Het zegt meer iets over jou dat je anderen suffige mutsen noemt omdat ze nou eenmaal een andere mening hierover hebben dan jij :x Whatever... Anyway, voor de anderen: ik denk ook dat het er gedeeltelijk mee te maken heeft wat je gewend bent. Ik ken het hele fenomeen niet en was vorig jaar echt zeer verbaasd om het mee te maken. Als je niet beter weet, en/of het zelf als kind ook hebt gedaan kijk je er al snel heel anders tegenaan denk ik. Mn vriend was het ook totaal niet met me eens, die deed het vroeger zelf ook en vindt het geheel normaal. Maar ik ben ook niet zo van de fooien. Ook dat vind ik een beetje onzin eerlijk gezegd. Ik weet nog dat ik vroeger in een winkel en ook als kamermeisje heb gewerkt, en beide verdiende echt voor geen meter. Een vriendin werkte in de horeca en verdiende beter, en haalde ook nog eens allerlei fooien binnen. Ik vind dat systeem gewoon een beetje krom. Kijk als je het wil doen, prima hoor! Zolang het maar vrij staat. Ik heb wel eens rare gezichten gekregen omdat ik géén fooi gaf (doe ik meestal wel trouwens, uit beleefdheid) en hierboven word je voor krenterig en suffe muts uitgemaakt als je de foldermensen geen extraatje geeft Ja kom op, waar zijn we dan mee bezig. Dan is het geen vrijblijvendheid meer, maar een verplichting en dat staat me ontzettend tegen.
Ik denk ook wel dat het ermee te maken heeft of je het gewend bent of niet. Mijn vader is best een krent (heeft de oorlog meegemaakt etc) maar de krantjesbezorger gaf hij dan altijd wel iets, en heb dit zelf ook zo meegekregen. Heb zelf ook weleens per ongeluk gewoon de deur dicht gedaan zonder iets te geven en kreeg toen ook nogal rare blikken thuis, dus dacht echt dat het not-done was om niks te geven. Maar blijkbaar verschilt het nogal hier te lezen.
Ik denk eigenlijk niet dat miniman het letterlijk bedoeld.. misschien kan ze zelf (of hij?? miniman?) zelf uitsluitsel geven.
hoe bedoel je dat hij het niet z letterlijke bedoelt? Ik weet dat het internet is.. maar als er termen komen als suffige mutsen, krant door de stront halen.. Zou ik echt niet weten hoe ik die anders moet interpeteren
dat van door de stront halen lijkt me (suffige mutsen kan ik niks over zeggen haha). Wanneer je zegt dat iemand maar in de stront moet zakken is dat ook niet letterlijk.. zo zag ik het meer. Maar misschien horen we het nog.
ik krijg jammer genoeg geen folders.val net buiten boekel. maar de kranten jongen zag ik s,morgens en even een 2,50 geven.
hier heb ik ze echt nog nooit gezien met een kaartje. ze zouden hier ook niks krijgen, niet omdat ik het ze niet gun, maar omdat ze altijd de folders maar half in de bus stoppen. heb altijd een kapotte weekkrant en als het regent/sneeuwt een zeiknatte. dus vanwege dat zouden ze niks krijgen, anders zou ik 50 cent of zo geven.
Sorry hoor dat ik elke 50cent om moet draaien om ons hoofd boven water te houden, Ben ik dan een suffe muts? nou dat intereseert me dan echt geen ene bal! Ik doe altijd alles voor andere, probeer iedereen te helpen, geef wat ik kan missen weg maar wat ik al eerder zei, krant of folder bezorgende pubers hebben niet de hoogste prioriteit!
Nee maar je begrijpt zelf ook wel als iemand tegen je zegt dat je door de stront kan zakken dat het niet lief bedoeld is..
Tja liever een zeikwijf, suffe muts etc dan asociaal ..... iets wat weer op jou van toepassing is. Niemand bepaald voor een ander of ze wel of niet geven aan bezorgers. De termen vrekkig en gierig zijn hier ook al een aantal keer voorbij gekomen? Waarom omdat we ons geld niet aan de bezorgers geven? Sorry, maar 50 cent is ook geen kapitaal, ik geef nog liever niets dan 50 cent bijvoorbeeld. Ik geef mn geld liever aan mensen / organisaties waarvan ik zeker weet dat het goed besteed wordt en niet aan een avond feestvieren door een dronken puber. Fooien... nee, ook niet. Niet in de zin van fooi, wel in de vorm van afronden als het bedrag daar naar is. Heb trouwens ook nog nooit een serveerster bij de tafel gehad die er om liep te schooien.
Ahjoh waarom maken jullie je zo druk om Minimans uitspraak. Ik begrijp haar uitspraak wel enigzinds. (Haar A en Btje iig). Je maakt die jongekids der hartstikke blij mee! Das toch ook een fijn gevoel! Als ik een centje kan missen en zij hun werk goed hebben gedaan krijgen ze echt wel wat van ons (mits mijn vent niet opendoet )
dit is toch ook gewoon onzin.. Alsof iedere puber die kranten loopt zich volgooit met drank? Er zijn er zat die keihard werken voor normale zaken hoor.
Is geen onzin, dr zijn een aantal oud bezorgers in dit topic die zelf hebben gezegd dat ze van het geld eens lekker konden gaan stappen. Dat het voor iedereen geld dat zeg ik ook niet. Tis maar net wie zich daarbij aangesproken voelt.
Ik geef niets omdat: * het hier geen gewoonte is om aan de deuren te schooien * ze al een slaris ontvangen voor hun werk * ik het onzin vind en mijn geld liever aan mensen/organisaties geef waarvan ik vooraf weet dat het goed wordt besteed. Mijn keus ... kun je toch gewoon respecteren, verklaar de mensen die wel geven toch ook niet voor gek en roep ze op het matje waar ze wel niet mee bezig zijn?
Kan het best respecteren hoor.. je moet het zelf weten. Neem aan dat jij je kind over x aantal jaar dan ook verbied om langs de deur te gaan terwijl alle andere collega'tjes wel wat extra centjes gaan ophalen aan het einde van het jaar? Overigens schooien ze niet, ze geven je een kaartje en wensen je fijne feestdagen, de keus is aan jou om iets te geven.