Hoeveel geluidsoverlast van de buren accepteer je?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzb, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb een buurman die van hardcore houdt. Hij heeft ook een beetje een omgekeerd dagritme; dus meestal rond 3-4 uur barst het los. Maar gelukkig ligt onze slaapkamer aan de andere kant en hoor ik het niet echt. De buurman aan de andere kant gaat wel eens stennis schoppen - maar ik vind het dat niet waard. Het klinkt een beetje als een wasmachine op de achtergrond.

Wanneer het te hard is of na baby-bedtijd ofzo, dan loop ik er even naartoe. Dan bel ik aan, vraag ik hoe het met hem gaat en of hij misschien een klein beetje zachter kan. Dat doet hij dan ook vriendelijk en dan wensen we elkaar nog een fijne dag. Hij is verder een aardige jongen en als je gewoon met elkaar in gesprek gaat, komt het wel goed.

De andere buurman is een l*l, die doet het erom. Die heeft expres een motor gekocht om tien minuten stationair te laten draaien elke ochtend om vervolgens met een bruut lawaai weg te rijden en terug te komen. Toen hij merkte dat er meerdere buren last van hadden, ging hij een lawaaierige motor kopen. Hij is gewoon een asociaal figuur. Soms komt hij om half 12 ofzo thuis op dat stomme dingen en maakt hij weer expres herrie. Ik kan jullie op een briefje geven dat ik ons kind ook niet zo snel sus de volgende ochtend. Dan mag hij ook gillen en schreeuwen, etc. Expres alleen aan die kant.

Het ligt gewoon net aan hoe de verstandsverhouding is. Ik zou gewoon altijd chill proberen te blijven, zodat je de eer aan jezelf houdt en weet dat jij niet degene bent die problemen veroorzaakt.

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Ik hoor mijn buren eigenlijk nooit maar als het in huis helemaal stil is en bij hun is bijv een kind aan het huilen dan hoor ik het pas (als ik geen tv aan heb en echt geconcentreerd aan het luisteren ben). Ik zou zelf pas klagen als je ook echt last hebt van het geluid. Als ik het alleen zou horen als ik me er echt op zou focussen dan zou het mij niet waard zijn om er over te klagen (terwijl ik hele aardige buren heb).

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Wanneer ik er last van heb. Dat is meestal als het z'n 3-4 dagen achter elkaar voorkomt.

Mijn buren (kinderen) hadden voor het handje als papa om 06.00 de deur uit stapte de boel af te breken. Na 6 weken ben ik toen ik vader zag het even gaan melden. Daarna nooit meer gebeurd hahaha.

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik zou ook gewoon op vriendelijke toon vragen.

Heb zelf buren met 3 honden die continu blaffen als ze alleen thuis zijn (wat echt vaak gebeurt). Soms wel heel irritant maar heb er nog niks van gezegd, ik speel namelijk piano en zing klassiek; zeker van mijn hoge noten moeten ze echt weleens last hebben :p Maar nog nooit wat over gehoord.

Heb wel in de kraamweek alleen piano gespeeld met het 'studiepedaal' (dan dempt het en klinkt het niet door), ook al zei buurvrouw dat ze er totaal geen last van had.

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    OMG dat wordt je toch zat na maanden?? Ik kan heel lang hetzelfde nummer of nummers luisteren, maar maanden?? En dan ook de hele dag??
    Ik luister zelf heeel veel muziek, ook wel elke dag, maar nooit heel hard.
    Soms zet ik hem hard als ik wat klusjes doe in huis, maar dan zijn onze buren ook niet thuis. Als ik weet dat ze wel thuis zijn doen doe ik het of niet, of maar heel even. Maar nooit de hele dag, daar wordt ik zelf gek van:D
    Als je je eraan ergert dan zou k er gewoon wat van zeggen.

Deel Deze Pagina