Zit er ook E621 in gerechten die je maakt uit een pak?

Discussion in 'De lounge' started by MissyZuilen, Apr 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Naar aanleiding van mijn vorige topic over Ve Tsin/E621...
    Ik eet bijv graag die Knorr Wereldgerechten of Maggi Ovenschotels of AH saus in pakje voor Spagetti Bolognese..

Weet iemand of daar ook E621 in zit?

Want ik ben nu eigenlijk een beetje aan het uitzoeken of het dus dat E-nummer is waar mijn darmen dus zo op reageren.

Als ik namelijk aardappels/vlees/groente eet heb ik weinig tot geen last, terwijl als ik dus inderdaad bij de chinees heb gegeten of veel maaltijden waar kruiden in zit (zoals mijn schoonmoeders macaroni) dan heb ik daar echt de hele avond/nacht last van.
    Gelukkig niet zo erg dat ik de hele avond diarree heb, maar wel enorme krampen en oprispingen.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Volgens mij zit het in heel veel pakjes/zakjes... Volgens mij is er een boekje te koop waar je dat allemaal in kan vinden (weet alleen niet meer hoe het heet)

3. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    ja bijna in al die pakjes, het wordt ook vaak gistextract genoemd.

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Maar dan zal het in die pakjes toch wel voorkomen in mindere mate als bijv eten bij de chinees neem ik aan?

Want als ik bij de chinees heb gegeten heb ik er echt 100x meer last van, dan bijv van zo'n Knorr Wereldgerecht..

5. Within

Within Niet meer actief

Ik krijg ook last van chinees eten en van sterk gekruid eten. (PDS)

Heb een tijdje geprobeerd die E621 te vermijden maar dat is bijna niet te doen en veel mixen waar het inzit kan ik gewoon tegen.

Denk dat je dus niet op een stof die erin zit moet gaan letten maar op het product zelf en die vermijden.

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Within, ja ik denk het dan ook..
    Ik dacht misschien heb ik HET gevonden waar ik op reageer, maar misschien is het wel een combinatie van kruiden/specerijen waar ik op reageer.

Want ik heb vorig weekend nog Knorr Mexicaanse Burrito's gemaakt en dat ging opzich wel redelijk kwa klachten.
    Terwijl ik van bijv chinees of pastasauzen uit een pot echt amper slaap s 'nachts.
    En in al die producten zit dus E621.
    Maar misschien ligt het ook aan de hoeveelheid.
    De chinees gebruikt het waarschijnlijk EN in de nasi, EN in de sauzen etc..
    Terwijl zo'n Knorr Wereldgerecht het alleen in de mix zit en ik gebruik toch nooit het hele zakje ergens door.

7. Within

Within Niet meer actief

Burritos krijg ik ook last van, maar niet altijd.

Bij mij is het standaard raak na lasagne (maar het is zo lekker! :p)

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Daarom eet ik al jaren geen lasagna meer.. :(
    Heb nu wel een mix gevonden voor spagetti die ik opzich goed verdraag, daardoor kan ik nu eindelijk weer wat meer spagetti eten. En ik gebruik die mix ook gewoon voor macaroni of andere pastaschelpen mee te eten.

Komt denk ik door de tomatensaus.. Daar kan ik vaak sterk op reageren. Ook in de witte bonen en tomatensaus bijv.

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Waarom maak je dan de saus niet zelf zonder pakjes en zakjes? Dan weet je precies wat er in zit en heb je geen last van die klachten.

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @zustertje, omdat ook als je het zelf maakt heb je tomatensaus of iets nodig voor erdoor.. En daar reageer ik dus ook niet lekker op.
    Ben geen keukenprinses helaas, dus kon niet echt een alternatief ervoor bedenken.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik maak mn pasta saus met verse tomaten en kruiden.

Verder gaat er geen pakje door heen.

Share This Page