Hoeveel geld zijn jullie weekelijks kwijt aan boodschappen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Nee, helaas was dat maar. :( Wel de drogist maar dat zijn producten die je ook bij een supermakrt kan halen. Ik vind het ook hoog maar het lukt ons niet om te verlagen.

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    probeer eens de locale boer (hier kilo spruiten soms voor maar 50cent!) en de dure luxe producten te schrappen :) kan niet bestaat niet denk ik maar.

3. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    2 volwassenen en een baby van een half jaar plus twee katten probeer ik elke week op 90€ uit te komen zonder de voeding en luiers

4. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Maar wat is dan luxe ? ik zou echt niet weten wat ik kan scrappen

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Misschien wat tips;

Kijken naar het vlees, wij halen alles in de aanbieding/op datum en ga niet meer dan 2,- per dag aan vlees betalen.. Meestal zitten we op 1/1,50 euro voor vlees.

Groente/fruit kan soms veel schelen op de markt

Kook voor 2 dagen. Zo eten wij bijvoorbeeld 2 dagen achter elkaar verse stoofperen. We hebben dan 2 kilo voor 2 euro genoeg aan voor 2 dagen.

Pakken vla/yoghurt ipv luxe toetjes.

Brood kost hier vers bij de bakker op de markt maar 3,50 voor 3 broden.

Hopelijk heb je hier wat aan :D

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Voor ons 2 50 euro in budget. Maar vaak maar 25 a 30 euro.
    Voor de dieren meer. We hebben er ook nogal wat.
    Vissen 2 potjes voer per 2 maand a 15 Euro stuk. Dus 15 per maand. Plus plantjes per maand a 5 euro.
    Katten per maand 5 euro.
    Honden per maand 35 euro
    Kippen per 3 maand voor 12 euro. Graan 15 euro. Dus ongeveer 8 50 per maand.
    Voor de dieren dan ongeveer: 80 euro per maand. Tja. Dure hobby haha

7. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    2 volwassenen en een baby van 15 weken.
    Wij doen een keer per week boodschappen voor rond de 80 euro. Verzorgingsproducten en wasmiddel koop ik vaak groot in de aanbieding, dus dat komt er dan nog bij. En meestal halen we eens per week nog wat makkelijks voor het avondeten, zoals kippenpootjes, chinees, vis, pizza etc.
    Voor de baby zijn we gemiddeld 20 euro per week kwijt (luiers in de aanbieding, welke ik dan ook groot inkoop, en een pak Nutrilon).
    Dus alles bij elkaar komen we gemiddeld wel op de 125,- uit.

8. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Wij zijn met twee volwassenen, 1 peuter en een kat (op speciaal voer). En zijn 40/50 euro per week kwijt.

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wat wij nu doen zijn vooral: geen voorgesneden dingen kopen. alles vers maken (dus geen pakjes en zakjes of pannenkoekenmixen, maar zelf maken)
    ipv dure sap veel meer thee en siroop drinken.
    wat ik ook al zei, de lokale boer scheelt je bergen aan geld en het is vaak nog van betere kwaliteit.
    we doen meestal bij de lidl boodschappen, komen daar eigenlijk altijd erg goedkoop uit.

10. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    maar ik woon in een stad. We hebben hier geen boer of iets dergelijks. Aanmaaklimonade drinken we al. Lidl komen we om de week. Vers gesneden, koop ik alleen sla maar dat kan idd wel anders. We kopen wel veel a merken. Zou dat het zijn?

11. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

#51 chantal1985, 10 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2014
    Dat scheelt zeker. Ik was altijd best wel merkvast. Ben opgegroeid met A-merken. En ik zei altijd niet anders te lusten. Beetje een verwend nest dus, haha. Maar sinds ik moeder ben, ben ik daar over na gaan denken. Wil ik dit aan m'n dochter meegeven? En is goedkoper echt minder qua smaak, of zit dat in m'n hoofd? Dus hup, knop om, en gewoon eens proberen. En soms is dat een succes, en soms niet. Ik ben met veel producten nu echt over op goedkopere varianten. Het is soms dubbeltjeswerk, maar totaal scheelt het echt. Om maar even een vb te noemen; laatst moest ik pesto (uit een potje) hebben en normaal kocht ik die van merk; Grand'Italia of Bertolli. (2,38 euro) Maar nu nam ik, op aanraden, eens die van de AH Basic (0,89 cent) Dat scheelde toch mooi 1,50 euro, en was nog lekkerder ook.

