Wat zou het je in vredesnaam boeien wat iemand anders aan een bezorger geeft. Volgens mij is het nog steeds niet verplicht dus: 1 je geeft wel wat 2 je geeft niks Fijn he, die keuze!
Je respecteert het dus blijkbaar niet, want je blijft er op ingaan bij dr. Waarom haar eigen kind erbij betrekken? Daar gaat het toch niet om?
Wij geven ook niets.. vind het onzin... ze hebben zelf voor dit werk gekozen dus of ze nu door weer en wind lopen dat is dan aan hun zelf. Ik werk in de thuiszorg en loop ook door weer en wind ... ga dan toch ook niet bij mijn clienten mijn hand omhoog houden? Nee dan mag ik voor ''sommige'' dan gierig zijn, maar zo denk ik er over.
Als mijn kind dr voor kiest om bezorger te worden, lijkt me sterk hoor want ze kan dr centen ook verdienen in ons eigen bedrijf....maar goed stellllll dan zal ze nog niet bij de deuren gaan schooien omdat ze het a: niet meekrijgt vanuit collega bezorgers omdat het bij ons in de omgeving niet gedaan wordt. Ze zal dan de 1ste zijn die het zou doen. B: als dr een andere bezorger er mee gaat beginnen in onze omgeving, zal ze meekrijgen hoe wij als ouders daar over denken en het voorbeeld vanzelf over gaan nemen ... en dat is tevreden zijn met wat je werk je oplevert en niet om extraatjes gaan schooien. Jij vind het dan geen schooien, ik wel .... 51 weken per jaar pleuren ze de folders etc maar in brievenbussen...in welke staat de bewoner ze nog kan lezen boeit niet, met een beetje mazzel want dr verwdijnen ook genoeg in sloten en bosjes. Net die ene week in het jaar moeten ze bij de deuren langs? waarom om de kerstwensen???, ze kunnen het kaartje ook net als de rest van het jaar samen met de folders en kranten in je brievenbus gooien....we kunnen immers toch lezen, ze komen de krant ook niet voorlezen dus het kaartje hoeven ze ook niet voor te lezen. Maar goed, schijnbaar bevinden we ons in 2 verschillende kampen en is het beter als we deze discussie gaan staken, wordt het toch nog gezellig zo in de week van kerst.
ik respecteer het wel hoor haha..maar op dat gebied doen 'wij Hollanders' onze naam natuurlijk wel weer eer aan. Ben inderdaad benieuwd of zo'n moeder dan zegt.. 'Nou pietje, je gaat echt niet de deuren langs hoor, dat is zo schooierig'. Ik zou dat zelf namelijk niet doen wanneer mijn zoon of dochter op die leeftijd kranten loopt, gun het hem of haar namelijk wel een extra zakcentje.
Ik deed t vroeger zelf ook, Ik wenste goede feestdagen, gaf een eigen gemaakt kaartje (had ook niet zo'n hele grote wijk )en draaide me weer om om weg te lopen.. Als ze me dan terugriepen dan ging ik terug.. Hier geven ze een kaartje.. mompelen ze iets over feestdagen.. toen ik ze hetzelfde wenste en zei dat ik weer naar boven moest omdat de kids in bad zaten (oudste 2) bleef ie gewoon staan. hij hield nog net zijn hand niet op. Dat vind ik niet netjes (en dat is zwak uitgedrukt). Het schijnt dan bijna normaal te zijn dat je iets geeft. Dat vind ik dus niet. buiten dat was dit een jongetje die hier nooit iets rond brenge. zijn ouders doen het t hele jaar en nu met kerst komt ie zelf t geld op halen.. ja daaaaag.. buiten dat komen er hier wel 7 langs per week.. ik begin er niet aan.. heb ook nooit contanten in huis dus heb ook eigenlijk nooit iets.. jammer dan.. Als ze nu welgemeend goede feestdagen kwamen wensen zonder de verwachting er geld voor te krijgen vind ik het heel anders.
Heb je stuk nu gelezen pcootje, en denk dat dat eerste stukje idd de discussie opleverd. Ik ben namelijk niet anders gewend, weet niet beter als dat alle bezorgers dit doen en vond het daarom 'raar' dat sommigen zo reageren. No offence.
Het is gewoon een extra'tje. Ze krijgen gewoon loon en als iedereen ze een euro geeft is het lekker verdienen. Ik geef meestal iets van 50 ct en soms heb ik geen losgeld dus dan krijgen ze niks.
Wat heeft dat nou weer met 'wij hollanders' te maken? Je ziet hier toch genoeg 'hollanders' reageren die wél iets geven?
