Hoeveel geluidsoverlast van de buren accepteer je?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzb, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Hoi meiden,

We hebben hiernaast een buurjongen, puberleeftijd. Houdt natuurlijk van lekker muziek, allemaal prima. Maar hij lijkt dan ding steeds harder en harder te zetten. Bij de slaapkamer van mijn zoontje hoor je duidelijk de bas dreunen. Terwijl deze huizen heel erg goed geïsoleerd zijn. Je hoort normaal gesproken nooit wat. Nu slaapt mijn zoontje er wel doorheen, maar toch irriteer ik me eraan. Wij horen het ook, weliswaar wat zachter.
    Het is ook op alle tijdstippen van de dag; overdag, vroeg op de avond, maar laatst was het even voor middernacht nog:$

Dus, wanneer ga je de zeurbuur uithangen?;):D

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik zou er pas wat van zeggen als je er niet van kan slapen of je zoontje er wakker van wordt..of bijv de TV niet meer hoort of geen normaal gesprek meer kan voeren of het je gewoon echt mateloos irriteert...

3. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou wel vragen of het wat zachter mag. Op regelmatige basis de bass van de buurjongen door mijn huis hebben dreunen zou voor mij genoeg reden zijn ook al heb ik er niet direct 'last' van.

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Een beetje fatsoen en rekening houden met de buren kan geen kwaad. Ook als je zoontje er gewoon doorheen slaapt vind ik het niet fatsoenlijk dat de muziek zo hard staat dat je weg zit te dreunen.

Mijn vorige buurjongen kon er ook wat van en daar zijn we regelmatig wat van gaan zeggen. Dat hoeft niet meteen op een boze of zeurderige manier. Gewoon vriendelijk vragen of de muziek zachter kan hoeft helemaal niet als zeuren over te komen.

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Is hij niet binnenkort jarig?? Dan kan je nl een goeie koptelefoon geven...

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als je je er aan irriteert is het tijd!
    Wij kregen het verzoek om 's zomers de rolluiken aan de achterkant zachter open te doen omdat de buren met de ramen open slapen.
    Geen probleem dus gedaan.
    We hadden er zelf geen erg in.
    Het was een normale tijd overigens vaak na 7 uur maar daar hadden ze last van.
    Dus ik zou het niet verder op laten lopen voor jezelf nu het kookpunt nog niet bereikt is!

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik zou het gewoon netjes vragen of het geluid een beetje minder kan, lijkt me niks mis mee.

8. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zodra ik het overlast vind.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als je je eraan begint te irriteren, zou ik er vriendelijk iets van gaan zeggen.

Zeg je er niks van, dan is de kans aanwezig dat buurjongen de bas steeds harder gaat zetten. Omdat hij in de waan verkeert dat niemand er last van heeft!
    Als niemand er iets van zegt, hoe moet hij dan weten dat je last van zijn dreunmuziek hebt?!?

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik zou het ook fatsoenlijk aangeven.
    Ik zelf irriteer mij heel snel aan lawaai van de buren, daarom wonen wij ook vrij tussen de landen hihi.

11. penseel

penseel Niet meer actief

Als het op je zenuwen gaat werken. Nu dus.

Niet speciaal over de hele dag beginnen maar voornamelijk de avond.

Je geen zeur wilt zijn. Dat ook zo zeggen. Maar toch je klacht er bij neer leggen.

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Onze buurjongen heeft soms ook loeihard muziek aan. Er zit zelfs een huis tussen en de bass voelen we op de bank. Dat hoor ik 1 avond aan, maar de tweede avond sta ik echt wel aan de deur. De buren aan ons vast, dus echt naast hem hebben er ook zo'n last van. Maar durven niks te zeggen omdat ze bang zijn voor ruzie. Overdag maakt me niet veel uit, maar als mijn zoontjes op bed liggen ga ik er heen

13. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik zou het wel vragen nu.. maar alleen zeggen over de late avond..
    overdag mag hij dat volgens mij gewoon doen toch?

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als iets 'mag' wil nog niet zeggen dat je het maar moet accepteren. Onze buurvrouw draaide ook veel muziek. Elke dag, maanden achter elkaar hoorde ik dezelfde CD van Adele.
    Het mag idd. Kon ook nog prima een gesprek voeren, maar hier heb ik toch wel wat van gezegd.

15. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Gewoon over de avond of lastige tijdstippen melden, z.s.m.. Vertel dat je het vervelend vindt om te 'zeuren', maar toch wat wil melden.

Als ik zoiets onbewust veroorzaak, zou ik het willen weten. Liefst ook zo snel mogelijk, zodat er geen langdurige irritatie is gaan spelen. Dat is voor jezelf vervelend, maar ook voor de buren. Die merken dat wellicht een keer over een half jaar, en denken dan vast terecht: 'had dat eerder gezegd'!

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Zou gewoon even heen lopen en vragen of hij s avonds en sowieso s nachts het geluid zachter kan zetten.

17. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hoe eerder je er iets van zegt, hoe beter.
    Want voor je het weet ga je je aan steeds meer dingen van hun irriteren. Dit kun je voorkomen door er gewoon rustig en vriendelijk over te praten en een oplossing te overleggen.
    Continu de bass horen zou ik erg vervelend vinden, zeker 's avonds dus daar zou ik absoluut wat van gaan zeggen.

18. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik accepteer een hoop, maar bij ons in het complex woont er 1 die het geweldig vind om zijn muziek or wat dan ook zo hard te zetten dat mijn vriend er wakker van word en ik het zelfs boven de tv uit hoor.
    We hebben met meerdere mensen al staan luisteren en kijken waar het vandaan komt maar het is niet te vinden, zo irritant.

Als het midden in de nacht is zou ik er zeker wat van gaan zeggen. Zijn ze gek geworden :$

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Na 11 à 12 uur 's avonds in de week zou ik gaan klagen. Of als ie de boel al zou opendraaien om 6 uur 's ochtends.

Tenzij hij echt een party is aan 't geven waar ze 50 huizen verder nog van kunnen genieten zou ik me bij de rest op een deftig uur gewoon neerleggen.
    (En zelfs bij die party zou ik een paar keer per jaar nog iets hebben van "hij doet maar".)

Ik ben kennelijk nogal tolerant op dat vlak :).

Ik heb overigens zelf meer last van mensen die persé om 6 à 7 uur 's ochtends moeten beginnen kabaal maken dan mensen die 's avonds muziek op hebben staan of een feestje hebben.
    Maar dan vloek ik meestal es inwendig en daar blijft het ook bij ...

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ik accepteer redelijk wat qua geluid en qua stank ook. Ja sorry ik wil niet weer een andere discussie starten maar onze buurjongen rookt wiet en daardoor kunnen wij vaak niet in onze tuin zitten, de was ophangen enz. Best vervelend, maar gelukkig gaat hij ook gewoon naar school/werk (?) dus het is niet dagelijks en de hele dag. Andere buren kunnen soms weer heel erg harde muziek draaien, gelukkig niet zo vaak.
    Heb van beide nog nooit iets gezegd omdat het mij lijkt dat ze van ons ook e.e.a merken, met 2 kleine kinderen. De ene buurvrouw heeft trouwens wel gezegd dat ik het moet aangeven als ik heel veel last heb van de muziek.

Deel Deze Pagina