelligheid en de aanwezigheid van de gasten en niet om de cadeaus.

Ook ik kreeg vroeger bedragen van 5 gulden tot 15 gulden, meer echt niet.

2. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    voor 6,50 euro koop je tegenwoordig echt niks meer he....

3. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik zou 15 euro geven...

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :confused: Bulken jullie allemaal van t geld ofzo? Ik zou 5 euro geven hoor, kom nou.. Da's 12 piek ja!

5. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik heb ook gestemd voor 5 euro. Jongens van die leeftijd verdienen als ze werken amper 3 euro per uur, dus geef je meer dan hun uurloon. Ik zeg dat dat dan meer dan genoeg moet zijn, maar mijn man geeft als hij het bepalen mag ook altijd meer.....

Marian

6. Miran34

Miran34 Actief lid

13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    10 euro

(werken voor een minimum loon kunnen ze nog lang genoeg ;) )

7. MollyM

MollyM Bekend lid

Tja hij vertelde laatst inderdaad dat hij heel wat folders moest rondbrengen voor 8 Euro en dat vond hij heel goed (ik dacht nou dat is een boel werk voor 8 Euro) dus vandaar dat ik dacht dat 10 euro misschien te veel was. Als je best hard moet werken voor 8 Euro en dan ineens 10 euro "zomaar" krijgt dan is dat best veel.

Wel grappig dat de meningen zo verdeeld zijn en wel leuk om te lezen. Ik ben ook niet zo voor de grote kadoos, ik heb liever dat mijn zoontje klei of iets te knutselen krijgt of zo dan dat hij weer een mega vrachtwagen of auto krijgt die weer ergens in een hoek beland na een paar dagen. De klei is altijd leuk en die is op een gegeven moment op of hard. :)

8. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    mijn oudste heeft dit jaar ook geld gevraagd,hij werd 8.en kreeg van de meeste ongeveer 10 euro.

en ik heb zelf 50 euro waardebonnen gegeven van de speelgoedwinkel.

9. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    5 EURO vind ik persoonlijk méér dan genoeg. Ik zou ook niet willen dat mijn kinderen bakken met geld kregen. Ze moeten leren blij zijn met kleine dingen (is mijn mening) én ik heb 't geld niet op mijn rug groeien (helaas!). Ik heb heel veel buurjochies en meisjes, neefjes en nichtjes, kindjes van vrienden... en als ze allemaal zoveel geld zouden krijgen.. Pff, dan zou ik waarschijnlijk werken voor hun kadootjes :)

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Vind 5 euri meer dan genoeg, volwassenen geven wij vaak 10 euri.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik zou ook voor 5 euro gaan. Ik was vroeger al super blij met 5 gulden!

12. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik heb tien euro gestemd. Maar als je het omrekent naar guldens is het idd belachelijk, maar wat koop je tegenwoordig nog voor vijf euro. Met cadeaus kom ik meestal ook niet onder de vijftien euro.. Ik moet maar stoppen met terugrekenen.. mis de gulden nog steeds. :rolleyes:

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hangt er denk ik ook heel erg vanaf hoe de band is. als ik kijk naar onze buren vroeger en dat omreken naar de hedendaagse tijd dan zeg ik 15 euro. ik kreeg vroeger inderdaad ook vaak een tientje in guldens, maar ja, mijn moeder kocht vroeger voor een kwartje een ijsje en haar moeder kocht daar een trui voor, dus die vergelijkingen zeggen mij niet zoveel. daarnaast denk ik ook dat het van de portomonaie af hangt.

anders kun je altijd eens overleggen met de buurvrouw. misschien vind zij het helemaal niet fijn dat haar zoon grote bedragen krijgt.

14. Pris

Pris Fanatiek lid

Ik zou voor €7,50- 10,00 gaan. Hangt er een beetje vanaf hoe goed je band is met ze.

Met de meeste vrienden hebben we onderling afgesproken dat we geen cadeaus meer doen, gewoon gezellig langskomen voor een bakkie of een borrel. Dit geldt dan niet voor kinderverjaardagen / familie hoor.
    Vind t wel handig; hoeft er niet over na te denken wat je moet kopen en vervolgens een half jaar later weer t ''zelfde terugkrijgen.....

15. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik reken ook altijd nog terug naar guldens en ik vind dat alles ook niet zo overdreven hoeft te zijn, als ik zie wat mensen soms geven dan schrik ik ervan
    5 euro vind ik daarom meer dan genoeg voor een kind van 13, al ben ik bang dat je buurjongen daar anders over denkt ;)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou 10 euro geven, tenminste, heb geen buurjongetje, maar wel wat neefjes en nichtjes, en die geven we 10 euro! haha!

17. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik heb laatst zonder na te denken 20 euro voor de verjaardag van mijn neefje gegeven :oops: Zie je maar weer dat het terug je het terugrekenen toch wel kwijt raakt na een tijdje.
    Later toen ik er over nadacht vond ik het toch behoorlijk stom van mezelf, want dit betekent natuurlijk dat ik mijn andere neefjes en nichtjes ook 20 euro moet geven.
    Ben nu trouwens wel heel populair geworden in de familie
    :)

18. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    hahaha jij kan denk ik veel uitnodigingen gaan verwachten Greetje :)

19. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Zou ik ook doen 8)

Is wel een mooi bedrag lijkt mij, toen ik jonger was kreeg ik ook altijd tussen de 20 en 30 gulden aan.
    En zo heel erg lang is dat ook weer niet geleden met mij, dus zulke hele grote verschillen qua bedragen zullen er niet zijn, :D '

Liefs Marieke

20. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

7,50 vind ik genoeg.... Ik kreeg vroeger 5 gulden op een chocoladereep geplakt voor mijn verjaardag ;)

Deel Deze Pagina