Hoeveel geld zijn jullie kwijt aan boodschappen per week/maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vanavond lekker stoofvlees met rode kool en aardappeltjes (tot ongenoegen van manlief) maar ik kan mijn weg aardig in de keuken vinden ja ;) ( Je hebt vast ook een heerlijk grote keuken? Ik kom echt ruimte te kort hier! )

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    We hadden eigenlijk al tijden geen overzicht meer. Maar aangezien ik minder ben gaan werken, is dit wel nodig.
    We kwamen erachter dat we 900,- per maand aan boodschappen uitgeven. Dit moet dus echt veel minder! We gaan terug naar 600 proberen als eerste stap.... Zal toch wel wennen zijn.

3. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Wij gaan ook naar de AH.
    Omdat de AH basic (voorheen euroshopper ) goedkoper is dan Lidl etc

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij doen het nu voor 350 euro voor 5 personen kunnen max tot 400 uitlopen, maar alles wat er onder de 400 komt kunnen we extra sparen.

Vroeger hoefde ik ook niet op het geld te letten. Mijn ex-man had een goede baan. Hoefde zelf niet te werken maar om eruit te zijn heb ik mijn baan gehouden toen er kinderen kwamen. Ik ben hier heel dankbaar voor geweest want toen ik ging scheiden had ik die zekerheid en met toeslagen redde ik het hierdoor ook.

Inmiddels een nieuwe partner die een studie doet naast zijn werk. Hierdoor zijn zijn inkomsten nog niet heel hoog terwijl ik wel alle toeslagen heb moeten inleveren. Nu dus elk dubbeltje goed overdenken. Wat ik in dit jaar geleerd heb is dat ik al die jaren mezelf zo voor de gek heb gehouden. Nu kunnen we prima boodschappen doen van gemiddeld 75 EUR per week. Gewoon de aanbiedingen kopen en een weekmenu maken. Het geeft heel veel rust.

Hoewel ik nooit gewend was zo te moeten leven heeft het me juist heel veel gebracht. We willen een huis gaan kopen om de woonlasten
    Naar de beneden te brengen. Ik ben bezig promotie te maken en als mijn vriend klaar is met zijn studie kan hij intern doorgroeien. Onze financiƫle situatie zal hierdoor flink gaan veranderen maar ik denk dat ik de boodschappen op deze wijze zal blijven doen met zo af en toe wat extra's wat we nu niet kopen. Heb te veel jaren te veel geld weggegooid....

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Per week is hier niet echt te zeggen.
    omdat we vaak per maand/2 maandelijks grote boodschappen doen.

in totaal komen wij per maand met 4 pers. op 250-400 euro afhankelijk van nodige dure dingen, wasmiddel/basisvoorraad/ verjaardag etc.

Hondenvoer is ongeveer 50 euro per maand.
    Kattenvoer is ongeveer 20 euro per maand.

afgelopen 2 weken heb ik gehaald

Bananen 2x 3,00
    appels 2,00
    broccoli 1,40
    spruiten 0,80
    champignons1,00
    druiven 2,50
    mandarijnen 2,00
    sperziebonen 1,00
    creme fraice 0,60
    soep 2,00
    4 x brood 6,00
    600 gr. kipfilet 6,00
    nesquick 1,50
    thee 2,00
    grenadine 2x 5,40
    vleeswaren 5 x 7,00
    cola 1,50
    eieren 1,30
    melk 1,80
    tandpasta 2x 4,00
    tandenborstels 3,00
    kroepoek 2x2 3,20
    patat 1,40
    kroketten 2,00

is 80,40 samen.

Ik had nog rijst/aardappels/zoet beleg/ kieltjes/gehakt/biefstuk en hamburgers/runderlappen/koek/havermout/olies/wraps/ vriezer groentes in huis.

6. Melief

Melief Niet meer actief

80 euro boodschappen budget per week, ik vind het vrij krap om eerlijk te zijn. Maar dat komt vooral omdat wij dierlijke producten zoveel mogelijk biologisch eten en dat is gewoon een stuk duurder...

Deel Deze Pagina