meiden ik heb een brutale vraag, maar zou graag van de meiden willen weten die alleen wonen met parnter, dus 2 personen, hoeveel je per maand kwijt bent aan electra en gas. en hoeveel je evt bij moest betalen of terug kreeg. het zit namelijk zo. had een termijn bedrag van 133 euro, en moest 450 euro bijbetalen aan gas, en nu zou ik nog eens 1300!! euro moeten bijbetalen aan electra. dit kan volgens mij nooit kloppen. het termijnbedrag is nu al verhoogd naar 180 en zou nu dus over de 200 euro gaan. ik zou graag wat vergelijkings materiaal willen hebben. alvast bedankt!
Dat is per huishouden verschillend. Hoe groot is de woning. Beneden, tussen of bovenwoning. Is het geisoleerd. Heb je een HR ketel. Wat voor huishoudelijke apparaten e.d. Echt vergelijken kan je dus niet. Wij betalen 86 euro per maand voor gas en licht.
dat weet ik, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het klopt, en probeer mezelf zo een beetje moed in te praten zeg maar. we hebben een kleine woning, vrijstaand, wel slecht geisoleerd, maar de kachel staat niet veel aan. overdag verbruikt alleen de koelkast en laptop stroom, en na 9 uur savonds een paar lampen en tv. daarom snap ik het gewoon niet. mijn schoonouders wonen met zn 5en in een rijtjes woning daar staat de kachel altijd op 23+ graden, de tv staat dag en nacht aan, overal branden lampen, en toch betalen zijn rond de 200 euro per maand. ik word een beetje moedeloos van de rekeningen!
wij betalen voor gas en electra +/- 150 euro. Wij zijn een gezin met 1 kindje en ik bel fulltime thuis. Ons huis heeft dubbel glas, spouwmuurisolatie, en een HR ketel
Wij hebben een grote vrijstaande woning. Zeer goed geisoleerd woning is namelijk in 2009 gebouwd. Hebben het huis goed verlicht en er is vaak altijd wel iemand thuis... Doen niet extra zuinig met stroom etc en we betalen 191,- per maand we hebben ruim 400,- terug gekregen. Mijn schoonzusje woont ook vrijstaand slexht geisoleerd in een gemiddelde grote woning met twee kids erwarming altijd op 22 graden en betalen 270,- en krijgen bijna niks terug...
Is de meterstand wel goed op genomen? Is bij mijn ouders ook mis gegaan en kregen een gigantische rekening.
hoi ik woon met mijn man en twee kids ik betaal 145 euro per maand,maar ik doe wassen ,afwasmachine avonds ivm nachtstroom,ik krijg 70 euro terug. een paar geleden kreeg ik nog tegen de 180 terug,maar de belastingen zijn duurder geworden. ik zou t na kijken want mij lijkt dit niet te kloppen zoveel terug betalen,ik weet natuurlijk ook niet of je veel gebruikt. groetjes
Meterstanden? Hebben jullie die altijd doorgegeven? Of zijn ze altijd geschat/berekend en nu wel doorgegeven? Gebruik je een verbruiksmanager?
Hier een ruime 2 onder 1 kap woning met een koude serre eraan. Niet geisoleerde muren en dak, wel dubbel glas. Wij zijn 180 euro per maand kwijt aan gas en electra. En dan verbruiken wij wel veel electra, maar dat is niet zo duur. Het gas is het duurste. Electra kost ons misschien iets van 20-30 euro per maand en de rest is van het gas.
Ikw eet niet welke maatschappij je hebt, maar wij hebben essent, en dan kan je precies zien wat je betaald, waarvoor en kan je het bijstellen. Dan kan je online je meterstand invullen en zie je het direct.
