Dat vind ik echt knap. Bij mij is dat voor 2 weken en zijn met zijn 2 en. Ik geef inc verzorg producten tussen 450 en 500 per maand uit Zijn met 2 volwassenen Hondenbrokken komen uit ander potje en dat is ook nog een 20 euro per maand
maar stellen jullie allemaal een budget op aan het begin van de maand dan? of pin je geld wat je mag opmaken? Ik let er echt nooit op. Ik let wel op aanbiedingen en ik koop geen dure dingen, maar ik koop wel gewoon wat ik nodig heb en ik let echt niet op hoeveel ik per week uitgeef.
Ja, als het salaris binnenkomt pin ik 600 euro en ik stop dat in een potje, zo heb ik overzicht over wat ik nog over heb voor de rest van de maand. En ik heb sowieso geld voor eten, mocht er een onverwachte rekening worden afgeschreven
Ik pin ook elke week en moet daar gewoon een week mee doen. Maak vervolgens wel een lijstje wat ik ga eten aan de hand van folders.
Het is niet zo dat ik pin oid maar ik hou in mijn hoofd wel een beetje bij wat ik aan de boodschappen uitgeef om het niet te gek te laten worden
Wij hebben een boodschappen/cadeautjes/tank/kleding rekening. Vanaf de rekening waar het salaris binnen komt schrijven we voor deze uitgaven een bedrag over naar een andere rekening.
Woow dat vind ik echt knap! Dit is toch haast niet mogelijk? Eten jullie dan wel allemaal gezond? Genoeg fruit en groente? Wij zijn nu nog met z'n drieën en reden het soms met het dubbele nog niet
Ja hoor, het gaat gewoon om keuzes maken. bijvoorbeeld macaroni. ik neem volkoren macaroni dat vult beter en is gezonder, dan 250 gram gehakt, een potje tomaten puree, ui, een zakje soepgroenten (0,49 lidl die ik vaak nog met 30% korting koop en dan in de vriezer doe) een bouilion blokje en een beetje Italiaanse kruiden en je hebt een maaltijd voor pak en beet 2 dagen voor 3.00. nu waren de aardappels bij de plus in de aanbieding en heb ik 10 kilo voor 2 euro. daar kan ik tal van gerechten mee maken, zo ook met een pak/zak rijst van 0,50. 5 bananen 1,00 en een zak appels a 1,99. plus vaak nog of er wat in de aanbieding is. Het is echt niet zo heel moeilijk hoor, pus ik kook niet met zakjes en pakjes dus dan ben je al sowieso goedkoper uit.
Wij redden het met zijn drieën ook echt niet met 500 euro... ga echt naar de 800 tot 1000 in de maand. Vanmorgen ff snel de supermarkt in voor het avondeten van vandaag en was al 28 euro kwijt. En dan zit daar nog niets bij van schoonmaak of verzorgings producten. Dan had ik... Knorr lasagnette 300 gram rundergehakt Zakje geraspte pasta kaas Pakje boursin cuisine 2 pakjes seranoham Bakje zongedroogde tomaatjes 2 komkommers Zakje gemengde sla 2 tomaten En dan nog extra wat niet voor het avond eten is Zakje paaseitjes Ons kipfilet (broodbeleg) Ons gekookte worst Oh ja en kooppunten
Ik maak, afhankelijk van hoeveel weken de maand is, 70 euro per week aan boodschappen en 2 tanks benzine ( ca 70 euro ) over naar onze huishoud rekening.
Het rood gekleurde heb ik al niet en dat scheelt toch al behoorlijk wat geld. Ik maak zelf kruiden, sausjes en ik gebruik magere spekreepjes/ gekookte ham (magere spekreepjes koop ik een grote zak en doe ik per portie in de diepvries) de kam en room kaas koop ik budget merk. geraspte kaas maak ik van "oude" kaas blokken. en dan vind ik 800 ook echt heeel erg veel geld.
Ik snap niet dat je dat zo moeilijk vindt te begrijpen? Als je iets luxere producten koopt dan gaat het snel. Echt lekkere kaas, goede vleeswaren (bio), goed vlees (geen varken, gehakt e.d.) goede noten, koffie, wijn, lekker fruit. Koop je dat zelf nooit?
Het is ook denk ik wat je gewend bent, Ik heb vandaag boodschappen gehaald voor 5 dagen eten en ik was nog geen 30 euro kwijt. en dan kan ik van 2 gerechten nog 2x eten ook
Het is echt idd wat je gewend bent. Zongedroogde tomaten (als voorbeeld) kopen wij al nooit. Vandaag had ik dit gekocht bij de lidl voor ruim 16 euro. Hutspot (30% afgeprijsd) 2 zakjes gekruide krieltjes (30% afgeprijsd) 2 pakjes vleeswaren 1 tijger bruin brood trosje bananen 500 gram sperciebonen grote doos champignons 1 ijsbergsla 1 komkommer 1 paprikamix 1 melk 1 toveryoki (yoghurtdrink uit de koeling, geen yoki) 500 gram gehakt 1 kipragout 1 creme fraiche 1 zakje macaroni mini doosjes rozijntjes 2 kip saté (zo'n pakje met 3 stokjes en satésaus) Volgende week moet ik nog opnieuw brood, vleeswaren, zuivel en fruit halen. Ik schat voor nog zo'n 20-25 euro en dan ben ik voor een hele week klaar. (aardappelen, appels, peren, rijst, vlees, luiers, aanmaaklimonade, verzorgingsproducten en schoonmaakmiddelen heb ik nog in voorraad) Ik moet denk ik echt spullen gaan zoeken in de supermarkt wil ik aan de 100 euro per week komen.
Wij zijn hier nu ongeveer 700 euro per maand kwijt, inclusief luiers en verzorgingsproducten. Dit was veel meer. De laatste maanden hebben wij dit geld gepind en in een envelop gedaan, maar zelfs dan hadden we nog een stukje maand over Nu heb ik dit bedrag gepind, 80 euro eruit gehaald voor luiers en billendoekjes (2 kids in de luiers waarvan 1 alleen met slapen) en de rest heb ik verdeeld over 4 enveloppen met daarin 155 euro. Hier proberen we nu van over te houden, maar dit lukt nog niet heel goed. Maar we redden het nu in elk geval wel zonder extra bij te hoeven pinnen. Wij zouden heel goed kunnen bezuinigen, alleen al door naar een andere winkel te gaan, maar de meeste producten hebben we het liefst toch wel een A merk. En we halen gewoon wat we lekker vinden. Wel petje af voor de mensen die het met veel minder moeten /willen redden.
Bij de etos 2 pakken luiers 13 euro Bij de poeisz 16 euro inclusief 2 pakken luiers ( en wat chips die we niet lekker bij de Lidl vinden en wat frituuehapjes) Bij de Lidl 72 euro inclusief wijn. Dus ik zeg netjes gedaan had nog 13 euro over. Hoop volgende week voor 40/50 klaar te zijn