Hoeveel geld zijn jullie kwijt aan boodschappen per week/maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik snap wel dat je zo op 800 Euro komt. Deze producten zijn wel prijzig. Maar ja, als je het er voor over hebt?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mensen wat een bedragen! 1000 euro per maand voor boodschappen bedoel je? Of voor al je vaste lasten? Het ligt ook heel erg aan wat je koopt, dat absoluut, en waar je prioriteiten liggen. Zo werk ik niet meer buiten huis en ja dit scheelt ons ruim 1000 euro per maand aan inkomen maar het is onbetaalbaar om er altijd voor mn kids te zijn. Wij aten gisteren ook lasagne, een recept uit de foodies en dat kostte ongeveer;
    - lasagne bladen 1.09
    - Witte bonen, uit blik want geen tijd om te wellen en koken. 1.57
    - 2 uien, 2 tenen knoflook, 2 wortels, uit voorraad.
    - Blik tomatenblokjes 0.71
    - geraspte kaas 1.37
    - runder gehakt 1.89

Totaal was dit dus een half pak lasagne bladen, 400ml tomaten, 400gram witte bonen, 2 flinke wortels en een schaaltje vol uien aan groenten, een beetje vlees en lekker wat kaas. Een smaakvolle en vullende maaltijd voor 6.63 genoeg voor 4 personen. Jij bent bv al heel duur uit doordat je een pakje knor lasagne koopt ( Waarbij je ook alle ingrediënten zoals groenten, gehakt en kaas nog moet toevoegen, wat bij ons dus al bijna de hele lasagne zou zijn )

3. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Natuurlijk kunnen we het daarmee redden en zeer waarschijnlijk als het echt moet met stukken minder maar 250 euro is echt weinig. Ik wil alleen zeggen dat als we niet opletten hoeveel we uitgeven er behoorlijk wat meer uit gaat hier. Ik vind het altijd super knap dat gezinnen zo weinig uitgeven. Misschien zijn we gewoon grote eters en te verwend:( mijn man alleen al eet bijna een half brood per dag (bouwvakker) met diverse vleeswaren en salades + een yoghurt wat fruit en wat lekkers en dan mijn dochter die groente en fruit verslind. ;)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hoor wij kopen ook wel eens zulke producten. Maar wat mij nu vooral opvalt is dat degenen die veel uitgeven vooral pakjes eten...en dat scheelt wel ja. Wij maken alles vers.

Maar 800-1000 euro met 3 personen...nee dat zou ik echt niet kunnen uitgeven al at ik elke dag biefstuk

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ja 800 tot 1000 euro aan boodschappen dit is inclusief schoonmaak en wasmiddel, verzorgings producten en eten voor de kat.

Ik vind het ook onbetaalbaar om er altijd voor mijn zoon te zijn daarom ben ik bewust thuis blijf mama. Mijn man heeft een eigen bedrijf en verdient genoeg om dit te kunnen veroorloven. Zat ik niet in deze luxe positie had ik er waarschijnlijk ook voor gekozen te bezuinigen op de boodschappen en niet om extra inkomsten te genereren.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    Het ligt ook aan hoe kritisch je bent. Ik heb weleens boodschappen gedaan bij de lidl maar grotendeels van de producten daar vinden wij echt niet lekker.En dan is het maar net wat voor waarde je daaraan hecht. Ik denk dat er deels ook wel verschil zit in gezinnen waar er 1 of waar er 2 werken. Met 2 werkende ouders heb je doorgaans wat minder tijd om zelf brood te bakken, allerlei sauzen te fabriceren etc en kies je sneller voor gemak

7. DastyQueen

At ik maar elke dag biefstuk dan wist ik waar ik op kon bezuinigen haha ;)
    Denk dat het hem ook zit in keuzes...
    - a of b merk
    - brood van de bakker of brood van de supermarkt
    - vlees van de slager of van de supermarkt
    - vis bij de viswinkel of in de supermarkt.
    En daarnaast ben ik een "luie" huisvrouw wat betreft koken. Koop mijn aardappelen al geschild, de groente al gesneden in zakjes.

8. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Ja inderdaad dat is natuurlijk niet duur. Ik zelf lust niet graag macaroni dus dat maak ik ook niet. Wij hebben bijvoorbeeld biologische aardappelen 2 kilo € 2,50 dit zou als het moet natuurlijk stukken goedkoper kunnen. Verder koken we ook niet uit pakjes en zakjes. Heel zelden ooit is lasagne maar dat is te verwaarlozen. Is jouw man geen grote eter? Mijn man eet in z'n eentje al bijna een half brood met vleeswaren, salade etc. Hij is bouwvakker en eet daar nog yoghurt, fruit en wat lekkers bij en dan dochter die groente en fruit verslind en dan ik zelf nog natuurlijk. Verder kopen we bijna altijd ranja wel merk de andere vinden we niet zo lekker. Af en toe pak sap of cola ofzo maar echt geen overbodige luxe dingen hier hoor. Vind het echt wel knap van je! Dit is een compliment:)

9. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Wow! 800 euro voor boodschappen, wat een geld. Hoewel het mij heerlijk lijkt om het sowieso te hebben en nooit om te hoeven kijken voor geld of boodschappen.

