Goede vrienden van ons gaan binnenkort trouwen. Hij is is voornamelijk een vriend van mijn man. Nu horen ze samen tot een vriendengroep.Deze hebben ook het crijgezellen feest geregeld. Wij zijn samen en de rest van de groep daggasten. Nu vroegen wij ons af wat te geven per stel? En dan bedoel ik geld. Dit willen we samen voegen en dan aan hun geven. Dus hoeveel geef je als daggast op een trouwerij?
Wij zijn pas getrouwd en kregen van bijna alle daggasten 50,- per stel, alleen goede vrienden of familie gaven meer. De avondgasten deden dit eigenlijk ook op enkele uitzonderingen na, had ik echt niet verwacht; erg lief!
Oke goede richtlijnen dus! Het zal dan idd zo ongeveer 75 euro worden. Hebben jullie nog leuke tips hoe orgineel/grappig te verpakken? Gaat om 4 stwllen die het geld dan samen willen geven.
Jeetje, wat schrik ik hier van de bedragen zeg. Ik ben blij dat onze gasten daar ook anders over dachten, ik had me erg bezwaard gevoeld als mensen (zelfs per stel) 100 euro of zo te lezen soms zelfs meer zouden geven. Hier was de daggasten rond de 50 euro (ouders uiteraard uitgezonderd) en avond gasten rond de 20 euro... en dat is dus per stel/gezin. Dat is wat wij zelf meestal ook doen.
Nee per stel. Dat geld willen we dan bijelkaar doen en op een leuke manier of leuk verplakt geven. Maar zijn een beetje instpiratieloos. Het is op een klein eilandje dus we kunnen geen grote dingen meenemen. We gaan met een klein bootje over vandaar.