hoeveel geven de opa en oma kado?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn viert morgen zijn 2 jarige verjaardag.

nu heeft hij van de ene om een kado gahad van 50 euro
    van de andere oma een kado van 150! euro

is dit heel erg extreem?

ik had vanavond een discussi dat ze het zoveel vonden

2. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Ik heb de instelling.
    Opa en oma moeten zelf kijken wat ze kwijt kunnen.
    150 is veel geld, maar als oma dat zelf graag wil, waarom niet?

3. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier maak ik een soort lijstje met wat wij graag willen hebben voor haar en daar mogen ze wat uithalen want hier gaat het vaak baas boven baas en dat word te gek, ze snappen de waarde van geld toch niet en 150 vind ik bizar dat geven wij zelfs niet uit voor een kado... max is hier toch echt 50 euro duurder vind ik niet nodig..

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    €150,- vind ik zelf ook wel veel geld.
    Maar oma zal het zelf oké vinden, ze kunnen denk ik moeilijk het bedrag onderling op elkaar afstemmen.
    Oma zal het wel kunnen missen.

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik vind het wel extreem veel ja. Dat geven wij zelf bij lange na niet uit aan kado's en hebben ook niet zulke grote wensen op het lijstje voor Evy. Hier is denk ik € 50 de max.

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier geeft opa altijd 50euro uit voor kadootjes.

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    hier ook 50 euro maar als ik kijk wat ze maandelijk nog even zo krijgt een truitje hier een strikje daar een puzzel hier en noem t maar op
    150 vind ik ook wel erg extreem eerlijk gezegt en nergens voor nodig had ik liever 100 ervan op een spaarrekening gezet

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Jeetje...150,- wat een bedrag!!
    Hier: ik heb geen idee. Er is nog maar 1 oma (mijn moeder) en die koopt gewoon wat ze leuk vindt voor mijn kids. Ik heb geen idee wat t kost; interesseert me eigenlijk ook niet zo. Cadeaus vallen altijd prima in de smaak.

9. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier altijd 100 euro van mijn schoonouders

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

het word dan dus ik fases gegeven op de dag zelf kreeg hij een kado van 60 euro. 2 dagen later kreeg hij wat kleiners van 30 euro.

en vandaag dus 60 euro aan kleding.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik vind het ook een hoop. Hier geven beide opa's en oma's 50 euro.

Vorig jaar iets meer (65,-), maar dat wat voor iets gerichts nuttig (fiets). En nog niet een zoveel over die grens.

Weet je waar ik ook bang voor zou zijn. Een kindje krijgt nu stapels cadeautjes, en straks komen er meer kleinkinderen. Als je eerlijk wilt zijn, zouden ze allemaal evenveel moeten krijgen. Dan ben je toch blut binnen een paar maand ;)

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

zelf heb ik altijd 200 euro voor kado's dit is dat echt de max hoor

zo heeft hij nu een qaud gehad en nog wat anders kleins

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wat mijn ouders straks gaan geven aan de kleine weet ik niet maar ik krijg zelf altijd rond de 50 van mijn ene oma en rond de 20 van de andere.
    De ene heeft meer te besteden als de ander met meer kleinkinderen.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

het valt wel mee hoor ;) ik ben maandag jarig en ook ik krijg gewoon een duur kado ( 120 euro)

edit.de hele familie krijg eigenlijk altijd tussen de 100 en 150 euro kado

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik vind het ook erg veel.
    Zelf geven wij als max 50 euro. De kado's worden alleen maar steeds groter en duurder en straks zijn ze nergens meer tevreden mee;).
    Mijn schoonmoeder is zelf nogal van het verwennen en veel kado's geven en ook vooral hoe duurder hoe beter;). Ik heb besloten met mijn vriend dat als ze boven een bepaald bedrag wil gaan, dat ze de rest op zijn spaarrekening mag storten.
    Dan heeft hij er later ook nog wat aan.

En idd, straks komen er misschien meer kleinkinderen en hoe gaan ze het dan oplossen?
    Plus ik wil ook niet dat ik straks een verwend joch heb dat nergens tevreden mee is;)

16. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik maak me er nooit zo druk om. Mijn ouders hebben het een stuk breder dan bijvoorbeeld mijn schoonmoeder en dat is ook te merken in de cadeautjes. Zo koopt mijn schoonmoeder inderdaad iets voor 50 euro, mijn ouders kunnen makkelijk 150 euro missen voor dr verjaardag.
    Bij mij was het vroeger net zo, van de ene oma kreeg ik altijd meer dan van de andere. Ik heb daarom nooit de ene oma liever gevonden dan de andere :)
    Moet zeggen dat ze bij ons altijd erg gul zijn met verjaardagen, dus van 150 euro sla ik niet echt stijl achterover. Als ze het kunnen missen is het prima toch?

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Beetje tegenstrijdig met je beginpost... Daar geef je aan dat je het klaarblijkelijk teveel vind, terwijl het dus eigenlijk bij jullie in de Fam. een heel normaal bedrag is ;)

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vind 150 euro ook erg veel
    Levi kreeg voor zijn verjaardag iets van rond de 50 a 60 euro denk ( een mooie doos duplo en een truitje bij bristol vandaan )

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    De ene oma meer dan de andere ( opa en oma). Mijn moeder heeft alleen mijn kinderen nog die dus meestal meer. Geen idee, soms 50 euro soms meer. Mijn schoonmoeder heeft al meer kleinkinderen dus die doen een vast bedrag geloof ik van 25 euro per kind voor een verjaardag. En daarnaast weleens iets kleins tussendoor. En natuurlijk Sinterklaas nog.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee ik vin dhet niet veel maar anderen waar in dus vanavond een discussie mee had vinden het extreem veel voor een kinder verjaardag.

mijn boeit het niet wat mensen geven maar ik krijg van die oma ook gelijk de bonnetjes dus zodoende weet ik wat het koste

Deel Deze Pagina