Wij zijn met zijn 2en. Mijn partner heeft bijna een heel jaar thuis gezeten ivm ziekte. En ik werk 36 uur per week. We hebben een klein slecht geisoleerde eengezinswoning met 3 slaapkamers.Mijn kids komen 1 keer per maand een weekend, dan zijn we met zijn 6e. Wij betalen per maand 144 euro aan electra en gas. Eindafrekening kregen we 27 euro terug. We zijn bij de essent. Nu schroeven we het bedrag wat omhoog naar 150 euro per maand omdat er een kleine bij komt. Ook houden we rekening met stekkers in stopcontact, temperatuur in huis. En drogen we niet steeds met de droger maar hangen ook regelmatig de was aan de lijn. Ook de vaatwasser draait alleen maar al hij vol is, soms wassen we kleine vaat met de hand. Ook hebben we led verlichting en nog een aantal spaar en gewone lampen. Dingen staan niet op standby enz
Ik vind dit erg veel. Wij zijn met 4e in een gemiddeld rijtjes huis. Op dubbel glas na slecht geïsoleerd. 3tvs waarvan 1 bijna heel de dag aanstaat ( soms snachts ook door wisselende diensten) en ook een pc die fultime aanstaat. We gebruiken zowel wasmachine als droger dagelijks en koken 5dg in de week uitgebreid. Alles in huis staat eigenlijk altijd standby. Wij betalen 150 per maand voor bijde Inc service kosten. Wij hoeven nooit bij te betalen. We hebben wel van alles het zuinigste label wat te krijgen is en spaarlampen etc. Koelkast en wasmachine zijn bijv À label en de droger is ook zuinig voor een droger . Tv is een led lcd die bijv vele malen zuiniger dan plasma. ( verschil van 100 derde euro's per jaar bij veel gebruik). Ik werk partime en vriend fultime. Toen we nog geen kindjes hadden en in een kleine flat woonde betaalde we 89 Inc alles en kregen ook altijd terug
Rijtjeswoning. 2 personen en betalen 150 per maand. Doen absoluut niet zuinig. Beide werken we fulltime en kregen (van E.ssent) 480 euro terug.
Wij zijn met zn 2en en een baby, flatwoning, isolatie is matig. Niet veel apparaten, alleen wasmachine, koelkast, tv, laptop en een elektrische oven. Tv en laptop staan wel vaak aan, oven ook regelmatig. Verwarming staat amper aan, hooguit even in de avond als het echt koud is. Wij betalen 115,- per maand en krijgen ruim 300,- terug volgens de verbruiksmanager. (Essent) Ik zou het toch even nakijken, want 1300,- klinkt niet helemaal ok... Bij mijn moeder is het ook eens mis gegaan, toen hebben ze het verkeerde tarief berekend. Succes!
ik ga maandag naar mijn huurbaas, die mag het laten uitzoeken. ik laat het nog wel even weten hoe het is afgelopen. bedankt in ieder geval voor de reacties!!!
Ik woon in een rijtjeswoning met mijn man en 2 kids nieuwe hr ketels goed geisoleerd en ik betaal 106,-p.m. en ik doe alles bijna alles overdag omdat de kids na 9 uur natuurlijk slapen
het is opgelost, de huurbaas gaat de electra rekening betalen, er is gelijk uitgezocht of er met de meter gerommeld is, en ja dus! de vorige bewoner had een wietkweek op zolder en was electrien, vandaar dus... fijn hoor om na 2 jaar nog puntjes van hem tegen te komen. de electra word waarschijnlijk weer omgezet en op de naam van de huurbaas, de huur zou immers incl electra zijn...
1300 bijbetalen aan electra in 1 jaar? Dat kan toch nooit? Of heb je een zonnebank of iets Wij zijn voor electra istes van 45 in de maand kwijt, tussenwoning, 1 kind.
Wij betalen 30 euro per maand voor alles (dus verwarming, warm water, koken, electra). Maar we hebben een passiefhuis met warmtepomp en PVpanelen en warmteboiler. Scheelt megaveel, nog een beetje en we zijn zelfvoorzienend.