Naomi, TS schrijft dat haar man hier heel handig in is. Daarbij schrijft ze dat het huis niet zo groot is. Ik ben, al zeg ik het zelf, ook heel handig met laminaat. En dan valt die 'rotklus' echt wel mee. Dan is het aftekenen, zagen, klik... Als de buurman de planken aangeeft en helpt vasthouden met zagen, dan is het helemaal peanuts. Mocht het toch een 'rotklus' zijn in de ogen van de man van TS, dan moet hij gewoon 'nee' zeggen. Ten eerste werkt hij strict gezien zwart, als hij er geld voor vraagt en ten tweede blijf ik het gewoon 'not done' vinden als je voor zoiets geld vraagt aan je buren. Als je nu hun complete huis moet verbouwen, er dagen vrij voor moet vragen etc... Het blijft 'gewoon' een pAr uur wat laminaat leggen hoor.
Vragen aan je buren of buurtgenoten om tuintegels is not done volgens velen (was een ander topic en werd gezien als opdringerig) Maar het is wel normaal als je je buren vraagt om laminaat te leggen. Ik geloof dat ik het niet helemaal snap....
Mee eens. 'Effe' helpen vind ik normaal, maar meer verwacht ik niet van mijn buren en andersom hoeven ze dat ook niet van mij te verwachten, ook niet voor geld, daar zou ik helemaal niet aan beginnen, zo'n relatie hoef ik niet met mijn buren. Niet zo vreemd dat ze zich rotschrokken van de prijs van laminaat leggen, dat is gewoon een hele klus. Net zoals je kozijnen (laten) schilderen, een nieuwe keuken laten plaatsen of wat dan ook. Ze zullen waarschijnlijk nog wel vaker schrikken.
De buren hebben toch niet gezegd dat het gratis moet? Dat maak jij er nu van Ik zou niks vragen aan mn buren, als je man er handig in is..dan is t idd zo gedaan.
Ja? En? Ik ben zelf glutenintollerant en vegetariër maar ik heb ook wel eens een cadeauverpakking met bier en droge worst gehaald voor een jarige.
Nou als ze bij jou langskomen omdat de bouwmarkt te duur is zou ik het toch niet voor niks doen... Al vraag je een dinerbon voor jullie 2. Hij kan daar best een hele dag mee bezig zijn met allerlei hoekjes die op maat moeten worden gelegd en plinten ed. Als ze als eerst jullie hadden benaderd omdat je man zo handig is dan had ik het miss ook als vriendendienst afgedaan. Maar als ze in eerste instantie bij de bouwmarkt van plan waren en dat vinden ze te duur dan doe ik het echt niet gratis...
Dat is toch volgens mij een hele dag werk... Minstens! Maar als ze zelf vragen hoeveel het is, zou ik een bon voor een restaurant vragen, dan kunnen ze zelf kiezen hoeveel ze willen geven.
Laatste opmerking hierover hoor, maar sommigen doen nu net of die mensen te belabberd zijn om er geld voor te betalen omdat ze de bouwmarkt te duur vinden. Wel eens bij nagedacht dat er misschien wel een reden kan zijn waarom ze de bouwmarkt te duur vinden? Reden te meer om ze gewoon gratis te helpen!
Wat een lieve vrouw ben jij! Sluit me hier helemaal bij aan, Of ze nou van het kamp, uit Turkije, China of Somalie komen, i don't care.. help waar je kan! Ook al spreken ze geen NL, dit kan een mooie stap in de richting zijn voor leuk contact en een betere buurt!
Hoe vegetariërs dat allemaal doen geen idee, maar als moslim mag je ook geen alcohol geven aan een persoon die dat wel gewoon drinkt.
Gelukkig zeg jij het... De bouwmarkt is te duur, dus laten we geld vragen En als het je dan toch teveel werk is zonder betaling, dan zou je man het eventueel de buurman kunnen leren zodat ie het alleen kan doen. Niet mijn keuze, maar goed.
Wij hoeven verder ook niks met hun.. Het zijn hele aardige mensen, maar het zijn absoluut niet het type mensen waar wij mee om willen gaan. Als een wild vreemde aan jou vraagt laminaat te leggen vraag je er toch ook geld voor? Mijn buren ken ik ook niet, behalve hoi en doei en vaak komen ze vragen of ze wat mogen lenen.. Ik weet niet eens hoe ze heten... Mijn man is daar een hele dag druk mee. Alle meubels moeten beneden verplaatst worden, dan de oude vloer eruit, nieuwe erin.. Ik vind het echt niet egoistisch om daar een schappelijk bedrag voor te vragen