Hier krijgen ze niets. Sowieso heb ik de bel er niet op, dus ik hoor ze ook niet. Vorige week zag ik toevallig zo'n kereltje langs komen en toen heb ik de deur open gedaan. Wat meerdere al zeggen: hij mompelt iets over feestdagen, drukt me een kaartje in de handen en blijft wachten... Ze bezorgen de folders altijd te laat of niet, dus daarvoor krijgen ze sowieso al niets. En bovendien worden de kranten en folders maar tot halverwege de brievenbus gestopt. Daardoor wordt het zo vreselijk koud in de gang en boven (we hebben een brievenbus waar niet zo'n tochtstrip in kan). Ik heb ze al heel vaak gevraagd of ze het eens door willen duwen tot het op de grond valt, maar dat weigeren ze. Dan hoeven ze ook echt geen fooi te verwachten
het zijn zeker niet altijd kinderen. wij hebben al jaren een oudere vrouw die door weer en wind de bolderkar vollaad en de wijken doorgaat met der kranten. soms helpt kleinzoon mee. heel erg lieve vrouw, lacht altijd en hoort er nooit klagen. elke week op woensdag en zaterdag ligt de krant op de mat. Ze ziet er naar uit dat ze echt niet veel geld te besteden heeft maar ze werkt der echt uit de naad. dit moet beloont worden en geef haar zeker een extratje en voor der kleinzoon een lekkere chocokerstman. ze werkt zoals ook veel jongeren doen. ze kunnen ook thuis genieten van een uitkering wat veel lekkerder verdient ik vraag me af of die mensen die zo klachen dat het niet hard werken is zelf wel is folders of kranten heeft bezorgt. het is zeker zwaar werk en je verdient echt slecht. ik heb kranten gedaan, me kleren waren elke keer totaal naar de klote omdat ze vol zwart zaten omdat die kranten afgaven, je rijdt een paar keer naar huis om je tas vol te gooien omdat niet alles in een keer mee kan. soms heb je niet eens je eigen wijk en moet je dus best ver fietsen. ook gaat je fiets compleet naar de godverdomme met die zware tassen, valt hij vaak om en loop je 100 km per dag omdat je straat in straat uit moet. oke daar kiezen ze zelf voor maar als je studeerd heb je weinig andere keus. het is een bijbaantje geen fultime job. ben trots op die kids en volwassenen die zelfs met dit weer zorgen dat mijn post en foldertjes bezorgt worden. ik doe het ze niet na
Heb laatst 1 euro gegeven aan een bezorger van de krant die 2x in de week komt die ik geen eens lees Vroeger deed ik zelf kranten bezorgen 6 dagen per week. Ik kreeg toen altijd van iedereen wat geld was toch een leuk extraatje..de meeste gaven mij 2 euro of briefje van 5 af en toe kreeg ik zelfs 10 euro.
ik ben 100% kaaskop en ja ik geef wel wat. ook als mijn kids besluiten folders of kranten te doen en ze gaan de deuren langs met kerst laat ik ze dat lekker doen. ze krijgen wat of ze krijgen niks. vind die kinderen die in supermarkten staan te schooien om kaartjes, poppetjes of muntjes van de spaaractie eerder schandalig. die ouders zouden hun kids moeten aanspreken want de meeste zijn ronduit associaal.
@ lovewinnie: nu heb ik niet heel erg zitten klagen hier op het forum over hoe ze bezorgen.. maar kan zo een waslijst aanmaken als ik zou willen .... maar ja ik klaag dus ook en ja ik heb zowel een krantenwijk folder en tijdschiften wijk gedaan ... maar noooooit ben ik langs de deur gegaan met een klein kaartje om ze prettige kerstdagen te wensen... Vond dit nou niet echt ''netjes'' voelde bij mij ook als bedelen aan de deur...dus ik deed er niet aan mee.
Dat deed ik ook altijd ja en dan van binnen hópen dat ik teruggeroepen werd en stiekem balen als het niet zo was. Ik keek ook altijd pas wat ik in m'n hand gedrukt had gekregen, als de deur dicht was. Het 'dank-u-wel' was dus altijd hetzelfde.. hoewel; als ze écht met 5 gulden aankwamen (de grote uitzonderingen uiteraard) dan klonk het misschien nét wat verraster/verbaasder .
Ik heb geen idee wie hier de folders lopen... ben bijna nooit thuis dus ik zou het niet weten hier 1.50 per bezorger ofzow... maar zullen niet veel bezorgers zijn... gloof 2 of 3 whaha