hoeveel geven aan bezorgers??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

ik ook, daarom opende ik het ook aangezien vriendlief en ik ook nogal verschillen van mening.

2. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Wij geven 5 euro aan de bezorger van de krant..
    en met sint hangen we een chocoletter aan de deurklink..
    Anderen die aan de deur komen krijgen 1 euro..

3. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    waarvoor bellen ze dan aan? hebben ze dan een kerstkaart ofzo? hier wordt dat dus helemaal niet gedaan...

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    een paar jaar geleden wist ik niet wat hier de bedoeling van was, en heb het kaartje aan gepakt, gezegd "jij ook fijne feestdagen" en de deur dichtgegooid :D

van de week stond er een manneke aan de deur, maar ik had helemaal geen kleingeld in mn portemonnee....heb dit ook tegen hem gezegd, maar vond het zo sneu
    Meestal geef ik tussen de 50 cent en een euro...net wat ik in mn portemonnee heb zitten
    Ze moeten het toch maar willen doen, foldertjes rondbrengen door weer en wind, met een fietstas waar ze bijna onder doodvallen, het is gewoon echt een k*t baantje, wat niet goed betaald, maar op die leeftijd kunnen ze nog niet veel anders
    van mij mogen ze best een extra'tje krijgen met de feestdagen...maar ik had dus niks en vond het echt lullig voor het manneke

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier zijn het meestal mensen van in de 40 of 50.. En die laten dan hun jonge kinderen helpen. Maar goed, maakt niks uit. Net was er weer 1 die heeft niks gehad want ik heb geen losgeld in huis.

6. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Voor de krant gaf ik altijd wel (toen ik die had)
    Maar folderbezorgers niet. Ze bellen idd aan met een klein kaartje met gelukkig nieuwjaar en ik ben ook zo dat ik dank je zeg en de deur sluit. Moet je dan zien hoe ze weglopen of wat ze zeggen... Tja, ik vind het niet nodig dat ze dat doen. En krant vind ik nog weer anders, die MOET je elke dag, door weer en wind voor een bepaalde tijd in de bus gooien. Als ik zie hoe het hier met de folders gaat: valt geen pijl op te trekken wanneer je ze krijgt, of je ze allemaal krijgt en hoe ze dan eruitzien. Ook is het moeilijk om de klep van de brievenbus dicht te doen blijkbaar, en door de tuin lopen is de normaalste zaak van de wereld... (En ook vaak genoeg gevraagd of t iets anders kan, maar luisteren is ook moeilijk) Nou, reden genoeg om van mij niets te krijgen...

7. mona23

mona23 Niet meer actief

hier werkt de bel niet, dus geen last van. Weet ook niet of ik wat zou geven, hier loopt ie regelmatig door de tuin..
    Ik vindt wel regelmatig zo'n kaartje in de bus.

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Toen net hadden we er weer één aan de deur. Maar ik had niet anders als een briefje van 10. Dat vond ik een beetje veel van het goede. Dus ik zei hem dat ik hem graag een euro wilde geven, of hij dan 9 euro kon wisselen... Dat kon hij.

Maar is dat raar? :)

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee hoor. helemaal niet.

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik geef niks... Ik weet nog van vroeger dat iedereen zo rond kerst een krantenwijkje nam, om de fooi;)
    Dus nee ik pas daarvoor.
    Ik krijg ook nooit fooi op mijn werk;)

Moet zeggen dat als ik lid zou zijn van een dagblad (hebben we dus niet) dan zou ik wel wat geven. Deze krant moet iedere dag en voor een bepaalde tijd...

11. mendy

mendy Bekend lid

27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    Ik geef ze nooit wat omdat ze nooit bij ons komen.. :D
    Zelfde als mensen met collectebussen die zie ik ook nooit..
    Wij liggen veel te afgelegen..

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Oh ok. Altijd ook beter dan niks he. :)
    Misschien was hij ook wel blij met ingewisseld geld, want het zat allemaal in zijn broekzak en dan word die broekzak wel erg zwaar....

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vind het ook niet stom hoor waardevol.. juist lief :) dat je de moeite doet.. de meesten zouden zeggen: tja.. alleen 'groot' geld.. dus dan maar niets.

over: alleen een wijkje voor deze periode: Toen ik eenmaal ging stoppen met mijn wijk (gidsen) ben ik juist doorgegaan, tot in januari. Echt niet dat ik m'n wijk opgaf vóór deze periode voorbij was... Dus ik zou eerder denken dat er in januari veel wijkjes vrijkomen, dan in december..

14. tulip

tulip Niet meer actief

waardevol, vind het ook niet raar hoor, je neemt tenminste de moeite om iets te geven. Je had ook kunnen zeggen: ik heb niks.

15. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hmm vind het altijd moeilijk.

Kijk, dagbladbezorgers krijgen uiteraard wat, maar die reclame-folder-gooiers??? Zij zijn 1 keer in de week met 2 uurtjes klaar....
    En tsja, postbodes komen toch ook niet aan de deur?

Toen ik vroeger zelf een wijkje had, had ik niet eens het "lef" om aan de deuren te gaan... vind het eerlijk gezegt ook een beetje onbeschoft. Ik ga op mijn werk toch ook niet aan elke klant fooi vragen?

Anderzijds vind ik het ook wel sneu om ze te laten staan.....

Kweet het dus nie zo goed

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Athina en Tullip, dan heb ik dus niks raars gedaan! ;)

17. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Tjonge wat weer een belachelijke reacties zeg! Laat iedereen toch in zijn waarde en accepteer eens een keer dat de een zo denkt en de ander zo.... Altijd maar dat harde commentaar op een ander zijn menig bleghh!

(sorry ben het even zat)

18. mol81

mol81 Niet meer actief

Wij geven €5 aan de bezorger van ons dagblad en €1 aan de bezorger van het huis-aan-huis gebeuren. Ik vind dat de dagbladbezorgers eens per jaar een traktatie verdienen en als ik zie dat de krant altijd keurig bezorgd wordt en voor 6u in de bus ligt door weer en wind, vind ik €5 heel keurig.

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee vind ik niet raar, hij zal wel een beetje gebaald hebben :D hij zag 10 euro in het bereik en toen werd het er een :p

20. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik heb 2,50 gegeven aan de folderjongen. Hij bezorgt hier altijd netjes op maandag en alles zit netjes verpakt in een pakketje met plastic eromheen ivm het weer.
    Ach en hij was de enige aan de deur.

Heb vroeger ook jaren kranten en folders gelopen, maar deed dit toen eigenlijk nooit...durfde het ook niet om geld te vragen. Gooide het kaartje gewoon tussen de krant of folders ;)

Deel Deze Pagina