Verder koop ik bijv. vlees op datum met 35% korting, en vries dit in. Ook gaan er twee hele broden doorheen in een week, dus koop ik die vaak in de bonus, en leg m'n vriezer vol. En ik doe altijd op de maandag 's morgens de boodschappen, en dan gelden vaak de aanbiedingen v/d week ervoor ook nog. Soms kom ik dan toch nog iets tegen dat ik die week ervoor gemist had, bijv. Verder eten we bijna elke week wel iets voor twee dagen. Bijv. soep, nasi, etc. Verder veel vers. En eten we 2x p/w geen vlees.

Besparen bij ons is geen 'must'. Maar het is altijd lekker om meer over te houden. De Lidl zit hier niet echt dichtbij, dus kom ik alleen als ik echt veel groenten/fruit nodig heb. Dus voornamelijk AH en Dirk hier.

12. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Is per week verschillend van de week was ik 50 kwijt voor 2 volwassenen en 1 kind van 4. Maar heb ook weken er tussen van 70. Dus meestal ergens tussen de 50 en 70. En daar zit dan ook nog bij in 4 x brood voor de hele week bij de bakker weg en vlees komt bij de bio en slager vandaan. Verder koop ik alles vers en heb ook alleen maar a merken en doe dus boodschappen bij de jumbo. Verzorgingsproducten haal ik 1x in de 3 maand bij de op is op of in de aanbieding bij de kruidvat of trekpleister en ben dan ongeveer 30 a 40 euro kwijt.

13. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Twee volwassenen en een kleine van 4 jaar: tussen de 50 en 80 euro per week.
    Voor mij is dit redelijk veel, 2 jaar geleden zaten we nog op de 40 tot 60 euro per week, maar ook de kleine meid eet nu flink door.

Wel hebben wij wat luxe ingevoerd doordat we beide fulltime werken en daarbuiten graag meer tijd aan elkaar, gezin en onze kat en hond besteden.
    Dus:
    Boontjes kant en klaar
    Sla gesneden (ok niet altijd maar soms wel)
    Naast aardappelen neem ik als we stamppot eten altijd kant en klaar aardappels mee
    Als er lekkere ovenschotels (vlees) in de reclame is neem ik gelijk een paar pakken mee voor in de vriezer
    Normaal maak ik stoofpeertjes altijd zelf, maar net als gisteren hadden we er trek in, maar druk schema, dus heb een kant en klaar pakje mee genomen

Daar tegenover haal ik dan wel weer alles bij de Lidl, wat op die dingen regelmatig flink scheelt als ik het vergelijk met de foldertjes die binnen komen van andere supermarkten.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat was in NL iets onder de Eur 200,- per week voor twee volwassenen en twee kinderen destijds. Kochten wel vnl. vers, gezond, veel duurdere vissoorten en biologisch vlees. Dan tikt het snel aan. :)

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    €50 pw inclusief luiers en af en toe nog een pak kv.

dit is voor twee volwassenen en een tweejarige die met de pot mee eet.
    Ik kook pakjesvrij en hebben altijd veel groente en fruit. Moet wel zeggen dat ml vaak op zijn werk eet smiddags dus zijn lunch zit er niet bij.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Rond de 125 euro. 2 volwassenen, 4 kinderen. Incl luiers ed, excl flesvoeding (van verzekering) en vlees (kopen we groot in).

Kook zonder pakjes, veel bij de Turkse winkel en Lidl.

17. Porsche

Porsche Niet meer actief

100 Euro inclusief alles en we zijn met zije 5e :)

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou jouw boodschappenlijstje wel een willen zien;) dus wat je koopt in een week en wat je daarbij die week eet.

19. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik denk rond de 70 a 100 euro met twee volwassenen. Doen boodschappen bij jumbo/albert heijn en brood en vlees halen we op dorp.

20. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    #60 mavi derya, 11 okt 2014
    Laatst bewerkt: 11 okt 2014
    Hier ongeveer 100 euro per week inclusief luiers en 1x per maand naar de turkse winkel die belachelijk duur is..

wij zijn met 4 en de 5de opkomst

Deel Deze Pagina