Autostoeltje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kari, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Dames, even een vraagje. Mijn dochtertje van 2 zit in de auto in de Maxi-Cosi Tobi. Tot welke leeftijd kunnen ze hierin?

Alvast bedankt!

Gr. Kari

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Tot 18 Kilo dus dat is volgens mij ongeveer 4 jaar (maar dat verschilt natuurlijk per kindje)

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ligt er aan hoe hard je kindje groeid.
    mijn dochter is bijna 2 en weegt net aan 10 a 11 kilo en mijn neefje van 3 is al 18 kilo (is ook erg lang al) en die zit nu in het vervolg stoeltje.

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Mijn dochter is 2 jaar en 3 maanden maar 15 kilo en 93 cm lang dus ik heb haar net in de opvolger gezet, de groep 2 stoel. Maxi cosi Rodi XR. Ik kon haar niet goed meer in de auto tillen en nu klimt ze er zelf makkelijk in. Ze past er prima in, is ook een stevige tante. Je kind moet in ieder geval ruim 15 kilo zijn voor de groep 2 stoel (anders werkt de normale autogordel niet goed) en/of zodanig lang dat ze boven het huidige stoeltje uit komt.

Groetjes, Charlie

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Omdat mijn dochter uit de maxicosi begint te groeien heb ik voor mijn zoon een andere stoel gekocht zodat zij in de tobi kan.
    Het is wel even zoeken geweest want ondanks dat mijn manneke al 3 jaar is weegt hij nét 14 kilo.
    Ik heb de stoel van de HEMA gekocht. Voordeel daarvan (naast de schappelijke prijs) is dat er een 5 punts gordel inzit. En als hij groot genoeg is kan de 5 punts gordel eruit en kan de gewone autogordel dienst doen.

Deel Deze Pagina