Wij hebben een budget van 400,- voor een gezin van 2 volwassenen, 3 kinderen (waarvan 1 een koemelkallergie heeft), een hond en 2 katten.
    En ja, ik doe mijn boodschappen gewoon bij de Albert Heijn.;)

10. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Maar echt 1000 euro jeetje doe je liever niet wat leuks met het geld ;) ik zou dat echt veel te gek vinden zoveel geld uitgeven

11. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Dankje! Mijn man is idd geen grote eter maar meer een snoeperd 's avonds (koekjes/drop enz) Ook overdags heeft hij aan 4 boterhammen genoeg. Mijn peuter eet normaal en mijn baby eet de potjes die ik zelf voor hem maak (deze week even niet door omstandigheden) ranja is hier verschillend wat het budget is en of er wat in de reclame is, mijn peuter drinkt eigenlijk alles.

12. DastyQueen

Leuke dingen doen we genoeg. En het geeft me wel een gevoel van vrijheid om in de supermarkt niet na te hoeven denken over een budget. Ik gooi in het karretje waar we trek in hebben en niet alleen wat nodig is.
    Heb wel echt respect voor mensen die het met veel minder moeten of willen doen en bijv. Hoofdrekenend door de winkel heen gaan om binnen het budget te blijven!

13. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Al met al zijn het de kleine dingen die toch het verschil maken.

14. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Het is nog niet eens zo dat ik hoofdrekenen door de winkel ga, wij hebben samen gekozen dat ik thuis blijf bij de kinderen en door die keuze "bezuinigen" wij op de boodschappen. Wij kunnen wel meer uitgeven maar dat is niet wat wij willen, wij willen ook sparen, leuke dingen doen, cadeau's kopen enz en nu is het niet en-en-en maar of-of.
    Ook denk ik dat zonder pakjes/zakjes gezonder is dus dat is voor ons nog niet eens uit bezuinigen. (ik quote nu jouw maar het is niet de bedoeling om met mijn vingertje te wijzen, alleen informeren ;) )

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik ga gelukkig nooit hoofdrekenend door de winkel, ik heb ook tijden gehad dat ik 700 uitgaf en kocht dan echt luxe dingen bij de slager/visboer etc. Nu let ik er wat meer op haal nog steeds luxe dingen alleen kijk ik bewust naar aanbiedingen waardoor het voor 500 lukt en nu zelfs voor minder

16. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Wat heerlijk dat jullie dat niet hoeven te doen.
    Ik loop dus wel altijd te rekenen om binnen het budget te blijven of pak de handscanner.
    Maar binnenkort komen er veranderingen aan zodat ik het niet meer hoef 😆

17. DastyQueen

Voelde me ook niet aangevallen hoor :)
    Ik ben ook gezegend als thuis blijf moeder door man met goed lopend bedrijf waardoor ik in de positie ben om en-en-en te doen en niet of-of-of
    Kom ik wel in een positie die of-of wordt dan zou ik ook als eerste besparen op de boodschappen waardoor ik wel thuis blijf mama kan blijven dus snap je manier van denken helemaal!!
    En dat koken uit pakjes minder gezond ik ben ik ook met je eens. Ben helaas geen keuken prinses en vind koken ook echt gewoon stom daarom ga ik vaak voor de "luie" varianten ;)

18. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Wij hebben sinds een tijdje ook een budget ingesteld voor boodschappen, 100 euro per week voor de boodschappen, dus 400 euro per maand en 150 euro per maand voor etos (luiers, doekjes, shampoo, etc)
    Dus voor 550 euro pm zouden wij rond moeten komen, we zijn met 2 vol, 2 kinderen en een baby (bv en potjes eten)
    Helaas lukt het niet altijd en is er altijd wel iets, messenactie bij de AH ;) groot inkoop wasmiddelen bij de makro, maar we proberen het wel.
    Ik doe wel mijn boodschappen bij AH en heb veel merk producten..
    IK kom nu meestal op 70-80 euro voor de doordeweekse boodschappen (ma-vr) (groenten, fruit, melk, jus, beleg etc) en dan heb ik nog 20-30 voor het weekend om bijv vis te halen op zaterdag op de markt en kaas/noten.

Petje af hoor voor gezinnen die het lukt met <50 euro per week!

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Haha, ik snap dat je in de situatie dat er geld genoeg is, niet gaat rekenen of je dit of dit koopt, zou heerlijk zijn als je niet hoeft te kiezen. En in het geval dat je een hekel hebt aan koken, geschilde aardappels en gesneden groenten kopen, heerlijk luxe en inderdaad, dat kost dan wat! Mag ik bij jullie komen wonen? Dan kook ik ;)

20. DastyQueen

Graag!!! Mits jij wel een keukenprinses bent hahaha

Deel Deze Pagina